PDA

View Full Version : switches voodoolab groundcontrol



sell
18 december 2010, 14:00
Hoi,

Het lijkt er op det twee footswitches van mijn groundcontrol defect zijn. Heeft iemand een idee waar ik deze onderdelen kan kopen?

gr,
Marcel

lollol
18 december 2010, 14:15
Ik weet niet wat voor onderdelen je nodig hebt, maar hier hebben ze best veel:
http://www.newtone-online.nl/catalog/

ME.
18 december 2010, 15:15
Wat is het probleem? Staan ze niet gewoon verkeerd ingesteld?

Test op deze manier --> beide setup knoppen tegelijk indrukken --> dan knop 6 --> dan 2x op 0(oftewel nr.2 van de onderste rij) --> Als er momentary staat dat veranderen in xmit w/preset (of normal als je dat liever hebt)

Dit per IA button doen, gaat naar de volgende met de bank select buttons.

Succes

sell
18 december 2010, 15:23
Ik heb de groundcontrol open gedraaid. Nu zitten er zwarte vierkante switches op die door de buttons waar onderaan een veertje zit ingedrukt.

Als ik de zwarte vierkante switches (op de printplaat) indruk doen er twee het pas nadat ik ze een paar maal heb ingedrukt. Soms ook in 1x maar meestal na een paar maal.

Dus lijkt me niet dat dat aan de instellingen ligt.

sell
18 december 2010, 16:25
Ik heb even een foto gemaakt van de switches, heeft iemand enig idee waar ik deze kan kopen?

http://img843.imageshack.us/img843/4900/fotoyx.jpg

Frits van Mourik
18 december 2010, 16:36
Deze:
http://www.banzaimusic.com/Momentary-Tactile-12x12mm.html
lijkt er aardig op...

cluseau
18 december 2010, 17:00
lijkt er aardig op...

Die zijn kleiner dacht ik, genoemde switches komen veel voor in Sony apparatuur. Misschien daar eens kijken, ze gaan vaak stuk iig.

ME.
18 december 2010, 17:16
Ik heb de groundcontrol open gedraaid. Nu zitten er zwarte vierkante switches op die door de buttons waar onderaan een veertje zit ingedrukt.

Als ik de zwarte vierkante switches (op de printplaat) indruk doen er twee het pas nadat ik ze een paar maal heb ingedrukt. Soms ook in 1x maar meestal na een paar maal.

Dus lijkt me niet dat dat aan de instellingen ligt.

Hmm oke. Maar ik check meestal eerst de instellingen en dan pas de hardware.

Heb je de Groundcontrol net nieuw?

sell
18 december 2010, 17:22
nee hoor, ik heb hem via marktplaats dus geen idee hoe oud hij is.
Ik heb net voodoolab een mailtje gestuurd met de vraag of ze mij die switches kunnen sturen.

Ik laat wel horen of het lukt

Dirk_Hendrik
18 december 2010, 17:54
Conrad.nl, bestelnummer 701743-89

sell
18 december 2010, 19:00
Ahhh top! bedankt

sell
20 december 2010, 09:43
ik ben er net achter dat de bovengenoemde switches niet de juiste zijn. Ik laat nog horen welke wel (voor eventueel mensen met dezelfde klacht).

gr,
marcel

KoenB
20 december 2010, 13:51
Ik heb echt een hekel aan die kleine kloteswitches. Heb al twee pedalen van vrienden moeten repareren met die dingen erin. Bij een van de pedalen heb ik de switch vervangen door een grote stompswitch. Vereist wel flink wat rigoreus knutselwerk maar het is er een stuk degelijker op geworden.

sell
20 december 2010, 23:04
wat betreft de switches kan ik nog geen sluitend antwoord geven. Ik kreeg ze van onze drummer die voor zijn beroep elektronica repareert oa van sony.

Hij zegt dat de switches veelal in professionele sony apparatuur zit (volgens mij werd dat in dit draadje al eens gezegd. Hij kon er dus vrij makkelijk aankomen. Dus mijn advies zou zijn....zoek een bedrijf dat video apparatuur oid repareert en vraag of zij een switch bij sony kunnen bestellen. De kosten zijn rond de 50 cent per switch.


Het vervangen is heel erg simpel.
De groundcontrol openen door de 4 (kleine torx) schroefjes aan de bovenkant los te draaien. Daarna de 6 (kruiskop) schroeven los draaien. De groundcontrol openen. Dan de 6 schroeven waar de printplaat mee bevestigd is los schroeven. De connector van de printplaat lostrekken zodat je de printplaat uit de groundcontrol kan pakken.

De 4 pootjes van de oude switch losmaken door het soldeertin met een de-soldeerdraadje weghalen. De oude switch van de plaat halen. De nieuwe er in. De 4 pootjes solderen (gaat heel makkelijk) de boel weer dicht schroeven en klaar is kees. Al met al 15 minuten werk.

Voor diegenen die dit ooit nog eens lezen omdat ze hetzelfde probleem hebben...... succes ;)

Dirk_Hendrik
21 december 2010, 02:29
Mooi.
Ben alleen wel benieuwd wat er mis is met de switches die ik boven suggereerde. De kans dat Voodoolab die dingen bij Sony vandaan haalt is minimaal dus er moet een echte fabrikant van zijn. daarnaats is way ik op die foto zag exact hetzelfde wat je b.v. in Line6's tegenkomt,

Dirk_Hendrik
21 december 2010, 02:31
Ik heb echt een hekel aan die kleine kloteswitches.

Het is maar wat je klein noemt. Vind dat echt het simpele grofstoffelijke werk.