PDA

View Full Version : Oud-nieuw-HNGDtje LTD EC256 + vergelijk China en Vietnam versie



RoelSmoel
16 december 2010, 22:48
Ik zal mijn verhaaltje nog eens een keertje typen..
Anderhalve maand geleden bracht ik mijn gitaar naar de gitaarzaak voor een afstelbeurt omdat er fretbuzz in zat, en die kreeg ik er niet uit. Nou, zelfs zij kregen het er niet uit, zou gevlakt moeten worden, onder garantie natuurlijk. Ahfijn, zou te lang duren, en volgens de zaak was het sneller opgelost als ze de gitaar opstuurden naar de importeur. Geweldig, ik dacht na 3 weken klaar te zijn, het is dus anderhalve maand geworden. Vorige week dinsdag hoopte ik dat mijn gitaar gerepareerd terug zou zijn. Niet dus. Ze hebben alleen de actie verhoogd en een nieuw setje snaren erop gezet + de gitaar was op meerdere plekken beschadigd, was ik het niet mee eens, de zaak trouwens ook niet. Nu, een week en een paar dagen later, heb ik een helemaal nieuwe gitaar gekregen, dezelfde dan wel, maar uit China, en er zijn verschillen:
-De gitaar is "mooier" gerelict (voor de mensen die relic mooi vinden dan).
-Mooier afgewerkt (dwz, geen scherpe puntjes aan de frets, wat bij de vorige wel was).
-Bij de elementschakelaar was bij de Vietnam versie een kuiltje uitgefreesd waar deze in zat, bij deze is het niet zo.
-Andere knoppen, veel betere en mooiere wat mij betreft, de vorige knoppen schuurden in het hout waardoor de potmeters moeilijk te draaien waren, bij deze is dat verholpen.
-Er is lichter mahonie gebruikt (is wat mij betreft verschillend per stukje hout).
-En als laatste, ontzettend verwaarloosbaar, maar er zit een ander plaatje op de "control-cavity" (noem je dat zo?).

Gelijkenissen:
-Zelfde pickups.
-Beide heel erg vol van toon.
-Kleur, en andere dingen.

Ik heb trouwens de EMG's weggelaten in deze gitaar, ik was eerlijk gezegd uitgekeken op die dingen, was me allemaal iets té metal, ik wilde deze eerst verkopen via internet, maar krijg hiervoor een leuke cadeaubon:)

Genoeg geluld, plaatje:
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0286.jpg

Zo, RoelSmoel is weer blij, en de RoelSmoel-familie is weer bij elkaar:)
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0284.jpg
(vlnr: LTD EC256, Tanglewood TW28CSN CE, EvH Wolfgang Special)

Mijn gitaarspul is compleet, jullie horen mij niet meer klagen, uiteraard:D

Groeten, Roel.

PS: ik wilde trouwens ooit eens een keer de hardware van de LTD naar goud laten veranderen, iemand hier positieve/negatieve ervaringen mee?

jutter
16 december 2010, 23:04
Mooi hoor! Nu de foto's nog!!!!

Jasper.
16 december 2010, 23:05
Mijn gitaarspul is compleet, jullie horen mij niet meer klagen, uiteraard:D

PS: ik wilde trouwens ooit eens een keer de hardware van de LTD naar goud laten veranderen, iemand hier positieve/negatieve ervaringen mee?

:???::???:

RoelSmoel
16 december 2010, 23:09
:???::???:

Het is meer een bijzaak joh.. Neem me maar niet te serieus:)

RoelSmoel
16 december 2010, 23:10
Mooi hoor! Nu de foto's nog!!!!

Foto's staan er toch? Of wil je specifieke foto's zien?

Kon uiteraard ook in 1 post, maar viel me te laat in..

