PDA

View Full Version : welke betaalbare scheur-buizenbak nieuw of 2e hands



andoni
12 mei 2003, 14:55
Ik overweeg om een nieuwe versterker (al dan niet 2e hands) te kopen. Nu de voornaamste eigenschap is dat ik er zowel een typische metal-scheur wil uitkrijgen als ook een hardcore/metalcore-geluid. Ik heb nu een Line6 Spider 2x12" (100 W), en zou ik dus graag een trapje hoger gaan en een buizenamp willen, maar de prijs moet betaalbaar blijven (vandaar waarschijnlijk 2e hands). Persoonlijk vind ik het overstuurde-Marshall-geluid wel vet maar ik hou ook van de vette scheur van een Mesa. (op mijn Spider speel ik vooral over het Rectifier-simulatie kanaal met veel gain of over het Insane-kanaal met relatief weinig gain). Ik zou ook graag een mooi, smooth sologeluid eruit krijgen met veel sustain.(daarvoor dus het insane-kanaal) Is er een amp (de top dus he) die hieraan voldoet en 2e hands of nieuw nog voor een redelijke prijs te krijgen is (bvb. max. 700 euro)?

Ah ja, en is dergelijke versterker ook nog te bedwingen op een slaapkamer met een 4x12" eronder (moest ik mijn Spider ervoor verkopen)? (ik veronderstel van wel aangezien een een volume knop toch enigszins zijn nut heeft niet?)

Zelf had ik al naar een JCM 800 of 900 (waren beide wel vet) gekeken of zelfs naar H&K Warp7, maar die Warp was wel heel nu-metal qua klank en was niet echt wat ik zocht...

marc_o
12 mei 2003, 14:58
probeer eens een 2e hands Engl Screamer of een souvereign, okay, de souvereign gaat wat meer kosten, maar dat is het wel waard, eventjes doorsparen.

andoni
12 mei 2003, 15:32
k heb ze nog nooit kunnen testen die engls (wel al veel goeie dingen over gehoord), maar met wat is hun klank te vergelijken, en die screamer, hoeveel vermogen is dat en is die te doen voor thuis EN op podium? En hoeveel kost hij ongeveer nieuw (dan krijg ik ook een gedacht hoeveel hij in occasie kost)?

Speeddemon
12 mei 2003, 19:31
Engl klank kun je beetje scharen onder

vet, romig, duidelijk, mooi...

Engl (Savage en Screamer) is eigenlijk een soort kerngezonde Marshall JCM800 met een spaanse peper in z'n reet en 3 liter slagroomvla erover heen...

andoni
12 mei 2003, 19:34
Whoa, klinkt goed. En hoe klinkt de Thunder, die schijnt iets goedkoper te zijn :smile:

Negative K3 fan
12 mei 2003, 20:06
tweedehands Peavey 5150, heeft alleen zonder een eenvoudige modificatie geen mooie clean.

Wat hij wel heeft, veel gain (je kunt het natuurlijk ook lager zetten), brute metal/hi-gain scheur, leuk lead geluid.

andoni
13 mei 2003, 10:56
jah, een 5150, maar daar heb ik al eens over gespeeld en zo'n bak gaat gewoon keihard, hoe ga ik dat tegenover mijn ouders verantwoorden als ik thuis speel (mijn Spider komt al niet boven Master Volume 1) (wel met Channel Vol. op max voor de oversturing), ik bedoel 120 Watt buizen t.o.v. een 50 Watt buizen zal toch wel iets verschil geven... (niet dat 50 W buizen stil is, maar komaan 120 Watt :smile:

maarten
13 mei 2003, 12:27
mwa ik speel thuis ook over een 5150.
okay hij staat op standje 0,3 ofzo maar je draait de presence wat meer open en je geluid is zeker nog goed.

ik ga wel een powersoak kopen hoor, maar tis zeker te doen

simmer
13 mei 2003, 13:13
Je kan ook kijken naar een brunetti maranello, ongeveer 800 pleuro. 25 watt klasse A. Scheurt fantastisch en het clean is lekker 'romig'....

andoni
13 mei 2003, 16:03
ja maar die maranello is zeker alleen in combo te krijgen? En je bent bovendien verplicht om een impedantie van 16 Ohm te gebruiken, wat die combo wel niet echt veelzijdig maakt als je er een extension cab onder wil zetten...

simmer
13 mei 2003, 17:00
Klopt, als je wat veelzijdiger wilt moet je zeker eens naar de mc2 kijken...