PDA

View Full Version : Beste oplossing voor thuis



sjaak1990
18 december 2010, 13:30
Het lijkt erop dat er een eind aan de band gaat komen, of ik ga een andere versterker in de oefenruimte gebruiken, dus ik zal mijn Brunetti xl r-evo versterker alleen maar thuis gaan gebruiken.

Vind de Brunetti een geweldige versterker maar voor thuis is hij niet optimaal. Hij klinkt op laag volume goed maar komt toch lekkerder los op hoog volume. Wat laag volume is, is lastig uit te leggen maar ik speel wel hard voor thuis, er trilt van alles op mijn kamer maar het is natuurlijk geen oorlogssterkte.

Ik zat te denken aan meerdere oplossingen, een powersoak is een optie maar lijkt me niet geweldig. slechte en goede dingen over gehoord, maar nooit het effect ervan met eigen oren ervaren.
Meningen hierover? De amp hoeft zeker niet op 10 om goed te gaan klinken, hij moet wel hard maar niet extreem hard en ik speel ook niet bepaald zacht thuis dus er moet maar een deel van het volume weggehaald worden.

Verder zat ik aan kleine buizenversterkers te denken, kan niet zoveel vinden in mijn prijsklasse,ik zou de Brunetti verkopen en dat is sowieso mijn budget voor een head, maar kan er ook nog wel wat op bijleggen en wil het liefst 2e hands iets aanschaffen.
Heb wel versterkers als de Egnater tweaker gevonden en dat leek me wel aardig maar ook niet geweldig.
Zat stiekem ook naar de brunetti 059 te kijken hehe, met de 20 watt optie, dat kan ook nog grappig zijn voor thuis max volume daarvan is nog steeds hoog natuurlijk maar je gebruikt al wel een veel groter percentage van het vermogen.

Ik speel graag met effecten, delay, chorus, vibrato enz...om meer ambient achtig muziek te maken.

Sound ik naar opzoek ben:
-Clean kanaal: "shimmery", dynamisch en goed op pedalen reageren voor een mooie breakup. Verder graag met karakter, heb geen specifiek karakter op het oog, vind het clean van mijn Brunetti erg goed.
Gebruik het clean kanaal altijd met een carl martin compressor.
-Drive: Het belangrijkste is dat de amp dynamisch en organisch klinkt
1 of 2 drive kanalen maakt me niet zoveel uit, ben niet bang wat pedaaltjes voor veelzijdigheid te gebruiken. Vind mijn Brunetti wat te modern maar vind het boost kanaal wel heerlijk met mijn Blade California Custom, echt de compressie zoals die in de sound van Andy Timmons zit heerlijk! Wil erg graag een dergelijke sound bij lagere gain settings.
Vind een hotrodded Marshall achtige scheur mooi maar ik heb een hekel aan nasaal midhoog zoals dat in de Marshall DSL zat, daar werd ik gek van. Ik houd meer van stevig midlaag met veel druk, veel ronkende mids en genoeg hoog. Brown sound van van Halen met meer mids en ballen als echt drive.
Vind de Splawn demo filmpjes altijd geweldig vinden, zelfde als de SLO. Vind het organische van een Mesa Boogie Roadking bijvoorbeeld erg lekker. Palm mutes vond ik bij orange niks, weet niet meer welk type, de TT vond ik een ramp. ENGL vind ik altijd vreselijk kil.

Ben verder gek van david gilmours solo sound, ga niet proberen die te benaderen maar het is wel een inspiratie.

Demo filmpjes voor het idee;
Clean: http://www.youtube.com/watch?v=3zRQYbxlElA
Breakup: http://www.youtube.com/watch?v=1pbgKrDzprA
Boost kanaal Brunetti: http://www.youtube.com/watch?v=BA8NUjZhDf8
Smerige drive: http://www.youtube.com/watch?v=3ZF46owjZtg
Clean Brunetti: http://www.youtube.com/user/guitarholy#p/u/22/JoqkApqkDno
Brutere drive: http://www.youtube.com/watch?v=TAslLKDlnig
Breakup: http://www.youtube.com/watch?v=04ufLAs_y3c


Een eenkanaals amp is ook een mogelijkheid ik heb alleen het idee dat een pedaal niet aan een goede buizendrive kan tippen. 2 eenkanaals amps zou ook kunnen maar ik denk dat mijn budget dan weer te laag gaat worden.

