PDA

View Full Version : Cort EVL gitaren



Metalhead
15 december 2010, 07:10
Hey mensen,

Ik zag laatst een foldertje liggen over Cort-gitaren en met name de EVL-serie vond ik erg interessant.

Maar ik weet eigenlijk helemaal niets van Cort-gitaren. Zijn dit een beetje kwalitatief goede gitaren?
Ik zag dat de er gewoon EMG-elementen in zitten, dus dat lijkt me wel goed (EMG HZ H4 of EMG 81/85).

Ik speel overigens nu nog op een Epiphone Goth (met Gibson-elementen en een Floyd Rose)...

FNaRK
15 december 2010, 11:29
ik heb een EVL Z6 .... erg fijne gitaar !

http://data.muziekmegastore.nl/images/cort/cort-hr/EVL-Z6.jpg

Rubster
15 december 2010, 11:38
Niet echt te vergelijken met bovenstaand, maar ik heb laatst een akkoestische Cort gehaald (gewoon voor erbij), voor iets meer dan 200 euro.
Voor dat geld kan ik me geen gitaar bedenken die meer bang-for-the-buck is, met name kwa gebruikte materialen en afwerking.

munkie
15 december 2010, 12:45
Vooral Korea Cort is niet te versmaden. Ik heb eens een G serie powerstrat MIK Cort uitgeprobeerd, zeer goede kwaliteit met dure hardware erop, Wilkinson, Sperzel, SD.

Metalhead
18 december 2010, 15:17
Bedankt voor de reacties...


ik heb een EVL Z6 .... erg fijne gitaar !

Ik zit nog te kiezen tussen de Z4 en Z6...
Als ik het goed begrijp heeft de Z4 passieve EMG-HZ-elementen en de Z6 actieve EMG-81-elementen...
Dus als ik een lekker metal geluid wil, wil ik het liefst de Z6 waarschijnlijk?
Of krijg ik dan last van overdreven veel feedback of zo (ik gebruik als versterker de Krank Rev+)?

marter544
18 december 2010, 15:26
Je zal geen feedback krijgen, die EMG's zijn zo goed als gemaakt voor metal, een groot gedeelte van de metalwereld speelt op actieve EMG"s. Cort maakt trouwens goede gitaren, alleen ik zal er nooit een kopen (vind ze geen karakter, of mojo of hoe je het ook wil noemen, hebben.. Net zoals Yamaha, het zijn niet mijn instrumenten).