PDA

View Full Version : Gitaar stoort.



Tunes
17 december 2010, 10:08
Na ontvangst nieuwe versterker viel mij opeens iets op, je luistert vaak heel anders bij aanschaf van iets nieuws.
Als ik aansla dan hoor ik wat ruis, klinkt een beetje ruisig na (althans het volume wordt zachter en dan hoor je de ruis beter).
Heb meteen wat andere gitaren geprobeerd en het is alleen met die ennne gitaar, ook op andere versterker getest.

Het is geen aarde brom/ruis of iets van dien aard, het lijkt net of er heel digitaal (kwa klank) iets na klinkt (een digitaal aandoen de ruis dus).
Zou zoiets kunnen komen door b.v. vuil in de potmeters of zou ik het meer in de elementen moeten zoeken (bill lawrence), dat laatste lijkt mij vreemd wat hij doet het in elke stand van de schakelaar en hij heeft S/S/H configuratie.

Ik heb zelf het gevoel dat het door de potmeters/verbindingen in de gitaar komt, iemand die dit herkend ?

HaroldA
17 december 2010, 10:11
Had je je gsm nog in je broekzak? Zeker mijn Android met 24/7 Internet maakt mooie digitale geluidjes.

Tunes
17 december 2010, 10:18
Nee die geluiden herken ik wel en bovendien geen gsm in de studio.

HaroldA
17 december 2010, 10:20
Dus je hebt een nieuwe versterker en nu hoor je ruis. Hoor je het nu ook op jou oude versterker?

Tunes
17 december 2010, 10:27
Nee het viel me op doordat ik geconcentreerd zat luisteren naar de nieuwe versterker, daarna getest op andere versterker en daar hoor ik het ook, maar alleen met die gitaar.

Ijselrobo 07
17 december 2010, 10:44
al verschillende kabels geprobeerd en alle pedalen ertussenuit gehaald?

ennu, om welke gitaar gaat het eigenlijk?

Gearjunkie
17 december 2010, 10:50
al verschillende kabels geprobeerd en alle pedalen ertussenuit gehaald?

ennu, om welke gitaar gaat het eigenlijk?

Precies, de kwaliteit van de gitaar, maar nog veel meer die van de versterker is nu interessant om te weten. Ik herken het probleem wel van een (verkeerd ingesteld) compressor of overdrive pedaal. Natuurlijk heb je op je versterker alle knoppen (behalve volume) op een uur of twaalf, en de gain er nog ver voor?

Tunes
17 december 2010, 10:52
Gitaar zonder effecten enz enz in de versterker, ja meerdere kabels geprobeerd.

Nogmaals, het is alleen deze gitaar, andere gitaren hebben dit niet. Op meerdere versterkers getest zonder effecten en verschillende kabels.
Geloof mij het zit in de gitaar, vraag is dus of men dit herkend en of het uit de onderdelen, potmeters weerstanden wat dan ook van de gitaar kan komen.

Het is geen gsm, geen pc en ook geen aarde probleem.
Geen gain kanaal, gewoon zo clean mogelijk.

Als de kwaliteit van de versterkers er toe deed dan had ik het ook op de andere gitaren.
Gitaar is een jaren negentig superstrat model met billl lawrence (de echte niet de namaak) pickups.

geert1976
17 december 2010, 10:58
Gitaar zonder effecten enz enz in de versterker, ja meerdere kabels geprobeerd.

Nogmaals, het is alleen deze gitaar, andere gitaren hebben dit niet. Op meerdere versterkers getest zonder effecten en verschillende kabels.
Geloof mij het zit in de gitaar, vraag is dus of men dit herkend en of het uit de onderdelen, potmeters weerstanden wat dan ook van de gitaar kan komen.

Het is geen gsm, geen pc en ook geen aarde probleem.
Geen gain kanaal, gewoon zo clean mogelijk.

Als de kwaliteit van de versterkers er toe deed dan had ik het ook op de andere gitaren.
Gitaar is een jaren negentig superstrat model met billl lawrence (de echte niet de namaak) pickups.

kan in de verbinding tussen de pots zitten, maar ook je aarde-draad naar de burg kan een verdachte zijn natuurlijk.

HaroldA
17 december 2010, 10:58
Gitaar is een jaren negentig superstrat model met billl lawrence (de echte niet de namaak) pickups.

Ah, een strat. Daar zou ik me ook aan storen :soinnocent:


Al in het donker geprobeerd?

Tunes
17 december 2010, 11:04
kan in de verbinding tussen de pots zitten, maar ook je aarde-draad naar de burg kan een verdachte zijn natuurlijk.

En stof in de potmeters ? Alhoewel er weinig tot niets kraakt als ik draai.
Aarde draad is vaak ook een ruis maar meer een brom ruis, dit is een beetje gruizig (best moeilijk om een geluid te omschrijven) en bovendien is het er alleen als ik geluid heb. Als ik niet speel hoor ik het geluid niet en het maakt ook niet uit of ik wel of niet mijn hand op de snaren heb (bij aarde maakt dat wel uit) hij stoort dus niet als ik niet speel.

Tunes
17 december 2010, 11:05
Ah, een strat. Daar zou ik me ook aan storen :soinnocent:


Al in het donker geprobeerd?

Het is inderdaad niet moeders mooiste eigenlijk heb ik een schurft hekel aan het model.

Maleco
17 december 2010, 11:08
Volgens mij word hier ook verwezen naar brom/ruis van andere electrische apparaten zoals tl-buizen e.d.
Omdat de afscherming per gitaar kan verschillen kan de ene gitaar er wel last van hebben en de andere niet.

geert1976
17 december 2010, 11:09
Het is inderdaad niet moeders mooiste eigenlijk heb ik een schurft hekel aan het model.

Strats zijn kut inderdaad.

Geen last van vibrerende tremveren?

draai de achterkap er eens af en plak even wat plakbandjes over de veren heen als het dan weg is, plakbandjes eraf en stop er dan wat watjes in.

Tunes
17 december 2010, 11:10
Zou ik die dan ook niet moeten horen als ik niet aansla, dan is hij muis stil namelijk.
Ook maakt het niet uit of ik dichterbij of verder af sta en dat zou in dat geval wel moeten lijkt mij.

Was reactie maleco.

Nee Geert geen tremelo.

geert1976
17 december 2010, 11:10
En stof in de potmeters ? Alhoewel er weinig tot niets kraakt als ik draai.
Aarde draad is vaak ook een ruis maar meer een brom ruis, dit is een beetje gruizig (best moeilijk om een geluid te omschrijven) en bovendien is het er alleen als ik geluid heb. Als ik niet speel hoor ik het geluid niet en het maakt ook niet uit of ik wel of niet mijn hand op de snaren heb (bij aarde maakt dat wel uit) hij stoort dus niet als ik niet speel.

kraken mag eigenlijk niet hè, is het een MIM strat?

Tunes
17 december 2010, 11:14
Het is geen mim strat het is zelfs merkloos, eigenbouw of ombouw jaren negentig maar wel hoge afwerking.