Ik speel alle soorten muziek, bluesy, metal en vooral veel post-rock.
Speel soms in redelijk lage stemming C-G-C-G-B-E dat moet de amp ook aankunnen.

Speakercab heb ik wel, Brunetti 2x12 met v30's, half open back is ideaal voor thuis, speakers kan ik ook zo veranderen of cab kan zelfs weg om het passender te maken maar dat kan later allemaal.

Heb ook naar axe-fx gekeken maar nooit in het echt gehoord dus heb er geen oordeel over. Ben alleen bang dat het zijn waarde gaat verliezen in de toekomst want dit lijkt de eerste ECHT goede amp simulatie unit te zijn.

Wil binnenkort gaan testen maar weet nog niet echt naar welke amps ik moet kijken voor wat ik wil. Twijfel een beetje omdat ik weet dat een kleine eindtrap meestal voor een dunner geluid zorgt...heb nog geen laag vermogen amps gehoord die me echt bevielen.
Het belangrijkste is dat ik dus een beter geluid wil hebben dan met mijn Brunetti, en dat is niet echt makkelijk denk ik.

tillens
18 december 2010, 16:17
Gezien je fan bent van Brunetti, ik ook, zou je niet is kijken naar de singleman?

sjaak1990
18 december 2010, 16:24
Gezien je fan bent van Brunetti, ik ook, zou je niet is kijken naar de singleman?

Was ik zeker van plan, heb denk ik toch liever 2 kanaals en vooral liever een top+cab, in mijn ervaring klinken combo's vaak een stuk minder goed.

tillens
18 december 2010, 16:33
tja ik weet niet wat je budget is maar wellicht is een matchless lightning wat voor je? maar die singleman is te gek hoor! ik was er helemaal weg van!

sjaak1990
18 december 2010, 18:07
tja ik weet niet wat je budget is maar wellicht is een matchless lightning wat voor je? maar die singleman is te gek hoor! ik was er helemaal weg van!

Singleman moet ik zo te horen zeker proberen! Blijf er van balen dat het niet gewoon een losse head is though.

Matchnless Lightning lijkt me geweldig, enige minpunt is dat de head geen reverb heeft maar de combo wel, had zelf ook aan matchless gedacht, nooit in het echt gehoord maar heb er HEEL hoge verachtingen van. Ik denk dat mijn muziekstijl soms wel te bruut kan zijn voor een dergelijke amp. Speel geen heel lompe metal maar houd toch wel van stevige sounds, tool style. Als ik er 1 2e hands tegenkom moet het lukken met het budget. Budget vind ik moeilijk zou nu zo'n 1300 euro zijn maar kan ook nog een gitaar verkopen om het te verhogen.
Diezel schimdt lijkt me ook wel wat, de drive van de einstein vind ik erg goed, net als van de herbert, van allebei is het clean alleen niet zo geweldig. Alleen nieuw is de schimdt zeker boven budget

tillens
19 december 2010, 03:48
Dit lijkt meer op een conversatie tussen ons, maar ik denk dat als je phil jameson van matchless vraagt om een reverb in te bouwen in een lightning head dat ie doet. idem voor marco brunetti.

de schmidt en herbert zijn echt heel anders gebouwd qua componenten en design, en ook anders uitgerust. dat is geen vergelijk.

sjaak1990
19 december 2010, 16:30
Dit lijkt meer op een conversatie tussen ons, maar ik denk dat als je phil jameson van matchless vraagt om een reverb in te bouwen in een lightning head dat ie doet. idem voor marco brunetti.

de schmidt en herbert zijn echt heel anders gebouwd qua componenten en design, en ook anders uitgerust. dat is geen vergelijk.

