PDA

View Full Version : EMG elementen



Sanderproductions
13 december 2010, 22:04
Hallo, ik heb een ltd viper 50, en ik wil misschien als kerstkado nieuwe elementen vragen.
Ik wil graag EMG elementen (81 en 85)
alleen, mijn gitaar is passief, en de elementen actief.
ik wil niet al te veel gaan klooien aan de gitaar, omdat ik (als de elementen niet zo erg bevallen, of als mn muziekstijl veranderd) gewoon weer mijn passieve elementen erin wil zetten.
Zijn er ook passieve alternatieven voor die actieve elementen?

mvg

Sander

Danielovich
13 december 2010, 22:09
Hey sander,
Je hoeft niks aan je gitaar te 'verkloten'
EMG elementen worden standaard geleverd met alle benodigdheden zoals potmeters, kabels en jackplugs zodat je het gemakkelijk en compleet kunt instaleren.
Is in 5 minuten gepiept.

Rock Bottom
13 december 2010, 22:45
Ik weet niet of de batterij in de control cavity erbij past.

thomasdebruin
14 december 2010, 09:24
http://www.lacemusic.com/electric_pickups/alumitone/alumitone_specs.php
Ik zag dit laatst voorbij komen. Ze zeggen de vervanger van de emg elementen.. Ze zien er wel nice uit!!

Sanderltd
14 december 2010, 10:26
De batterij zou normaal zonder problemen in de cavity van zo'n ltd moeten passen. Ook de emg elementen zijn heel makkelijk zelf te installeren, met een minimum aan soldeerwerk.

Ik denk eerlijk gezegd echter niet dat het de moeite gaat zijn om betere pickups in een viper 50. Dat zijn zeker geen slechte gitaren, maar blijven wel budgetmodellen.
Het zou misschien geen slecht idee zijn om dan eens te kijken naar een hogere reeks van de ltd serie? (Of een ander merk.)
Ik geloof dat emg's standaard al in de ltd 400 (en hoger) zitten. En daarnaast maakt Jackson ook erg goeie gitaren voor een goeie prijs.

Maar het is maar een idee, je doet met je geld wat je zelf wilt natuurlijk. :)

Stefan16384
15 december 2010, 11:37
Ik ga mij bij het bovenstaande aansluiten. Ik heb een setje EMG's in een LP achtige gitaar. Een 89 en een 81. Je hoeft werkelijk helemaal niets aan te passen. Wel moet je ruimte hebben voor de batterij. Ik was echter in staat om zelfs 2 batterijen in de standaard control cavity te proppen. Ze werken dan op 18 volt. (op youtube zijn wel filmpjes te vinden met het verschil in geluid).

Inderdaad zijn ook alle potmeters, bekabeling en output meegeleverd. Het is bijna plug and play.