PDA

View Full Version : Lage prijzen aan gitaar accessoires.



Quicktime
14 december 2010, 15:59
Heej,

Weet iemand soms in welk land/stad/.. de prijs van plectrums/stemapparaatje's/koptelefoons/ect. lager is dan bij de meeste shops?
Want in de gitaar shop waar ik ga betaal ik maar liefst €1.50 per plectrum.
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen.
In de 6 maand dat ik speel heb ik eral wat versleten/kwijt geraakt.

Ik had eens op het forum gelezen dat er pakken bestaan met 100 plectrums in.

maar zijn die plectrums dan ook beetje goed?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

mvg,

Exi
14 december 2010, 16:37
Dat soort dingen koop ik meestal online bij Thomann of op ebay ofzo.
Snaren koop ik standaard by nekymusic.

En het ligt er natuurlijk aan welke plectrums je neemt. Er zijn ook zakken met 100 goede plectrums ja.

Quicktime
14 december 2010, 16:40
Dat soort dingen koop ik meestal online bij Thomann of op ebay ofzo.
Snaren koop ik standaard by nekymusic.

En het ligt er natuurlijk aan welke plectrums je neemt. Er zijn ook zakken met 100 goede plectrums ja.

heej,

Bij welke winkels zijn die 100 packs goed ?(of gewoon ebay?)

Op ebay heb ik al wel goede plectrums gezien per 10 en 12.
Ik ga eens even bij die thomann kijken.

mvg,

Exi
14 december 2010, 16:47
Ik neem aan dat je nu wel een beetje weet welke plectrums je lekker vind spelen? Die moet je dan nemen.
Als je nog niet weet wat jouw favoriete plectrum is, is het nogal zonde van het geld om op de gok meteen 100 plectrums te kopen waar je geen idee van hebt hoe ze spelen. Koop dan eerst wat verschillende soorten plectra(ums?) en ga er mee experimenteren.

Quicktime
14 december 2010, 16:54
Ik neem aan dat je nu wel een beetje weet welke plectrums je lekker vind spelen? Die moet je dan nemen.
Als je nog niet weet wat jouw favoriete plectrum is, is het nogal zonde van het geld om op de gok meteen 100 plectrums te kopen waar je geen idee van hebt hoe ze spelen. Koop dan eerst wat verschillende soorten plectra(ums?) en ga er mee experimenteren.

heej,

3/4 van mijn plectrums zijn dunlop plectrums en vind ze best wel goed.

Ik verschoot me dood toen ik zag hoeveel 1 plectrum kost "€0.25" of sommige iets meer.

mvg,

Ijselrobo 07
14 december 2010, 17:11
Hey,

de plectrums wat ik tegenwoordig gebruik, Dunlop Ultex 1.14mm kosten €2,90 en ik krijg er dan 6.. dus even rekenen:
2,90 : 6 = 0.48
dus ik betaal 0.48 cent per plectrum.

dus als je goedkoop plectra's wilt aanschaffen, dan raad ik je echt aan om ze niet los te kopen, maar met een aantal in een pakje.

en normaal hoef je maar één keer 3/4 jaar een koptelefoon en stemapparaat te kopen.
momenteel gebuik ik (als ik 'm al gebruik) een koptelefoon uit de duurdere serie van Sennheiser, en als stemapparaat gebuik in mijn multi-effect apparaat, dat op mijn pedaalboard ligt.

Grtz.
Ijselrobo 07

Quicktime
14 december 2010, 17:31
Hey,

de plectrums wat ik tegenwoordig gebruik, Dunlop Ultex 1.14mm kosten €2,90 en ik krijg er dan 6.. dus even rekenen:
2,90 : 6 = 0.48
dus ik betaal 0.48 cent per plectrum.

dus als je goedkoop plectra's wilt aanschaffen, dan raad ik je echt aan om ze niet los te kopen, maar met een aantal in een pakje.

en normaal hoef je maar één keer 3/4 jaar een koptelefoon en stemapparaat te kopen.
momenteel gebuik ik (als ik 'm al gebruik) een koptelefoon uit de duurdere serie van Sennheiser, en als stemapparaat gebuik in mijn multi-effect apparaat, dat op mijn pedaalboard ligt.

Grtz.
Ijselrobo 07


Heej,

Ik ga denk zo'n 12 of 10 pack kopen voor me zelf.

Mijn vader stelde voor om eens op een gitaar beurs te gaan staan met plectrums.

De plectrums worden dan verkocht aan 0.40/0.50 € perstuk.

Daarom informeerde ik ook naar een 100pack dat is dan wel handig.

Daarom ook deze vraag " welke plectrums liggen goed bij de meeste mensen?

