PDA

View Full Version : gibson hummingbird pro



gibson007
17 december 2010, 16:45
hoi,
ik heb mijn oog laten vallen op een gibson hummingbird pro (cutaway)
http://acousticguitarblog.net/wp-content/uploads/2010/06/Gibson-Hummingbird-Pro-Cutaway-Acoustic-Electric-Guitar.jpg
heeft iemand ervaringen, opmerkingen,... over deze gitaar?

grtz

LaurentB
17 december 2010, 17:33
hoi,
ik heb mijn oog laten vallen op een gibson hummingbird pro (cutaway)
http://acousticguitarblog.net/wp-content/uploads/2010/06/Gibson-Hummingbird-Pro-Cutaway-Acoustic-Electric-Guitar.jpg
heeft iemand ervaringen, opmerkingen,... over deze gitaar?

grtz

eerste opmerking: mooi ding! ;)

Tweede opmerking: test het specifieke exemplaar dat je wilt kopen ZELF. Vooral bij Gibson. Ik heb akoestische Gibsons van 2000 euro zien hangen met nul geluid, en dan later andere exemplaren die wél goed klonken.

Harald
17 december 2010, 17:47
Een kennis van me heeft/had een J45. Dat was niet verkeerd, maar meestal ben ik niet zo kapot van de akoestische Gibsons. Maar bij een Hummingbird denk ik aan een gitaar met een vreselijk uitbundig versierde slagplaat met een vogeltje erop trouwens?

Bij akoestische gitaren geldt eigenlijk ongeacht merk, tenzij het echt niet anders kan (bv. geen importeur in Nederland) zelf ter plekke uitproberen. Er zijn er echt geen twee hetzelfde, en bij sommige merken kunnen de verschillen bij hetzelfde type gitaar extreem zijn.

Eko
18 december 2010, 10:59
Ik vind `m weinig met een Hummingbird te maken hebben. Een Hummingbird is een squaredshoulder model en heeft een hele specifieke kleur. De slagplaat heeft een gravering met , hoe raad je het , een hummingbird ( Kolibri) er in. Dat alles ontbreekt hier.
Dat alles gezegd hebbende , Gibson bouwt al jaren top of the line acoustics. Sinds ze Garrison hebben over genomen komen er ook andere modellen , zoals deze , op de markt. Ook de songmaker serie komt daar vandaan.
De meeste Gibsons hebben de neiging om het middengebied te accentueren , iets waar je van houdt of niet. Beroemd zijn de modellen met maple body`s. Denk aan de SJ 200 e.d.
Bij ons in de band heeft de andere gitarist een J45 in gebruik. Heel erg mooi als strummer.
Het is inderdaad zoeken naar een goed klinkende versie. Ga naar een winkel met meerdere versies op voorraad. Voor een minder klinkende moet je hetzelfde betalen, toch?

freddy
18 december 2010, 13:13
Ik heb er verschillende in handen gehad en raar genoeg was er geen enkele bij die me kon overtuigen hem mee te nemen.Zo zie je maar,dit wil niet zeggen dat er geen goede Gibsons bestaan het wil wel zeggen dat je goed moet testen en luisteren en niet moet denken het is een Gibson dat kan ik blind kopen.Dat geld trouwens voor de meeste merken,ik maak graag een uitzondering voor Santa Cruz waarvan ik vele exemplaren in handen gehad heb
die ik allemaal graag meegenomen had,helaas werd ik afgeremd door de hoge prijs.