PDA

View Full Version : Honey blonde



Jambi
15 december 2010, 10:28
Ik ben op zoek naar nitrocelluloselak honey blonde (kleur van de tele van Keef) Iemand enig idee? Kan wel via de ral code bestellen, maar ben niet zeker welke dat dan is, wel welke in de burut komt.

lindstrom
15 december 2010, 10:35
Heb er geen RALcode van maar het lukt prima door een blanke lak te nemen en daar een kleine hoeveelheid gele verf aan toe te voegen, een paar keer test spuiten tot je de gewenste kleur hebt bereikt.

succes!

Jambi
15 december 2010, 10:48
Goed plan, maar ik heb nogal wat blanke nitro in spuitbussen staan en wil die gaan gebruiken ipv nieuw kopen. ga dit denk ik wel uitproberen, thanks!

lindstrom
15 december 2010, 10:49
Als het te geel wordt kun je er een drupje rood aan toevoegen om het warmer te maken..

Ik ben benieuwd!

post eens foto's van je resultaten als je zover bent :)

Jambi
15 december 2010, 11:18
Zal ik doen! Heb alleen eerst nog een paar andere klussen; net eindelijk een klushok ingericht en nu de drie stratbodies die ik heb liggen maar eens gebruiken.

Eerst eens een allparts tele van een vriend van me in elkaar zetten. vreemd genoeg zit de llparts hals scheef in de allparts body en de all parts slagplaat past er ook niet op!

spirit
17 december 2010, 16:37
Heb er geen RALcode van maar het lukt prima door een blanke lak te nemen en daar een kleine hoeveelheid gele verf aan toe te voegen, een paar keer test spuiten tot je de gewenste kleur hebt bereikt.

succes!


Goed plan, maar ik heb nogal wat blanke nitro in spuitbussen staan en wil die gaan gebruiken ipv nieuw kopen. ga dit denk ik wel uitproberen, thanks!

Hoe wil je de gele verf toevoegen aan de spuitbussen die je al hebt staan???

Jambi
17 december 2010, 22:48
Vandaar ook de "maar". Ik denk er nog even over wat ik doe. Eerst de andere projectjes eens afmaken.

wodkabier
18 december 2010, 13:45
misschien kun je hier kijken, ik weet absoluut niet hoe honey blonde er uit ziet, maar gezien de eerdere posts en de combinatie beetje geel met blanke lak denk ik dat het wel eens vertaald zou kunnen worden naar honinggeel, en hier staat een honinggeel bij (ral1005):

http://www.ralkleuren.com/ral-kleuren-categorie.php?catname=Geeltinten&catid=1