Lijkt inderdaad meer een conversatie tussen ons. Denk dat je gelijk hebt over de optie een reverb in te laten bouwen maar dan kan ik geen 2e hands kopen.

Zit nu naar cornford te kijken, de carrera lijkt me ideaal voor mij en nog relatief goed te betalen ook. Iemand ervaring met deze amp? Helaas ook geen heads

Van diezel bedoelde ik dat de diezel sound me aanspreekt, het merk spreekt me aan, weet wel dat dat schimdt een heel ander beestje is, maar denk dat die te duur gaat worden.

Zijn matchless amps niet redelijk sponzig? Heb een keer een bogner metropolis getest en dat was de grootste teleurstelling ooit voor mij, vond de bas responce vreselijk!
Eens een plek zoeken waar ik cornford kan testen, zou mooi zijn als daar ook een singleman en matchless te vinden zijn.

tillens
19 december 2010, 17:35
Haar guitars heeft matchless en brunetti staan, cornford weet ik niet. Ieme had zoon amp, en dat vond ik niet mij aanspreken.
Als je de matchless wil horen, ik heb een clubman.
Wees gerust welkom.

sjaak1990
20 december 2010, 00:56
Bedankt voor het aanbod :) het is alleen wat te ver.

Wat beviel je niet aan de cornford? Ik zie dat ieme een harlequin had, ik zit te kijken naar de carrera, twijfel of die ballen genoeg heeft. Zou mooi zijn als ik die ergens tegelijk met de Brunetti singleman kan testen, ben ook benieuwd naar het nieuwe Bogner spul.

tillens
20 december 2010, 01:17
Nieuwe bogner spul nog niet gehoord, amp van ieme vond ik toen niet bijzonder klinken. kan nu anders zijn maar vond het toen niet veel.

die singleman gehoord vond em warm, prikkerig, clean, bijterig, vol, alles was ik wilde... net een slet.

Henri H
20 december 2010, 11:24
Hoi Sjaak (of mag ik Ruud zeggen?), Je hebt mijn Stiletto niet getest toen je bij me was?
Ik weet niet of ie ook goed gaat matchen met je V30 Brunetti cab, maar met mijn 1936/G12-65-cab klinkt ie echt heel goed, en zeer zeker ook op laag volume.
PM me maar om hem 's te komen testen.
Ik ga morgen op wintersport, zou dus in het nieuwe jaar moeten.

sjaak1990
20 december 2010, 13:34
Hoi Sjaak (of mag ik Ruud zeggen?), Je hebt mijn Stiletto niet getest toen je bij me was?
Ik weet niet of ie ook goed gaat matchen met je V30 Brunetti cab, maar met mijn 1936/G12-65-cab klinkt ie echt heel goed, en zeer zeker ook op laag volume.
PM me maar om hem 's te komen testen.
Ik ga morgen op wintersport, zou dus in het nieuwe jaar moeten.

Hey Henri, zeg maar ruud ;)
Bedankt voor het aanbod :), heb al een keer een stiletto deuce 2 getest, ook op laag volume en hij klonk inderdaad goed op laag volume, ik vond hem alleen niet organisch genoeg, maar heb hem misschien te kort getest.
Veel plezier op wintersport! :)
Ik ben het nooit eens met de verhalen dat een buizenversterker niet goed kan klinken op laag volume, maar er mist toch wat op laag volume.
Ben nu opzoek naar een versterker met een echt laag vermogen, ben alleen bang dat de kleinere eindtrap voor een kleiner geluid zorgt, minder midlaag, en minder druk. Wil graag een aantal studio/recording amps proberen om te kijken of dat wat is.

