PDA

View Full Version : Line 6 Pod Studio UX 2



GK66
13 december 2010, 22:04
Hoi!
Heeft iemand ervaring met de Line 6 Pod Studio UX 2? Ik zoek namelijk een recordingapparaat om ook mee te kunnen bewerken en met effecten te kunnen kloten enzo.
Wat zijn jullie ervaringen ermee en zou het een goede koop zijn, of zijn er betere alternatieven in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Mvg

vincent136
13 december 2010, 22:39
Ik heb de UX2. Goede interface, prima kwaliteit, nog nooit gedonder mee gehad, ideale software (Gearbox), lekker 2 kanalen tegelijk opnemen, veel verschillende, handige inputs, prima pre-amps.

Ik zeg: Ja. Voor het geld helemaal.

Paragon
13 december 2010, 23:14
Ik heb de UX1 en kan met Vincent instemmen.
Alhoewel er niets gaat boven een opengedraaide scheurende lampenbak :rockon:

vincent136
14 december 2010, 14:58
Klopt, maar dan moet je 1. een ruimte hebben waar dat kan zonder boze buren 2. een goed klinkende ruimte 3. een goed klinkende microfoon en 4. een goede koptelefoon om de backing track te horen.

Met een UX1 of 2 kun je gewoon inprikken en klaar is kees. Bovendien vind ik de sounds erg goed. Ik heb hier een leuk transistor combotje staan maar voor opnames pak ik altijd mijn pod 2.0 of gearbox. Geen gedoe met EQ, oppoetsen, overspraak en weet ik veel wat voor gedoe. Lekker handig zo :D

Arts
14 december 2010, 18:57
Hoi!
Heeft iemand ervaring met de Line 6 Pod Studio UX 2? Ik zoek namelijk een recordingapparaat om ook mee te kunnen bewerken en met effecten te kunnen kloten enzo.
Wat zijn jullie ervaringen ermee en zou het een goede koop zijn, of zijn er betere alternatieven in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Mvg

check PM!

10tekens

Muchachooo
14 december 2010, 19:42
Ik heb de UX1 al een tijdje en heb er toch wel wat problemen mee gehad. Eerst was het ding niet compatibel met Windows 7 x64, vervolgens kreeg ik allemaal haperend geluid (lag echt niet aan de pc) en voor mij is het gebrek aan phantom power toch een groot gemis.

En ik vind de sounds uit Pod Farm ook belachelijk lelijk eerlijk gezegd. Meestal stuur ik het droge signaal door naar Live en dan een Guitar Rig VST in...

vincent136
14 december 2010, 21:18
Daarom heb ik ook de UX2 met phantoom voeding. Ik draai met OSX en dat werkt erg goed. Heb ook wel guitar rig maar gebruik het nooit echt. Is Pod Farm het zelfde als Gearbox?