PDA

View Full Version : Ineenkeer veel gebrom



ackm
16 december 2010, 16:02
Ik heb zojuist mijn kamer een beetje omgegooid (Nieuw bed kast erin , kast eruit etc). En zodra ik mijn versterker aanzet krijg ik een grote brom.

Nee mijn stopcontact is niet geaard , maar ik speel al meer als 3 jaar op precies hetzelfde stopcontact met allerlei verschillende amps (Ook mijn huidige) zonder de brom. Waar kan dit ineenkeer vandaan komen? Het enige dat is veranderd is de positie van mijn amp / pedalen maar ik gebruik dezelfde kabels / voeding / stopcontact waar ik eerst nooit problemen mee had.

Bvd

josan
16 december 2010, 16:09
Eerst versterker kaal proberen. Alle kabeltjes en trafo's uit het stopcontact en uit de buurt van het gitaarsnoer. Dan stuk voor stuk de effecten weer opnemen. Als het direct bromt is het gitaar of amp en anders iets in een van de effecten of de voeding daarvan.
Het begin van de oplossing is isoleren en elimineren.

Buzzel
16 december 2010, 16:40
Staat je versterker nu misschien ook dicht bij een computer, tv of iets anders elektrisch? Kan een reden van brom zijn. En inderdaad alles controleren.

ackm
16 december 2010, 17:37
In principe staat de versterker niet dichter bij apparatuur of wat dan ook , hij stond eerst op een kast en nu op de grond maar nog wel op dezelfde plek ongeveer.

Zojuist even geprobeerd met alleen amp en gitaar en dat gaat prima. Het enige wat er daarstraks tussen zat is een Artec Delay gevoed door een onespot adapter (Wat voor vandaag dus altijd goed ging) dus wss zit daar ergens het probleem. Iemand enig idee hoe te verhelpen?

Buzzel
16 december 2010, 18:25
Ik heb zelf niet echt een goede ervaring met de one spot adapters en brom, maar als jij zegt dat alles voorheen wel goed werkte zou het dit vast niet zijn. Toch even een andere adapter en andere kabels proberen. Als het dat ook niet is moet het haast het pedaal zijn.

Gearjunkie
16 december 2010, 20:53
wat gebeurd er als je hem op de oude plek terug zet??

cluseau
16 december 2010, 22:23
Ik heb zojuist mijn kamer een beetje omgegooid (Nieuw bed kast erin , kast eruit etc). En zodra ik mijn versterker aanzet krijg ik een grote brom.

Lijkt wel of je de afscherming van een kabel hebt losgetrokken. Kun je het delay op batterij testen? Pak even een andere kabel voor de delay. Test ze dan een voor een.