Lijstje:
Cornford Carrera (lijkt qua prijs en opties erg mooi, helaas alleen combo) maar waar te testen
Matchless Lightning 15
Brunetti Singleman
Bogner Brixton(als hij uitkomt)

Henri H
20 december 2010, 14:02
....heb al een keer een stiletto deuce 2 getest, ook op laag volume en hij klonk inderdaad goed op laag volume, ik vond hem alleen niet organisch genoeg, maar heb hem misschien te kort getest.
....Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt met organisch, heb mijn Stiletto ook 's op een 1960A met V30's gehoord, en ook op een Mesa 4x12 met Black Shadows.
Op beide cabs krijg ik er geen lekker geluidje uit, 't lijkt erop dat ie, vooral met mijn 1/3 open back met 65's, veel meer "leeft", en dus(?) organischer klinkt, veel laag en ook druk op laag volume.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar thuis en in kroegjes waar het volume dus echt laag moet zijn.
Ik heb ook totaal geen last met de (band)mix, soms moet ik zelfs het hoog behoorlijk wegdraaien, vooral op plekken waar er veel ruimte rondom de cab is.
Als ie in een klein hoekje staat laat ik de EQ meestal rond de 5.
Samen met m'n 2204 is de Stiletto mijn favoriete amp, krijg er veel soundjes uit door gewoon met de vol. pot v.d. gitaar te spelen.
Mijn HOOK is ook erg goed hoor, maar die komt toch het beste tot z'n recht op hoog volume vind ik.

sjaak1990
20 december 2010, 14:52
Op beide cabs krijg ik er geen lekker geluidje uit, 't lijkt erop dat ie, vooral met mijn 1/3 open back met 65's, veel meer "leeft", en dus(?) organischer klinkt, veel laag en ook druk op laag volume.


Het leven bedoel ik inderdaad met organisch, niets is zo moeilijk te beschrijven als geluid maar jij hebt mijn Brunetti ook even gehoord en die vind ik ook organisch klinken. In mijn ervaring hebben v30's meer volume nodig om dynamisch te worden omdat het stuggere speakers zijn, 65's voelen veel soepeler.
Ik ben gek van Andy Timmons' sound met de Stiletto dus snap heel goed dat je de amp voor mij aanraad. Ik ga eerst maar kijken naar echt kleine versterkertjes en als dat het niet is ga ik zeker een stiletto proberen! Vaak ook mooie deals waardoor ze nieuw gewoon erg mooie prijzen hebben.

Henri H
20 december 2010, 17:41
Ik heb jouw Brunetti ook even gehoord/bespeeld, en het leek me een gave amp toe, ik denk wel dat mijn Stiletto/1936 combi "organischer" klinkt.
Ik vond de Brunetti toch enigszins steriel, wel een eigen karakter, en dus ook z'n charmes.
Het clean is ook wat "vlakjes", als ik het me nog goed herinner.

sjaak1990
21 december 2010, 00:51
Ik heb jouw Brunetti ook even gehoord/bespeeld, en het leek me een gave amp toe, ik denk wel dat mijn Stiletto/1936 combi "organischer" klinkt.
Ik vond de Brunetti toch enigszins steriel, wel een eigen karakter, en dus ook z'n charmes.
Het clean is ook wat "vlakjes", als ik het me nog goed herinner.

Moet zeggen dat hij het niet geweldig doet met g1265s, clean wel, maar met drive niet. Het xl kanaal is heel erg strak en kan daardoor wat steriel overkomen, het boost kanaal (2e) is naar mijn mening een extreem organisch kanaal, van een open sound, tot heel veel compressie, heel dynamische feel.

Maar even ontopic, weet iemand waar ik cornford kan testen en zijn er nog tips?

sjaak1990
21 december 2010, 17:42
Van der haar verkoopt geen cornford meer, hij zegt dat hij heeft gehoord dat ze gaan stoppen omdat de werkplaats is afgebrand, weet iemand misschien nog een andere plaats om te testen?

En suggesties voor een thuis/studio amp die ook redelijk wat gain heeft?

Midwolda
21 december 2010, 18:24
...
En suggesties voor een thuis/studio amp die ook redelijk wat gain heeft?

Een Rivera Clubster misschien? :soinnocent:
Het cleane kanaal is echt supermooi, maar de drive is too much for me.