Jasper.
16 december 2010, 23:12
Het is meer een bijzaak joh.. Neem me maar niet te serieus:)

Mij moet je ook nooit te serieus nemen. Gewoon niet op ingaan :P

allochthomas
16 december 2010, 23:13
Het is meer een bijzaak joh.. Neem me maar niet te serieus:)
inderdaad
http://1.bp.blogspot.com/_zp2LXPlMjGQ/TKGx3fUC6VI/AAAAAAAAM40/AymseCBBPDs/s1600/attention-whore3.jpg

RoelSmoel
16 december 2010, 23:16
inderdaad
http://1.bp.blogspot.com/_zp2LXPlMjGQ/TKGx3fUC6VI/AAAAAAAAM40/AymseCBBPDs/s1600/attention-whore3.jpg

Lolbroek, niet grappig.

allochthomas
16 december 2010, 23:18
Neem me maar niet te serieus:)

RoelSmoel
16 december 2010, 23:19
Neem me maar niet te serieus:)

http://1.bp.blogspot.com/_zp2LXPlMjGQ/TKGx3fUC6VI/AAAAAAAAM40/AymseCBBPDs/s1600/attention-whore3.jpg

:D

Wabbie
16 december 2010, 23:25
dusch....


anyway, heeft dit stukje oosters hout dan geen geratel op de frets? En een beetje gitaarzaak heeft toch wel iemand die frets kan vlakken?

jutter
16 december 2010, 23:26
Foto's staan er toch? Of wil je specifieke foto's zien?

Kon uiteraard ook in 1 post, maar viel me te laat in..

Ik zag hier alleen maar rode kruisjes.....maar nu staan ze er toch echt! Gefeliciteerd man!

RoelSmoel
16 december 2010, 23:27
dusch....


anyway, heeft dit stukje oosters hout dan geen geratel op de frets? En een beetje gitaarzaak heeft toch wel iemand die frets kan vlakken?

Deze gitaar niet nee. Omdat het onder garantie viel wilden ze zich er niet aan wagen, normaal is degene die het doet er zeker een halve dag, of thuis, mee bezig, en voor hem is dat hard en veel werk, vandaar deze weg.

Wabbie
16 december 2010, 23:32
Voor, waarschijnlijk,een paar te hoge frets? Zal wel meevallen denk ik. Ik zou niet het risico genomen hebben met een andere gitaar, maargoed als jij er blij mee bent.

RoelSmoel
16 december 2010, 23:36
Voor, waarschijnlijk,een paar te hoge frets? Zal wel meevallen denk ik. Ik zou niet het risico genomen hebben met een andere gitaar, maargoed als jij er blij mee bent.

Flinke kuilen in de frets, zouden ze te hoog zijn geweest had ik hier al veel eerder last van moeten hebben.

niekrhcpniek
17 december 2010, 03:35
Gefeliciteerd ten eerste!
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn fender en toen ook een nieuwe gekregen. Het kostte ook teveel tijd om dat ding te vlakken dus maar een nieuwe besteld. Altijd goede service bij arons!

Maar vind je die ltd zo fijn spelen? Ik heb er eerst op gespeeld (waarschijnlijk dan de oude) en vond hem niet echt lekker klinken en zeker niet in vergelijking met anderen. De snaren stonden volgens mij toen ook heel erg hoog erop, weet niet of je dat nu ook hebt.
Maar als jij er blij mee bent, ben ik dat ook ;D

almarvk
17 december 2010, 09:19
LTD maakt erg fijne gitaren. Ik heb zelf de EC400 en die is vergelijkbaar met die 256, maar dan zonder relic.

Tunes
17 december 2010, 09:43
1 ding snap ik niet, je koopt een gerelicte gitaar en dan ben je het niet eens met beschadigingen ???

Is trouwens wel een erg fijne gitaar hoor, maat van mij heeft er ook 1.
Die dag zeker 15 gitaren getest maar deze sprong er bovenuit.

Jasper.
17 december 2010, 09:49
1 ding snap ik niet, je koopt een gerelicte gitaar en dan ben je het niet eens met beschadigingen ???

Is trouwens wel een erg fijne gitaar hoor, maat van mij heeft er ook 1.
Die dag zeker 15 gitaren getest maar deze sprong er bovenuit.

Beschadigingen aan de frets. Dat is niet ok. Want behalve wat relic aan het uiterlijk hoort dan een nieuwe gitaar gewoon goed te wezen. Je koopt ook geen ouwe gitaar waar de frets erg slecht van zijn? (behalve als het de moeite waard is om te reparen misschien.)