Men vader zei wel dat plectrums aleen niet zo'n groot succes zouden zijn.

Dus drm dacht ik stemapparatje's/staanders/ect zo handige gitaar accessoires die elke gitarist wel heeft erbij te doen.

mvg,

Gearjunkie
14 december 2010, 17:35
de plectrums wat ik tegenwoordig gebruik, Dunlop Ultex 1.14mm kosten €2,90 en ik krijg er dan 6.. dus even rekenen:
2,90 : 6 = 0.48
dus ik betaal 0.48 cent per plectrum.



Iets beter rekenen: het is 48 cent per plectrum, of 0,48 euro.

Quicktime
14 december 2010, 17:38
Iets beter rekenen: het is 48 cent per plectrum, of 0,48 euro.

maakt nu niet direct uit.
Ik weet wat hij bedoelt.

mvg,

snaarplukker
14 december 2010, 22:42
Heej,

Ik ga denk zo'n 12 of 10 pack kopen voor me zelf.

Mijn vader stelde voor om eens op een gitaar beurs te gaan staan met plectrums.

De plectrums worden dan verkocht aan 0.40/0.50 € perstuk.

Daarom informeerde ik ook naar een 100pack dat is dan wel handig.


Hier (http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/index.php?page=art&chosenArtID=15596&chosenCatID=269) 144 stuks voor € 36,--. Geen verzendkosten, dus 25 eurocent per stuk.;)

HaroldA
14 december 2010, 23:14
Hier (http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/index.php?page=art&chosenArtID=15596&chosenCatID=269) 144 stuks voor € 36,--. Geen verzendkosten, dus 25 eurocent per stuk.;)

Dat zijn wel kl*te plectrums. Heel glad.

http://www.thomann.de/nl/standaard_plectra.html -> aan de rechterkant staan de "top sellers"...

Acoustic Capo
14 december 2010, 23:20
Ik zou een pak kopen van 20 dunlop plectrums van een beetje erg dik, zodat ze ook niet snel slijten.

HaroldA
14 december 2010, 23:25
Ik zou een pak kopen van 20 dunlop plectrums van een beetje erg dik, zodat ze ook niet snel slijten.

Ik zou plectrums kopen die je fijn vind spelen, niet omdat ze van Dunlop zijn en/of omdat ze dik zijn.

Een plectrum is heel persoonlijk dus laat je er nooit 1 aansmeren, maar kies ze zelf!

pietvanbuiten
14 december 2010, 23:57
Hey,



en normaal hoef je maar één keer 3/4 jaar een koptelefoon en stemapparaat te kopen.
momenteel gebuik ik (als ik 'm al gebruik) een koptelefoon uit de duurdere serie van Sennheiser, en als stemapparaat gebuik in mijn multi-effect apparaat, dat op mijn pedaalboard ligt.

Grtz.
Ijselrobo 07

1 keer per 3/4 jaar een stemapparaat?
wat doe je daar dan mee behalve stemmen, ik heb
men stemapparaat al 10 jaar.........

Quicktime
15 december 2010, 07:40
Hier (http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/index.php?page=art&chosenArtID=15596&chosenCatID=269) 144 stuks voor € 36,--. Geen verzendkosten, dus 25 eurocent per stuk.;)

heej,

Bedankt.

Bij thomann kan je ook 144 rode fender plectrums kopen voor €36.00

ik ga ze eens even vergelijken

Weet iemand nog leuke muziek/gitaar beursen in Belgie ?

mvg,

Quicktime
15 december 2010, 07:42
Dat zijn wel kl*te plectrums. Heel glad.

http://www.thomann.de/nl/standaard_plectra.html -> aan de rechterkant staan de "top sellers"...

bedankt had de topsellers nog niet gezien :crazyhappy:

mvg,

Maleco
15 december 2010, 12:11
Als je je favo plectrum weet zou ik op marktplaats of ebay ofzo gaan kijken,
ben je wss nog goedkoper uit

Quicktime
15 december 2010, 12:39
wie weet nog beursen die in belgie die nog moeten komen ?

mvg,

Maleco
15 december 2010, 12:55
http://www.backandforth.nl/

http://www.mesander.nl/gitaarbeurzen/index.html


moet je eerst naar google, dan ook nog eens klikken :sssh:

Justinschut
15 december 2010, 13:28
ik denk dat hij eens in de 3-4 jaar bedoelt, niet 3/4 jaar :p

Maar ja ik zou gewoon een hoop van je favo plectrums op Ebay bestellen. Ik bestel af en toe een zakje van 12 of 24 JAZZ III Ultex van Ebay USA, weinig verzendkosten ook voor zoiets