Eric van Esch
21 december 2010, 18:33
Eens over een andere boeg gooien? Is een Fractal Axe Fx of vergelijkbaars ook een optie voor je of wil je sowieso een versterker? Zeker omdat je toch alleen thuis iets wilt opzetten. Paar goede monitoren erbij en je kan gaan........(mijn 2 centen)

sjaak1990
21 december 2010, 19:23
Een Rivera Clubster misschien? :soinnocent:
Het cleane kanaal is echt supermooi, maar de drive is too much for me.

Zal eens kijken ;) 25 watt is toch wel meer dan ik wil eigenlijk

Michael AE
21 december 2010, 19:24
Ja, of gewoon je Brunetti houden, een interface op je computer aansluiten en met impulse responses gaan klooien. Ik doe dit tegenwoordig ook thuis en ik merk dat ik veel betere sounds krijg op lager volume.

Ik kan me echter voorstellen dat GAS ook een aandeel heeft en een nieuwe amp soms een hele leuke inspiratie boost geeft. ;)

De Lightning is prachtig, maar is voor thuis veel te hard. Die gaat pas klinken op volume en dat is al standje oorlog kan ik je zeggen.

sjaak1990
21 december 2010, 19:26
Eens over een andere boeg gooien? Is een Fractal Axe Fx of vergelijkbaars ook een optie voor je of wil je sowieso een versterker? Zeker omdat je toch alleen thuis iets wilt opzetten. Paar goede monitoren erbij en je kan gaan........(mijn 2 centen)

Had dat ook genoemd in mijn openingspost, het enige waar ik mijn twijfels bij heb is de waarde. Het staat mij tegen dat het de eerste echt goede amp sim schijnt te zijn, denk dat de waarde hard kan kelderen? Heb namelijk als gewoonte mijn investering in mijn gear ongeveer gelijk te hebben. Heb er nooit 1 in het echt gehoord maar ben door demo's wel flink overtuigd, voor zover dat lukt met demo's. Lijkt wel alles te kunnen van mooi clean tot brute drives.
Denk dat ik mijn effect pedalen er dan uit kan gooien, positief voor het budget.

sjaak1990
21 december 2010, 20:07
Ja, of gewoon je Brunetti houden, een interface op je computer aansluiten en met impulse responses gaan klooien. Ik doe dit tegenwoordig ook thuis en ik merk dat ik veel betere sounds krijg op lager volume.

Ik kan me echter voorstellen dat GAS ook een aandeel heeft en een nieuwe amp soms een hele leuke inspiratie boost geeft. ;)

De Lightning is prachtig, maar is voor thuis veel te hard. Die gaat pas klinken op volume en dat is al standje oorlog kan ik je zeggen.

Heb wel heel goede resultaten van impulse responses gehoord moet ik zeggen, zal daar eerst maar eens naar gaan kijken, maar kan dan denk ik beter een losse preamp nemen. Vind het ook jammer om het poweramp gedeeltje helemaal niet te gebruiken namelijk. Vind het alleen niet geweldig een computer nodig te hebben om gitaar te spelen, voelt indirecter.

GAS speelt zeker mee :seriousf: maar ik denk ook dat er een betere oplossing voor thuis moet zijn dan mijn Brunetti, hoe goed het ook mag klinken.

Weet ik het meteen van de Lightning, was ik al bang voor, lijkt me wel prachtig maar had ook verwacht dat hij te hard zou gaan.

Mooiste op het moment lijkt me een laag vermogen 2 kanaals buizenamp, clean en een echt stevig drive kanaal, maar misschien ben ik opzoek naar iets wat er niet is?

Eric van Esch
21 december 2010, 21:08
Had dat ook genoemd in mijn openingspost, het enige waar ik mijn twijfels bij heb is de waarde. Het staat mij tegen dat het de eerste echt goede amp sim schijnt te zijn, denk dat de waarde hard kan kelderen? Heb namelijk als gewoonte mijn investering in mijn gear ongeveer gelijk te hebben. Heb er nooit 1 in het echt gehoord maar ben door demo's wel flink overtuigd, voor zover dat lukt met demo's. Lijkt wel alles te kunnen van mooi clean tot brute drives.
Denk dat ik mijn effect pedalen er dan uit kan gooien, positief voor het budget.

