PDA

View Full Version : mudhoney & OCD



zeiler
17 december 2010, 22:12
Hallo!

Ik vroeg mij af of er iemand is die deze combinatie gebruikt?

Ik ben mijn MXR GT-OD een beetje zat, toch niet lekker mijn geluid ;)!

Nu zit ik echt te denken aan een Mudhoney i.c.m. een OCD 4 :)!

hoop dat iemand mij kan helpen en van advies kan bedienen :)!

Zeiler!

Fuhgawz
18 december 2010, 13:49
Ik ben mijn MXR GT-OD een beetje zat, toch niet lekker mijn geluid ;)!

Wat is dan wél je geluid? Wat zoek je precies?

humbucker
18 december 2010, 14:58
Ik heb zelf de Mudhoney, heel leuk pedaal! Ik gebruik hem vooral voor lead/boost. Werkt fijn zo! Verder ben ik ook wel benieuwd naar de combinatie OCD+Mudhoney, aangezien ik er misschien nog wel een drivepedaal bij wil voor een strakkere overdrive, iets wat die Mudhoney niet heeft.

rocker_71
18 december 2010, 15:33
Heb ze allebei.
Maar gebruik ze beide voor rhythm, dus eigenlijk nooit samen. MH voor vies stoner achtige geluid en OCD voor een dirty blues slag.
BTW: mudhoney is vorige week vervangen door een Zvex Distortron, die is nog strakker voor rhythm guitar.
Weet niet precies wat de vraag is (OCD boosts MH of andersom?), maar je bent welkom om het hier allemaal uit te proberen.

zeiler
18 december 2010, 16:52
@ rocker_71: klinkt interessant maar het probleem is dat ik in Groningen studeer en vlakbij Zwolle woon :)! Ik ga er eens over nadenken of ik het reizen aandurf met de NS ;)!

ik zoek dus inderdaad een combinatie van wat lekker 'los' en iets 'straks' maar niet 'metal-lead-strak...'

Ik speel verder veel pop/rock, balad achtige dingen ;)... Geen zwaar werk zoals metal etc ;)!

scabiosa
19 december 2010, 10:45
ik gebruik de mudhoney vaak met een blues driver ervoor of een DLS. met een OCD zal dat ook wel zeer goed klinken, daar kan je zeker van zijn!

zeiler
19 december 2010, 11:43
ok, ik heb nu een BD2 hier liggen, geleend van een vriend maar ben ik persoonlijk wat minder dol van hoewel ik 'm prima vind klinken :)!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel erg twijfel tussen de DLS en de OCD, maar ik kan een OCD krijgen van een goede vriend in Amerika wat wel een dermate goede deal is dat ik het er gewoon op ga wagen ;)...

thnx voor de tips, nu alleen nog ff een mudhoney zien te vinden en iemand die wil ruilen met bijlegging van mijn kant voor de (mint) MXR GT-OD :p...

ieme
22 december 2010, 10:27
Ik heb een haatliefde relatie gehad met de mudhoney, 2 keer gekocht en 2 keer verkocht, werkte goed op een jcm 800 en totaal niet op m'n mesa's en vox ac30's