PDA

View Full Version : Metalgitarist (26) zoekt band omg. Den Helder, Alkmaar



Contemplation
14 december 2010, 00:13
Aangeboden: Metal slag/lead gitarist zoekt band om stevige, melodieuze metal mee te maken, tussen Den Helder en Alkmaar

Mijn ervaring is 10 jaar zes/zevensnarig gitaar, 8 jaar schrijven en produceren, 2 jaar zes snarig bas, 1 jaar drums. Ik heb geen buhne ervaring, maar heb wel in diverse startende formaties gespeeld.

Op het moment ben ik bezig zelf een concept album op te nemen en loop tegen een paar dingen aan.
Graag voeg ik mijn creativiteit bij een bestaande, amateur, maar ervaren band.

Gewenst genre: Progressive/Melodic Death Metal.
Invloeden zijn: Opeth, Porcupine Tree, Insomnium, Riverside, In Flames, Iced Earth, Evergrey, Dark Tranquillity, Paradise Lost, Anathema, Woods of Ypres, Moonsorrow, Falkenbach, My Dying Bride, Rapture, Charon, Edge of Sanity, Dream Theater, Katatonia, Sentenced, Nightingale.

Uit deze waslijst met bands combineer ik veel van hun stijlen. Vele van hen wisselen namelijk veel af in tempo, intensiteit en acoustisch/distorted.
De nummers duren vaak langer dan de standaard 3 minuten en dat is precies waar ik op uit ben. Het schrijven van een epos.

Ik zoek een formatie die op deze lijn ligt met muziek maken. Mensen die hun best doen om het zo gelikt mogelijk te laten klinken.
Studiokwaliteit neerzetten. Dat is wat wij samen kunnen gaan doen.

Ik ben in het bezit van gitaren (meerdere stemmingen mogelijk), auto, kabels en een redelijke thuis-studio, maar heb afscheid genomen van mijn versterker. Het is voor mijn geen issue om dat weer aan te schaffen als het klikt en daar behoefte naar is.

Tot Alkmaar ben ik bereid te rijden, maar verder moet het niet worden.


Verder hoop ik dat we gauw staan te jammen voor een kennismaking!

Sevenstepsofdenial
15 december 2010, 21:01
Beste Metalgitarist,

Wij zijn een metalband uit Hoofddorp eo.

Invloeden: Nevermore, Testament, Control Denied, Lamb of God, Iced
Earth, Iron maiden en nog veel meer invloeden.

voor een impressie van onze oudere nummers zie myspace.
www.myspace.com/sevenstepsofdenial

nieuwe nummers zijn harder en melodieuzer.

Wij zoeken een tweede lead/rythm gitarist. Wij willen solo battles en
beukende nummers schrijven in de nieuwe setup.

We hebben een vaste oefenruimte in Wormerveer.

Lijkt het je wat stuur dan een mailtje. Dan wisselen we wat materiaal
uit en plannen we een oefensessie om te kijken of het klikt.

Optredens en demo opname in spe.

GRTZ
Yick
Seven Steps of Denial