PDA

View Full Version : delay vraagje



sell
17 december 2010, 19:59
Hoi,

Even een vraag over mijn delay. Ik heb een G-force met mooie delay geluiden.
Ik zit nu een beetje met de instellingen te rommelen.

Wat ik zoek is een delay die eindigt zodra ik een nieuwe toon aan sla. Dus de repeat van de eerste toon mag dan niet door de tweede klinken.

Vraag ik iets wat niet mogelijk is of kan het? Zo ja hoe?

groeten,
Marcel

schizo910
17 december 2010, 20:38
Hangt af van de instelmogelijkheden. Je moet het aantal repeats én de snelheid goed instellen. Of een delay pedaal zoeken dat een 'ducking' functie heeft.

Mitch
17 december 2010, 21:07
Met 'ducking' kom je een eind, ja. Houdt in dat de delay intensiteit aanmerkelijk 'wegduikt' als er weer nieuw droog signaal komt. Maar ik vraag me af wat je precies zoekt. Een delay die door blijft gaan totdat je een volgende noot aanslaat of een delay die op een vast aantal keer herhaalt en daarbovenop nog verdwijnt als je een nieuwe noot aanslaat.

Midwolda
17 december 2010, 21:43
Een Boss DD-3 heeft een "hold" stand, dan herhaalt-ie net zo lang als jij 'm ingetrapt houdt.
Dus vlak voordat je aanslaat, even je voet optillen.
Moet je alleen wel sterke enkels en een goed timing hebben...
Zit je alleen nog met de d-time die je op de maat in moet stellen.

DemolitionColorScheme
18 december 2010, 09:45
Inderdaad, een ducking delay en dan die goed instellen op jouw spel. Of gewoon een normale delay pakken en dan genoeg repeats instellen, bijv. 1 of 2 (als je dat nodig hebt) en dan de patch opslaan: klaar.

Comfortably Daniel
18 december 2010, 10:51
De meeste TC Electronic delays hebben inderdaad een ducking functie wat ook wel dynamic delay genoemd wordt. Werkt erg goed.

sell
18 december 2010, 11:15
yep heb het gevonden. Ducking delay. Het is even uitzoeken hoe je hem instelt. Maar het is idd mogelijk. Thanks