PDA

View Full Version : newbie to gitaar playing



papercut
13 december 2010, 15:31
Gegroet allemaal:cheerup:

The name is Lidia en ik ben 27 jaartjes jong! Al een tijdje wil ik gitaar gaan spellen en nu ik meer tijd heb en ga krijgen, ga ik nu eindelijk de stouten schoenen aan trekken en :strat: spellen!!! lets rock:crazyhappy:

Het wordt mijn eerste instrument dat ik ga bespellen en ben dus een echte rookie! Zo ik hoop hier nog heeeeeeeeeeeeeel veel te gaan leren en lo te beleven!:lovelove:


Nu had ik dus meteen een vraagje,
Is een Cort M600 een goede beginners gitaar en waar je ook eventueel nog lekker een tijdje op door kan rocken?

lollol
13 december 2010, 16:19
Welkom, leuk dat je je hier aanmelt.:cheerup:

Maar deze vraag kun je beter in het subforum elektrische gitaren posten:ok:

JohnLord
14 december 2010, 16:28
Welkom!

Die Cort kun je nog een hoop plezier aan beleven hoor, prima gitaar om mee te beginnen.

Jasper.
14 december 2010, 17:58
Hey welkom, die cort kun je wel lekker mee rocken volgens mij. Het helpt je alleen niet om beter te spellen. Daarvoor moet je een nederlands leraar opzoeken :p

Maar wat net zo belangrijk is, is een versterker. Dus ik zou me daar ook op oriënteren als ik jou was. Of heb je daar alternatieven voor? (PC etc.)

Duhsjaak
15 december 2010, 05:31
Goeiemorgen,
@Paper
Lekker gitaartje. Dat is doorgaans een prima keus.
Mag ik je het advies geven er enige tijd staand mee te spelen? Want dat is zo ongeveer het enige bezwaar dat er aan kleeft: het zijn niet de allerlichtste gitaartjes.
Hartelijk welkom!!!
Het zou kunnen zijn dat je een beetje dyslectisch bent. Als dat zo is, zet dat dan in de onderkant van je bericht. Dat scheelt opmerkingen op dat punt.
Voor de rest, genieten maar!!!

@Jasper
Wat is het toch op dit forum om mensen te bekritiseren op type fouten?
Is het een cursus tekstverklaring HAVO 3e klas?
Je snapt de bedoeling toch? Iets minder kritisch op dat punt zou wel zo handig zijn, denk ik.
En wie de eerste steen.....
.....moet je een nederlands leraar opzoeken.....
Bedoel je een leraar Nederlands taal of een Nederlandse leraar? In het laatste geval moet ik je aandacht ervoor vragen dat er een generatie is opgestaan van leraren van andere origine, die uitstekend onderwijs verzorgen in onze taal.

Het is toch een gitaar forum?

Vriendelijke groet,
Gus

Acoustic Capo
15 december 2010, 23:27
Hey welkom, die cort kun je wel lekker mee rocken volgens mij. Het helpt je alleen niet om beter te spellen. Daarvoor moet je een nederlands leraar opzoeken :p

Maar wat net zo belangrijk is, is een versterker. Dus ik zou me daar ook op oriënteren als ik jou was. Of heb je daar alternatieven voor? (PC etc.)

een roland cube is een mooie versterker om mee te beginnen, kijken welke kanten je met effecten op wilt.En mooi helder geluid.

Jasper.
16 december 2010, 19:19
@Jasper
Wat is het toch op dit forum om mensen te bekritiseren op type fouten?
Is het een cursus tekstverklaring HAVO 3e klas?
Je snapt de bedoeling toch? Iets minder kritisch op dat punt zou wel zo handig zijn, denk ik.
En wie de eerste steen.....
.....moet je een nederlands leraar opzoeken.....
Bedoel je een leraar Nederlands taal of een Nederlandse leraar? In het laatste geval moet ik je aandacht ervoor vragen dat er een generatie is opgestaan van leraren van andere origine, die uitstekend onderwijs verzorgen in onze taal.

Het is toch een gitaar forum?

Vriendelijke groet,
Gus

Hmm, het was gewoon als een grapje bedoelt. Ik maak zelf ook vaak genoeg spelfouten en vind het ook niet leuk als mensen daar heel serieus op in gaan. Vandaar ook de smilie. Het werd gewoon een heel ander woord door het typefoutje en dat vond ik wel grappig. Dus sorry als het verkeerd over kwam.

Broodjekaas
17 december 2010, 15:49
Ik vond het ook grappig hoor. :ok:

On Topic: Die Cort ziet eruit als een heel degelijk gitaartje. Let er wel op of jouw ding goed is afgesteld, dat is wel het belangrijkste.

Zo niet, dan kun je het gewoon laten doen door de verkoper.

papercut
17 december 2010, 16:11
Hmm, het was gewoon als een grapje bedoelt. Ik maak zelf ook vaak genoeg spelfouten en vind het ook niet leuk als mensen daar heel serieus op in gaan. Vandaar ook de smilie. Het werd gewoon een heel ander woord door het typefoutje en dat vond ik wel grappig. Dus sorry als het verkeerd over kwam.

Zie het nu pas hahaha mijn spelling is niet mijn sterkste punt...ach ja gelukkig kunnen we er om lachen:ok: Maken de gewoon een nieuwe trend van...niet spelen maar spellen hahahah dom dom had echt niet gezien lol!

papercut
17 december 2010, 16:13
Goeiemorgen,
@Paper
Lekker gitaartje. Dat is doorgaans een prima keus.
Mag ik je het advies geven er enige tijd staand mee te spelen? Want dat is zo ongeveer het enige bezwaar dat er aan kleeft: het zijn niet de allerlichtste gitaartjes.
Hartelijk welkom!!!
Het zou kunnen zijn dat je een beetje dyslectisch bent. Als dat zo is, zet dat dan in de onderkant van je bericht. Dat scheelt opmerkingen op dat punt.
Voor de rest, genieten maar!!!

@Jasper
Wat is het toch op dit forum om mensen te bekritiseren op type fouten?
Is het een cursus tekstverklaring HAVO 3e klas?
Je snapt de bedoeling toch? Iets minder kritisch op dat punt zou wel zo handig zijn, denk ik.
En wie de eerste steen.....
.....moet je een nederlands leraar opzoeken.....
Bedoel je een leraar Nederlands taal of een Nederlandse leraar? In het laatste geval moet ik je aandacht ervoor vragen dat er een generatie is opgestaan van leraren van andere origine, die uitstekend onderwijs verzorgen in onze taal.

Het is toch een gitaar forum?

Vriendelijke groet,
Gus

Thanks voor de tip!

papercut
17 december 2010, 16:14
Gegroet allemaal:cheerup:

The name is Lidia en ik ben 27 jaartjes jong! Al een tijdje wil ik gitaar gaan spellen en nu ik meer tijd heb en ga krijgen, ga ik nu eindelijk de stouten schoenen aan trekken en :strat: spellen!!! lets rock:crazyhappy:

Het wordt mijn eerste instrument dat ik ga bespellen en ben dus een echte rookie! Zo ik hoop hier nog heeeeeeeeeeeeeel veel te gaan leren en lo te beleven!:lovelove:


Nu had ik dus meteen een vraagje,
Is een Cort M600 een goede beginners gitaar en waar je ook eventueel nog lekker een tijdje op door kan rocken?

Het is dus spelen en niet spellen...lol:supercool:

macwilliams
23 december 2010, 06:00
Welkom hier, have fun!