PDA

View Full Version : buizenprobleem??



jack to the bone
12 mei 2003, 11:52
ik heb een probleem met mijn JCM 900
ik denk dat t aan de preamp buizen ligt. Zodra ik de gain wat hoog zet krijg ik een enorm harde zoem erbij, ook als ik een booster gebruik of t gitaar signaal gewoonweg versterk. Dit is pas sinds kort.
Zou t aan de buizen kunnen liggen?
t moeten dan wel de preamp buizen zijn, want als ik een andere preamp op de eindtrap aansluit heb ik nergens last van. bvd

iam
12 mei 2003, 12:46
tik eens met de achterkant van een schroevedraaier zacht tegen de preampbuizen als de versterker aanstaat, maakt de buis geluid--> kapotte buis en dus vervangen
mvg,
Koen

nicoverduin
12 mei 2003, 13:04
kan ook ergens een los kontaktje zijn. Zou niet de eerste keer zijn.
Nico

lagwagon_81
12 mei 2003, 15:02
Ik heb dit probleem dus ook ;( Ik laat hem binnenkort nakijken.

jack to the bone
12 mei 2003, 15:18
hmm, het ligt niet aan de buizen... maar dat de versterker enorm te keer gaat zodra ik t boostpedaaltje gebruik (wat ie eerst wel goed deed) komt door de adapter die ik ervoor gebruik. tis wel een boss adapter, maar met batterij doet ie het goed... gelukkig doen de buizen t nog :grin:

ED BOB
16 mei 2003, 14:07
Ikzelf heb dit probleem ook gehad.
Waarschijnlijk ligt het aan de eerste buis van de voorversterker. Dit is de meest kritische buis, direkt na de input. Wanneer deze microfonisch is vangt deze storing op. Dit kun je, zoals al eerder vermeld, achterhalen door zacht op de buis te tikken. Wanneer deze buis, die overigens voor alle kanalen bestemd is, microfonisch is, kan het heel goed dat je dit alleen merkt in het oversturingskanaal en niet in het cleane kanaal. Ik heb het probleem kunnen verhelpen door deze buis in de voorversterker te verwisselen met een buis die wat verder in het voorversterk-circuit zit en daardoor minder kritisch is. Hopelijk heb je hier wat aan, succes ermee.