Ijselrobo 07
15 december 2010, 14:20
1 keer per 3/4 jaar een stemapparaat?
wat doe je daar dan mee behalve stemmen, ik heb
men stemapparaat al 10 jaar.........

mijn stemapparaat gaat inderdaad maar 3 tot 4 jaar mee ;)
Maar ik ben ook iemand die dat ding vaak laat vallen, en overal waar ik moet spelen/repeteren, dan gaat mijn stemapparaat mee, waardoor die altijd door elkaar gerammeld wordt en vaker ergens tegenaan zit wat het dingetje plet ;)

:seriousf:

Quicktime
15 december 2010, 18:40
mijn stemapparaat gaat inderdaad maar 3 tot 4 jaar mee ;)
Maar ik ben ook iemand die dat ding vaak laat vallen, en overal waar ik moet spelen/repeteren, dan gaat mijn stemapparaat mee, waardoor die altijd door elkaar gerammeld wordt en vaker ergens tegenaan zit wat het dingetje plet ;)

:seriousf:

ok dankje alemaal.

mvg

RoelSmoel
15 december 2010, 18:43
mijn stemapparaat gaat inderdaad maar 3 tot 4 jaar mee ;)
Maar ik ben ook iemand die dat ding vaak laat vallen, en overal waar ik moet spelen/repeteren, dan gaat mijn stemapparaat mee, waardoor die altijd door elkaar gerammeld wordt en vaker ergens tegenaan zit wat het dingetje plet ;)

:seriousf:

Wat een onzin.. De enige keer dan een stemapparaat van mij kapot is gegaan, is doordat er een batterij in is gaan lekken, een goed stemapparaatje kan járen meegaan.

Exi
15 december 2010, 19:34
mijn stemapparaat gaat inderdaad maar 3 tot 4 jaar mee ;)
Maar ik ben ook iemand die dat ding vaak laat vallen, en overal waar ik moet spelen/repeteren, dan gaat mijn stemapparaat mee, waardoor die altijd door elkaar gerammeld wordt en vaker ergens tegenaan zit wat het dingetje plet ;)

:seriousf:
Dan zou ik er eventueel één in pedaalvorm aanschaffen. Als je die dan nog weet te pletten dan moet je maar eens serieus gaan kijken hoe jij je spullen vervoert;)

Quicktime
15 december 2010, 19:52
is er eigenlijk in antwerpen een beurs die elk weekend is ,?

mvg,

Jilles
15 december 2010, 21:40
google het maar eens. Ik weet trouwens wel een plek waar je spullen kan kopen elk weekend, de gitaarwinkel.

Maleco
16 december 2010, 10:37
Maar je bent zelf op zoek naar plectra, en die ga je vervolgens verkopen op een beurs?
Ik denk dat mensen niet naar zo'n beurs gaan voor normale plectra, misschien hele speciale van allang-dode-mammoet-teenbotjes ofzo.

Gearjunkie
16 december 2010, 18:51
Wat een onzin.. De enige keer dan een stemapparaat van mij kapot is gegaan, is doordat er een batterij in is gaan lekken, een goed stemapparaatje kan járen meegaan.

Al verslijt hij er drie per week, doet niet echt ter zake toch?
Wat wel handig is om zo'n plectrumhouder ergens op je gitaar te plakken of in de koffer te stoppen. Raak je ze minder snel kwijt.

SantaX
17 december 2010, 21:22
Ik zat met hetzelfde probleem. De laatste 3 jaar geen plectrum in de hand gehad, maar nu een nieuwe strat en sommige geluidjes heb je gewoon een plectrum voor nodig. Ik heb deze gekocht:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_nylon_player_pick_set_mixed.htm

van de volgende maten krijg je er 2:
1.50
1.20
0.96
0.81
0.71
0.46

Komt neer op 8 cent per stuk. Dan hoef je geen grootverpakking meer te kopen. Ze zijn lekker ruw en blijven dus gewoon tussen je vingers zitten. Vanwege de verschillende diktes kun je experimenteren. Er zullen vast ergens betere plectrums zijn, maar laat je niet afschrikken door de lage prijs. Voor mij persoonlijk zijn dit de eerste plectrums waar ik daadwerkelijk mee kan spelen, al blijf ik de vingertjes prettiger vinden.

Daan_B
21 december 2010, 20:00
Wat een onzin.. De enige keer dan een stemapparaat van mij kapot is gegaan, is doordat er een batterij in is gaan lekken, een goed stemapparaatje kan járen meegaan.

Klopt.
Sterker nog, heb nog steeds mijn eerste :p al 9 jaar ofzo..