PDA

View Full Version : [Stekkerdozen] - Aansluiten op een Power Conditioner



DemolitionColorScheme
16 december 2010, 13:22
Ik heb deze week een Furman PL PLUS E gekocht en ik vroeg me eigenlijk af, zijn er stekkerdozen met zo'n aansluiting zoals achterop de Furman:
http://parallelmusic.co.nz/img/p/307-696-thickbox.jpg

Ik heb dit namelijk nog nooit gezien. Het liefst zou ik gewoon alles via de Furman aansluiten, dus ook een stekkerdoos met wat adapters voor pedalen.

LordRiffenstein
16 december 2010, 13:35
Gewoon mannelijke IEC connector kopen en aan je stekkerdoos maken.

Johannes
16 december 2010, 13:38
Gewoon mannelijke IEC connector kopen en aan je stekkerdoos maken.

+1

(tien tekens)

DemolitionColorScheme
16 december 2010, 14:05
Gewoon mannelijke IEC connector kopen en aan je stekkerdoos maken.
Met andere woorden: zoiets bestaat niet en zal je zelf in elkaar moeten zetten?


+1

Waar ga je de stekkerdoos voor gebruiken?
Zoals ik al zei in de openingspost; voor powersupplies, dus.
Ik heb al 2 rackcases en daar zitten stekkerdozen in voor bijv. Burkey Flatliner SIX's, een aantal andere adapters, voor bijv, de Damage Control TimeLine, Deluxe Memory Man, je noemt het maar op. Het lijkt me gewoon fijn om alles via de Furman te laten lopen, ook voor het gemak.

Het enige punt is, dat ik met IZAH (de band waar ik 1 van de 2 rackcases voor gebruik) de Furman niet ga gebruiken, dus ik wil niet m'n stekkerdozen aanpassen.
De ene stekkerdoos (van de rackcase die bovenop die andere staat) gaat in de andere, dus eigenlijk moet ik een verloopje hebben waar ik de bestaande stekkerdoos in kan pluggen aan de ene kant en aan de andere kant de aansluiting naar de Furman. Dan loopt alles gewoon via de Furman.

Johannes
16 december 2010, 14:20
ik probeerde mn post aan te passen maar GN stribbelde wat tegen, oeps.

interessander
16 december 2010, 14:23
Ik heb er ook zelf een aan IEC aan gezet. Grote kans dat, als het al bestaat, het ding duurder is dan er zelf een aanpassen.

DemolitionColorScheme
16 december 2010, 14:32
Ik heb er ook zelf een aan IEC aan gezet. Grote kans dat, als het al bestaat, het ding duurder is dan er zelf een aanpassen.
True. Alright. Ik zal eens contact zoeken met Bernarduur, die kan dat vast wel maken.

interessander
16 december 2010, 14:48
Ga je dat serieus niet zelf doen?

DemolitionColorScheme
16 december 2010, 14:51
Ga je dat serieus niet zelf doen?
Ik heb nog nooit iets gesoldeerd, heb geen soldeerijzer en heb totaal geen verstand van electronica: dus nee, dat ga ik niet zelf doen. Niet iedereen op dit forum hoeft per se een electronica-wiz te zijn. ;)

interessander
16 december 2010, 14:53
Ja maar een stekkerdoos soldeer je dan ook niet ;)

DemolitionColorScheme
16 december 2010, 14:54
Ja maar een stekkerdoos soldeer je dan ook niet ;)
Kijk, zie je! Als ik dat al niet weet zou ik er niet eens aan beginnen. ;)

Liquid_Metal
16 december 2010, 16:31
Ik heb zelf de stekker van een aantal stekkerdozen afgeknipt en er een Powercon of IEC stekker aan gesoldeerd. Fluitje van een cent en zo kun je ze gewoon in je rack gebruiken.
Stroomvoorziening van m'n rack waar de powerconditioner niet in zit gaat via Powercon kabels aan de achterkant: rackplate. De powercon aan de rackplate in het tweede rack gaat bijvoorbeeld naar een stekkerdoos.

tommus42
16 december 2010, 18:43
Je kunt de draadjes ook aan mekaar draaien als je niet wilt solderen:D

ME.
16 december 2010, 19:30
Wat ik zelf gebruik is een stekkerdoos zonder vaste kabel. Je moet de stroomkabel dus inpluggen, net zoals je de voeding moet inpluggen op je Furman.

Vind het zelf verdomd handig. Stekkerdoos ligt vast op mijn pedalboard, pedalboard kan zo makkelijk in de koffer zonder dat er 8 meter voedingkabel aanhangt.

Geoffrey
17 december 2010, 01:27
padaboem ..

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P10502871600x1200.jpg

hier moet je niets aan solderen..
je koopt een stekkerdoos met kabel - afsnijden op gewenste lengte - kabels strippen - verbinden met de stekker .. en klaar .. kinderspel !!

Bram78
17 december 2010, 08:58
@ TS
De vraag m.b.t. het verloopje begrijp ik niet helemaal, maar: een simpel euro-snoer die je in je pc, monitor, amp, whatever doet, kun je eenvoudig gebruiken om je stekkerblok (met de door jou professioneel aangebrachte IEC-connector) zonder furman te gebruiken....

DemolitionColorScheme
17 december 2010, 09:26
@ TS
De vraag m.b.t. het verloopje begrijp ik niet helemaal, maar: een simpel euro-snoer die je in je pc, monitor, amp, whatever doet, kun je eenvoudig gebruiken om je stekkerblok (met de door jou professioneel aangebrachte IEC-connector) zonder furman te gebruiken....
Dat weet ik, dat kan ook, maar het punt is dat ik de Furman wil aanswitchen en alles wil aan en uitzetten. Ik wil simpelweg alles vanaf de Furman laten lopen. Als hij er dan toch staat kan hij beter alles voeden.

Betreffende de tips and all:
ik ben er al uit. Ik ga ook niet m'n bestaande stekkerdozen aanpassen. Ik laat gewoon een verloopje maken van stekkerdoos naar Furman.
Thanks.