Sorry Sjaak, had daar overheen gelezen. Over waardebehoud, dat weet ik ook niet. Weet wel dat er een hele schare trouwe liefhebbers zijn die er goed mee uit de voeten kunnen en er prima geluiden mee hebben. Zelf heb ik deze ervaring niet (speel nu nog met een POD 2.0 of Vox Tonelab), maar ik denk wel dat het eens de moeite waard is om er eens naar te kijken, biedt veel mogelijkheden.

sjaak1990
21 december 2010, 22:31
Sorry Sjaak, had daar overheen gelezen. Over waardebehoud, dat weet ik ook niet. Weet wel dat er een hele schare trouwe liefhebbers zijn die er goed mee uit de voeten kunnen en er prima geluiden mee hebben. Zelf heb ik deze ervaring niet (speel nu nog met een POD 2.0 of Vox Tonelab), maar ik denk wel dat het eens de moeite waard is om er eens naar te kijken, biedt veel mogelijkheden.

Zal eens kijken of ik ergens een axe fx kan testen ben HEEL erg benieuwd! Ben vooral benieuwd naar de feel, verwacht dat de sound goed is.

sjaak1990
27 december 2010, 16:09
Geen enkel klein versterkertje gevonden wat aan mijn eisen lijkt te voldoen, ik ga denk ik dus maar eerst een powersoak proberen, eens uitzoeken welke ik wil en dan kijken voor een mooie 2e hands. Ben benieuwd, weet dat ik geen speakerverzadiging krijg zoals anders op hoog volume maar de amp moet toch wat harder werken, hij hoeft ook niet extreem hard om echt los te komen, maar wat harder is toch mooier.
Zijn er nog aanraders? De koch loadbox lijkt me mooi maar heb ook weer mindere dingen gelezen, maar dat lees je over alles.

Michael AE
27 december 2010, 19:40
Ik vind de Faustine Phantom het meest overtuigend klinken persoonlijk. Is wel moeilijk aan te komen denk ik, maar ik zou wel even clips luisteren van dat ding, want hij is echt het meest transparant.

tillens
27 december 2010, 19:52
Heb je nou al die singleman geprobeerd? en wat is te hard. ik speel alleen nog thuis momenteel, en doe dit oa op mijn clubman.. die is 35 watt. tuurlijk klinkt ie hard het mooist maar als je beetje tweakt krijg je zonder ruzie hele mooie sounds..

Bijl
27 december 2010, 20:30
Thuis krijg je toch nooit de feel en power van een buizenversterker die staat te blazen in een oefenruimte of podium. Ik zou gewoon die Brunetti houden en een oplossing zoeken voor 150 euro of minder in de vorm van een 2e hands modeling dingetje. Als je weer een band hebt ben je blij dat die Brunetti er nog is.

In fact, ik overnacht in een ziekenhuis, al de hele week, en ik heb een laptop, Line6 Toneport, een koptelefoon en mijn Godin Redline hier staan. Klinkt geweldig! :blast: En thuis hang ik dat aan mijn surround versterker, werkt net zo goed hoor.

sjaak1990
27 december 2010, 20:39
Ik vind de Faustine Phantom het meest overtuigend klinken persoonlijk. Is wel moeilijk aan te komen denk ik, maar ik zou wel even clips luisteren van dat ding, want hij is echt het meest transparant.

Die Faustine Phantom ziet er erg mooi uit! Vind hem nieuw alleen veel te duur, eens op ebay kijken.


Heb je nou al die singleman geprobeerd? en wat is te hard. ik speel alleen nog thuis momenteel, en doe dit oa op mijn clubman.. die is 35 watt. tuurlijk klinkt ie hard het mooist maar als je beetje tweakt krijg je zonder ruzie hele mooie sounds..

