PDA

View Full Version : Kerstcadeau voor collega gitarist



Rafke Pafke
14 december 2010, 09:12
Met ons bandje spelen wij covers voornamelijk uit de jaren 60/70 (beatles, stones, cream, led zeppelin, zz top, deep purple, the clash) aangevuld met wat recentere dingen (lenny kravitz, wolfmother, raconteurs,...).

We zijn met 2 gitaristen waarbij ikzelf voornamelijk de lead partijen speel en mijn collega de slagpartijen.

Zijn gear bestaat uit een fender telecaster over een fender hotrod deluxe. Klinkt erg lekker!

Nu: zijn vriendin belde me gisteren met de vraag of ik wist welk pedaaltje ze hem kan kopen voor kerstmis. Daar had hij blijkbaar iets over laten vallen. Op dit moment heeft hij geen enkel bedaaltje (buiten zijn boss tuner).

Ik weet dat hij niet op zoek is naar een effect zoals delay, chorus, reverb..., maar wel een overdrive/distortion (hoewel ik vermoed dat hij toch eerder een overdrive bedoelt.)

Ik weet dat dit waarschijnlijk geen goede vraag is voor een forum, maar wat zouden jullie zijn vriendin aanraden (gelet op zijn gear en ons repertoire)?

Ik zelf denk aan een tubescreamer of iets gelijkaardig van bv. maxon. Dat lijkt me iets dat wel bruikbaar is en eigenlijk iedere gitarist moet hebben :)

jaywalker
14 december 2010, 09:24
Een tubescreamer lijk mij het meest gepast.

Afhankelijk van het budget:

-Bad monkey, fijn pedaal en erg goed koop voor zijn kunnen.
-een ts9 of iets dergelijks. Die kun je 2e hands al vanaf 60 euro krijgen. Nieuw zijn ze uit het hoofd 110 euro.

G.G.
14 december 2010, 09:38
Als het budget nog lager is. Bij newtone hebben ze een tubescreamer bouwkit voor een tientje of twee. Dan kan je hem nog een speciale afwerking geven die hem helemaal persoonlijk maakt. Is met de handleiding in 3 uurtjes te bouwen voor een leek met een soldeerbout. Erg simpel projectje.

De flower booster die ze daar hebben is nog eenvoudiger te maken. Is een kloon van de Super Hard On van Zvex. Doet het ook erg goed met een telecaster en een goeie buizenversterker.

jim__
14 december 2010, 09:39
Een tubescreamer lijk mij het meest gepast.

Afhankelijk van het budget:

-Bad monkey, fijn pedaal en erg goed koop voor zijn kunnen.
-een ts9 of iets dergelijks. Die kun je 2e hands al vanaf 60 euro krijgen. Nieuw zijn ze uit het hoofd 110 euro.
+1 voor de tubescreamer, kan ie zeker in deze gitaar + versterkercombi een hoop lol aan hebben.

scabiosa
14 december 2010, 11:19
of als het budget wat lager is:
een boss blues driver!

robert-gitarist
14 december 2010, 12:01
Boss SD-1 Super Overdrive, Boss OD-3 Overdrive, werken beide ook prima als tubescreamer en kosten ook niet gek veel tweedehands. En nieuw ook niet overigens.

Rafke Pafke
14 december 2010, 12:12
Thanks! Ik denk dat een Ibanez of Maxon tubescreamer wel in het budget passen.

tomdiedom
14 december 2010, 12:17
Staat nu een boss od-3 voor 40 euro op marktplaats, lijkt me echt een koopje.
En ik heb niks met de adv. te maken, voor de duidelijkheid.

driftkop
14 december 2010, 12:36
Een cowbell :seriousf: