PDA

View Full Version : Zelfbouwgitaar



UncomfortableDotOrg
12 mei 2003, 10:33
Ik heb al eens eerder gepost over het bouwen van een eigen gitaar, toen ging het over het zelf maken van elementen...

dat heb ik inmiddels opgegeven, omdat nergens een goed spoeltje en bijpassend magneetje te vinden is... in plaats hiervan heb ik besloten mijn oude powersound element er maar in te zetten...

mijn vraag is of ik dat element (een los element dus... niet ingebouwd) rechtstreeks op een jackplug kan aansluiten, en zoja welke kleur dan plus is en welke min...

bedankt...

telecastermaster
12 mei 2003, 11:30
Ja, kan. Kleur maakt geen bal uit want het is wisselstroom. polariteit wisselt dus.

UncomfortableDotOrg
12 mei 2003, 11:55
Het is al gelukt...

net zo lang combinaties uitgeprobeert tot hij werkte... blauw op de punt, wit aan de ring...

yeah... hij is eindelijk af...

Anavrin
12 mei 2003, 12:07
foto's!!!!!!!!!!
oftewel, laat 'm ff zien ergens.

Dirkvanginneke
12 mei 2003, 18:28
Hoi,
ik heb samen met UncomfortableDotOrg de gitaar gebouwd. het stelt helemaal nix voor hooor. het is maar een 1-snarige gitaar. En we hebben er geen foto's van. dus ja sorry..

UncomfortableDotOrg
12 mei 2003, 18:31
Ik vond het anders best een ruig apparaat geworden :grin:

vooral die versterker zag er funky uit...

Tis da we hem op school hebben gelaten anders had ik wel een fotootje gemaakt...

Dirkvanginneke
12 mei 2003, 18:36
ja die versteker was wel funky ja.... dat komt natuurlijk ook door mijn geweldige inspiratie hier thuis ... grapje.... neej het is best mooi geworden (voor een schoolproject dan) ik ben er wel tevreden over, en hij werkt ook nog eens.. dat was toch wel onze 1e bedoeling....