Tunes
17 december 2010, 10:01
Beschadigingen aan de frets. Dat is niet ok. Want behalve wat relic aan het uiterlijk hoort dan een nieuwe gitaar gewoon goed te wezen. Je koopt ook geen ouwe gitaar waar de frets erg slecht van zijn? (behalve als het de moeite waard is om te reparen misschien.)

Volgens mij gaat het niet om beschadigingen aan de frets als iemand zegt "gitaar was op meerdere plekken beschadigd".

Maar goed ik vond het alleen maar grappig dat iemand een relic neemt en dan klaagt over beschadigingen (nee is natuurlijk niet serieus).

Maleco
17 december 2010, 11:12
Gefeliciteerd met je nieuwe plank :cheerup:

Wacht nou even voordat je weer gaat Roelsmoelen he :)
(Al heb ik daar zelf ook altijd last van..)

Tankman
18 december 2010, 20:23
Nou..eindelijk je LTD terug. Ik was alleen niet voor de relic gegaan, maar goed.

Heb je nou de EMG's niet terug gekregen? Die had je toch zelf gekocht en in laten bouwen? Beetje zonde! Ik had ze wel willen overnemen dan!

RoelSmoel
18 december 2010, 21:28
Nou..eindelijk je LTD terug. Ik was alleen niet voor de relic gegaan, maar goed.

Heb je nou de EMG's niet terug gekregen? Die had je toch zelf gekocht en in laten bouwen? Beetje zonde! Ik had ze wel willen overnemen dan!

Ik heb het aankoopbedrag terug gekregen in de vorm van een cadeaubon, voor mij eigenlijk veel voordeliger, had ik ze los moeten verkopen had ik er wat geld af moeten halen, en iemand moeten vinden die dan net voor mijn prijs die set wilde kopen.
De elementen die er nu in zitten doen het ook goed, zijn splitbaar, als ze me écht niet bevallen laat ik er wel een Seymour Duncan JB en een '59 in zetten, klinkt erg lekker, en je kunt er meer mee dan die EMG's (vind ik dan), maar ze bevallen me nu, en die elementen zijn pas in februari leverbaar, komt dat ff goed uit..:)

Anyhouw, ik ben erg blij dat ie er weer is, het liefst had ik een EC401 met Seymour Duncans ervoor terug gezien, maar dit is ook goed:D

Exi
18 december 2010, 21:37
Anyhouw, ik ben erg blij dat ie er weer is, het liefst had ik een EC401 met Seymour Duncans ervoor terug gezien, maar dit is ook goed:D
Je kan niet alles hebben he? Oja, jij wel:D
Fijn dat hij weer terug is. Wat is nu je favoriete gitaar, De EVH of deze?

RoelSmoel
18 december 2010, 21:39
Je kan niet alles hebben he? Oja, jij wel:D
Fijn dat hij weer terug is. Wat is nu je favoriete gitaar, De EVH of deze?

Ik vind ze allebei prettig spelen. De EvH zal toch mijn nummer 1 blijven, maar om af en toe de LTD er bij weer bij te pakken is ook leuk:D

RoelSmoel
4 mei 2011, 15:40
En iets meer dan een half jaar later..
Hals begint weer te torderen, gaat toch nergens meer over man..

:mad:

Edit; nog niet eens een half jaar later..

Wabbie
4 mei 2011, 17:27
Weer te torderen? Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar binnen een half jaar? Het zit je niet mee met deze gitaar zeg!

LesPaul1612
4 mei 2011, 17:44
Klinkt niet best. Een gitaar hooit gewoon niet te torderen, dit kan gewoon niet aan jou liggen. Ik denk dat ze jou bij Arons wel goed kunnen helpen, maar leuk is anders...

Mr. Dynamite
4 mei 2011, 17:47
Ik zeg, fatsoenlijke trap onder 't gat. Dat hoort gewoon niet.

Je gaat naar die zaak toe en zegt, hier bekijk het er maar mooi mee.
Dat is toch niet normaal. :stop:

RoelSmoel
4 mei 2011, 20:10
De zaak kan er eigenlijk vrij weinig aan doen..
Ik heb al gebeld, ga morgen langs.