PDA

View Full Version : Akoustische gitaar



max50
16 december 2010, 15:16
Ik wil een Ibanez AF75TD kopen. Die heeft een full-hollow body en ik vroeg me af of ie alleen electrisch te gebruiken is?
Klinkt ie zonder aansluiting aan een versterker als een akoestische gitaar?

Eugene

Harald
16 december 2010, 15:45
Ongeveer zoiets? http://www.americanmusical.com/Item--i-IBA-AF75TDG-LIST

die zijn toch echt bedoeld als elektrische gitaar. Maken onversterkt wel best wat geluid, afgaande op de artcore van één van mijn leerlingen. Maar het blijft een elektrische gitaar. Waarom wil je een akoestische gitaar? Speelstijl? Dit zijn archtops. Die hebben een compleet ander karkater dan een flattop. Versterkt heb je een gitaar die eerder als een elektrische dan als een akoestische gitaar klinkt, tenzij je een piezo zou toevoegen. En dan klinkt hij vooral naar piezo. Dat is voor veel niet gitaristen op zich precies het geluid dat ze verwachten van een akoestische gitaar, maar dat is een ander verhaal.

max50
16 december 2010, 18:57
Hoi bert

Bedankt voor je snelle reactie. Je had de goeie gevonden. Ik was gewoon benieuwd of ze onversterkt ook hun mannetje stonden.....
Jij zegt duidelijk dat ie echt bedoeld is om er electrisch op te spelen. Da's duidelijk. Wilde ik graag even weten, omdat ik meestal een akoustische gitaar gebruik, maar erover dacht om met een versterker te gaan werken.

Nogmaals mijn dank.
Groetjes,
Eugene