PDA

View Full Version : Experiment met Stonersound... WAT VINDEN JULLIE?



Alternia
16 december 2010, 03:05
Ben bezig aan een Stoner plaat. (HOE HOLLANDS IS DAT!?!)

http://dl.dropbox.com/u/16904036/stonerriff%20experiment.wma

Heren, het is opgenomen met een Pod xt3, Epiphone les paul Black Beauty en mijn marshall MG 100 DFX.
Bass: Ibanez 5 snarig, door een een Fender versterkertje met dezelfde pod. (beide geleend, ken de specs/types niet uit mn hoofd)
Ik ben nog niet echt ervaren in het goed afmixen dus als jullie daar tips voor hebben hoor ik dat graag.
Een vriend van mij doet die hammond op zn midicontroller. Specs kan ik na vragen voor je.

Software: Cubase

Duhsjaak
16 december 2010, 03:53
Hi
Vette pech (heb ik), want bij mij geeft ie een Oops (404) foutmelding.
Misschien ook in de beste SF traditie, omdat ik 3.52 systeemtijd heb en jij hem in de toekomst 4.04 hebt gepost.

Je kunt ook niet in de toekomst luisteren natuurlijk. What was I thinkin'?

Tot morgen dan maar.
Groet, Gus

Mufftin
16 december 2010, 09:36
Ik vind de hammond een beetje kinds klinken in het begin. De bass drum klinkt wat te direct. Verder zou ik iets minder metal gain over de gitaar gooien, gewoon iets meer big muff sound.

robbierodeo
16 december 2010, 17:24
iets minder metal gain over de gitaar gooien, gewoon iets meer big muff sound.

helemaal mee eens

HaroldA
16 december 2010, 17:34
Ik vind het niet als stoner klinken.

Ken je Anton Maiden?

Steven Otto
16 december 2010, 18:18
Lijkt me een goede start.

Gebruik je voor de drums DFH van Toontrack? Ik vind dat de drums wel wat beter kunnen. De crash rechts is redelijk hard en daardoor een beetje iritant. De snare kan denk ik ook wat beter. Tijdens drumrolls klinkt hij wel aardig, maar tijdens het nummer zelf valt hij helemaal weg. Weet je zeker dat je deze goed gemidimapped hebt? Klinkt als een rimshot.

Over de synth. Aan het eind doet hij nog een loopje. Voor me gevoel gaat die naar een toon toe, maar die eindtoon komt niet. Ik zat er op te wachten en als hij dan niet komt, vind ik vervelend :p...misschien een slot akkoord?

De gitaar zou ook iets beter kunnen, zoals eerder gezegd. Wat minder gainer en wat mids erbij.

Zie dit niet als kritiek, maar als goed bedoelde hulp :):)

pasqual
16 december 2010, 22:35
ik vind de toetsen eigenlijk wel gaaf in dit stuk. het zou iets vetter mogen klinken zoals de overstuurde hammond van John Lord. maar kinds is het in ieder geval niet. ik zou je wel willen adviseren om de drums eens kritisch te beluisteren. de snare is wél aanwezig maar mist diepte ( klank ). nu is het alleen maar een klap zonder toon. ook de balans van de bekkens en basdrum mag beter. het stuk in z'n geheel zit goed in elkaar maar of het stoner is? ik zou het niet weten en boeit me ook niet. je vindt het mooi of niet natuurlijk. maar hoort die manier van zingen nou zo want ik vind er niet veel aan.

groeten Pasqual.

Alternia
17 december 2010, 03:54
@ Duhsjaak Sorry voor het post ongemak.

@ Mufftin Ik vind een zeer interessante ingeving, Die van de hammond.
Had er nog niet zo naar geluisterd en nu kan ik niet van dat idee af.
Damn man... What is heard can not be un-heard.
Die kickdrum ga ik nu zeker mee rommelen. Bedankt.

@ mufftin, RobbieRodeo en Steven otto.
Wat gitaar betreft, weet ik nog niet helemaal welke gain kast ik wilde gebruiken uit die pod geluidenbak.
Ik post binnenkort wel een nieuwe versie voor revisie als jullie nog geinteresseerd zijn na deze poging.



@ HaroldA
That tough luck for you Holmes... Luister een keer naar Spiritual beggars of Truckfighters.
En nee die ken ik nog niet maar binnenkort wel (google is god.)

@ Steven Otto
KIJK, nog meer interessante ondervindingen.
Ik ga kijken naar andere snare oplossingen En mijn digitale koperwaar nog eens bekijken met de panning. Bedankt.

synth... compositioneel raad ik men meestal aan - af te blijven van mn werk of het werk van mensen waar ik samen mee muziek maak.
meestal gevolgd door het argument dat als iemand iets gemaakt heeft en daarna een bepaalde overtuiging heeft die aanzet tot presentatie, veel sterker is.
De muziek die ontstaan is uit eigen keuzes is vaak veel sterker staat door het bewustzijn van de eigen keuzes.

Maar om consequent te zijn (doelend naar de engelse regel in het andwoord naar mufftin)
zal ik er met m over hebben, kijken wat we er nog meer kunnen. =)

wat gitaar betreft: zie de derde Reply.

Vrede, Vogels...:hippie:

HaroldA
17 december 2010, 11:25
@ HaroldA
That tough luck for you Holmes... Luister een keer naar Spiritual beggars of Truckfighters.

Ken ik, maar hoor daar echt 0% van terug in jouw opname, die ik nog steeds niets met stoner te maken vind hebben.

Stoner is in mijn ogen rollende riffjes, ronkende buizen, vuige sound. Jouw opname is nep (drums & keys), high gain metal (gitaar) en alles behalve een rollende stoner trein.

Alternia
18 december 2010, 02:48
Stoner is in mijn ogen rollende riffjes, ronkende buizen, vuige sound. Jouw opname is nep (drums & keys), high gain metal (gitaar) en alles behalve een rollende stoner trein.




You Sir, have failed to read the title of the recording file.

Thank you for your time.

Duhsjaak
18 december 2010, 15:23
Hi TS
Fuck, ben ik er een keer vlot bij, doet ie het niet.

Ook anderen hebben al opgemerkt dat er een verschil zit tussen de titel en het leid.

Ik vond het heel leuke rifjes/motiefjes hebben. En ik denk dat je heel andere reacties zou hebben gehad als je er 'experiment met Deep Purple' boven gezet zou hebben. Een dergelijke reactie ben ik al tegengekomen hè? Bijster origineel ben ik niet vandaag. Maar daar doet het me wat aan denken.

Ik vind het dus een heel leuk stuk muziek, maar heb een beetje het idee dat de techniek een beetje met jou en je idee aan de haal is gegaan.

Ook daar zijn al een aantal ideeën over geopperd (drum geluid en de balans tussen crash en het totaal geluid van de dums in het geluidsbeeld).

Zang toch iets harder?

Verder hoor ik alle redenen om lekker een nieuw stuk op te tuigen. Aftuigen kan altijd nog!!!
Fijn weekend.
Gus

robbierodeo
18 december 2010, 18:01
@ Duhsjaak Sorry voor het post ongemak.

.

@ mufftin, RobbieRodeo en Steven otto.
Wat gitaar betreft, weet ik nog niet helemaal welke gain kast ik wilde gebruiken uit die pod geluidenbak.
Ik post binnenkort wel een nieuwe versie voor revisie als jullie nog geinteresseerd zijn na deze poging.




Vrede, Vogels...:hippie:

ben altijd geinteresseerd in een goed stukkie stoner