PDA

View Full Version : Help! Matte gitaar body beschadigd



Twiddle
13 december 2010, 22:57
Ik heb dus sinds 2 weken een Yamaha FG700MS. Een goede gitaar met een subtiele doch onderschatte matte finish. Een voorwerp waar ik tot op heden altijd voorzichtig mee ben geweest.

Maar vandaag kwam ik thuis, en ik zag dat mijn gitaar op een andere plek stond en bij nadere inspectie was de hele body verneukt.

Blijkt dat mijn moeder bij mijn afwezigheid zo aardig is geweest om mijn gitaar 'schoon te maken'; lees, met een natte doek als een gek heeft zitten wrijven over de body waardoor de strepen op de body zijn 'uitgesmeerd'.

Zij beweert bij hoog en laag dat ze geen idee had dat je een gitaar zo niet kon schoonmaken en zij zegt dat ik niet moet zeuren omdat mijn gitaar nog steeds klanken produceert. :mad:

Weet iemand of er een manier is om mijn matte finish weer in ere te herstellen, of kan ik beter mijn body polishen zodat ie helemaal glossy wordt?

http://i51.tinypic.com/11gnaeh.jpg

Acoustic Capo
13 december 2010, 23:03
moeders he, je wordt er gek van soms. Wie heeft er nou het idee om met een natte doek een gitaar schoon te gaan maken?

LaurentB
13 december 2010, 23:06
Nou, ik vind het toch ook sneu voor je moeder, ze bedoelde het vast goed.

Maar als je met een zachte doek erover wrijft, wordt het dan niet weer egaal?

Twiddle
13 december 2010, 23:11
Nou, ik vind het toch ook sneu voor je moeder, ze bedoelde het vast goed.

Maar als je met een zachte doek erover wrijft, wordt het dan niet weer egaal?

Ik ben bang dat dat het enkel verergerd, zou een flesje Dunlop polisher/cleaner werken of is dit echt permanent? :(

Squier4ever
14 december 2010, 00:36
Nou en? Je gitaar is niet meer vies en zo heeft hij nog een eigen verhaal ook. Gitaar is om op te spelen, nu maakt het volgende krasje ook niet meer zo veel uit.... en anders de hele bak kaalschuren. Of die Dunlop meuk werkt? Geen idee, ik maar gitaren niet schoon.

rijsberman
14 december 2010, 00:50
Als je hardgenoeg poetst kan je natuurlijk glansplekken krijgen. Kennelijk vind je moeder het moeilijk om te zeggen 'sorry, ik wilde 'm voor je schoonmaken, ik wist niet dat dit het effect was'. Ze zal het niet expres gedaan hebben.

Maak 'm eerst eens schoon met een goed middeltje, wellicht helpt 't.

sideburns
15 december 2010, 11:30
Ach ,

Ik zou gewoon een keer de was thuis gaan draaien en dan alles lekker op 90 graden wassen (behalve je eigen kleren natuurlijk)
en dan als je moeder zegt dat alles gekrompen is benoemen dat ze niet moet zeuren want als ze haar best doet, ze het nog echt wel kan aantrekken !






Maar als je uitgaat van de goede bedoelingen van je moeder, zou ik het eigenlijk achterwege laten.:)

Eko
15 december 2010, 14:57
Kijk even bij Tommie Emanuel. Die heeft ook een gitaar met wat plekjes in gebruik. Daarna nooit meer vragen........
Zonder dollen , het is natuurlijk niet leuk , maar klinkt hij minder? Bij mij is het ding ( ColeClark fatlady ) al aardig kaal geramd en hij klinkt als nooit tevoren.
Tommie heeft al eens gezegd dat je moet ophouden met kijken hij zo`n ding er uit ziet , en er op spelen. Is makkelijk gezegd , maar moeilijk te doen , weet ik uit ervaring.

LaurentB
15 december 2010, 16:13
Tommie heeft al eens gezegd dat je moet ophouden met kijken hij zo`n ding er uit ziet , en er op spelen. Is makkelijk gezegd , maar moeilijk te doen , weet ik uit ervaring.

Vooral ook dat spelen zoals Tommy valt vies tegen.

wietse
15 december 2010, 20:18
heel licht schuren met heel fijn schuurpapier, zeker dat ie dan weer mat wordt, of het een mooi resultaat geeft is weer wat anders.

Ruudj
16 december 2010, 07:38
Gratis relic beurt gehad, mooi toch ....