Heb nog geen singleman geprobeerd, heb geen winkel in de buurt gevonden en ik wil eigenlijk geen combo hebben, hoewel ik wel denk dat de singleman de beste suggestie is. Denk niet dat ik er qua clean op vooruit zou gaan ten opzichte van mijn xl r-evo, het clean ben ik sowieso tevreden over, hij klinkt clean op laag volume niet veel minder dan op vol volume en wil toch niet al mijn drives uit pedaaltjes halen. Een versterker die een beetje scheurt boosten bevalt mij beter. Als ik drives uit pedaaltjes zou halen kan ik dat ook met mijn r-evo doen. Ben bang dat ik een stap terug doe met de singleman.
En wat is hard, dat is moeilijk te zeggen, speel thuis op een volume dat je niet meer met elkaar kan praten zonder je stem flink te verheffen als je in het geluid zit. (Master op 2, kanaal volume op 4-4,5)
Er komt nog wel een keer een dergelijke versterker als een Matchless, maar als ik nu iets nieuws zou kopen dan wil ik dat ik de amp compromisloos thuis kan gebruiken, anders vind ik het niet nodig extra geld te investeren.


Thuis krijg je toch nooit de feel en power van een buizenversterker die staat te blazen in een oefenruimte of podium. Ik zou gewoon die Brunetti houden en een oplossing zoeken voor 150 euro of minder in de vorm van een 2e hands modeling dingetje. Als je weer een band hebt ben je blij dat die Brunetti er nog is.

In fact, ik overnacht in een ziekenhuis, al de hele week, en ik heb een laptop, Line6 Toneport, een koptelefoon en mijn Godin Redline hier staan. Klinkt geweldig! :blast: En thuis hang ik dat aan mijn surround versterker, werkt net zo goed hoor.

Heb er vrede mee dat ik thuis compromissen moet sluiten. Modeling dingetjes hoef ik niet, dan speel ik liever zonder versterker, weleens een pod geprobeerd maar vond het 10x niks, dan klinkt mijn huidge amp VEEL beter op laag volume. Beterschap :)

Michael AE
27 december 2010, 20:57
Die Faustine Phantom ziet er erg mooi uit! Vind hem nieuw alleen veel te duur, eens op ebay kijken.

ZO! Kijk net even op de site en hij is wel erg prijzig inderdaad.

Ik heb zelf een powerbrake die zijn werk ook doet, maar niet optimaal is. De Koch is al een stuk beter, net als de Weber en de Hotplate.

Je zal nooit het gevoel krijgen van de amp op volume, maar je kunt in elk geval je eindbuizen wat meer op hun donder geven. Zo kun je cleane amps toch lekker laten oversturen. Verwacht echter niet dat je Brunetti thuis net zo gaat klinken als op het podium, of zelfs dat dit beter gaat werken dan een goede mastervolume. Attenuators zijn eigenlijk het beste geschikt om amps die echt veel te hard gaan een klein beetje te dempen.

sjaak1990
27 december 2010, 22:55
ZO! Kijk net even op de site en hij is wel erg prijzig inderdaad.

Ik heb zelf een powerbrake die zijn werk ook doet, maar niet optimaal is. De Koch is al een stuk beter, net als de Weber en de Hotplate.

Je zal nooit het gevoel krijgen van de amp op volume, maar je kunt in elk geval je eindbuizen wat meer op hun donder geven. Zo kun je cleane amps toch lekker laten oversturen. Verwacht echter niet dat je Brunetti thuis net zo gaat klinken als op het podium, of zelfs dat dit beter gaat werken dan een goede mastervolume. Attenuators zijn eigenlijk het beste geschikt om amps die echt veel te hard gaan een klein beetje te dempen.

Wel erg veel voor een attentuator :dontgeti:

Het gaat mij er vooral om dat ik mijn versterker gewoon een stukje harder kan zetten zonder overlast, vind het lekkerder als de eindtrap wat harder moet werken, maar ik verwacht geen wonderen, misschien het beste als ik er eerst een probeer want ben bang dat het tegenvalt. Zou ook voor mijn London City dea zijn als ik die eindelijk eens afmaak.

Ben benieuwd welke de beste is van de THD, Koch en Weber.