PDA

View Full Version : Versterker met clean geluid



KwintEastwood
13 december 2010, 11:53
Hallo,

sinds kort ben ik weer wat actief op het gebied van elektrische gitaren. Ik heb alleen gemerkt dat mijn gitaar niet mooi meer klinkt op mijn 10 jaar oude vox versterkertje (was toen een goedkoop model). Hij maakt er een soort twangy geluid van.

Nu heb ik mijn gitaar bij een kennis in een marshall versterker geplugd, hier klonk de gitaar al een stuk mooier op. Ook heb ik hem direct op een mengpaneel geplugd, en op deze manier clean uit speakers laten komen. Deze sound stond me aardig aan.

Nou heb ik verder zeer weinig kaas gegeten van versterkers. Kan iemand mij vertellen welk merk over het algemeen het meest clean versterkt. Andere tips voor het kiezen van een nieuwe versterker zijn ook welkom.

Alvast bedankt!

Rubenios
13 december 2010, 11:54
Denk dat we deze ff moeten verplaatsen naar versterker gedeelte

KwintEastwood
13 december 2010, 11:56
ok.. hoe werkt dat?

beruk
13 december 2010, 11:59
Uit deze kreeg ik laatst een superclean geluid waar ik voor zou gaan:
http://a1.images6.thomann.de/pics/bdb/212308/655961_800.jpg
De Princeton '65 van Fender. €950,- (Duur).

geert1976
13 december 2010, 12:42
Als je alleen thuis speelt:

http://link.marktplaats.nl/388521902

http://link.marktplaats.nl/402402206

http://link.marktplaats.nl/402247874

http://link.marktplaats.nl/400541138

Zijn ontzettend goede clean versterkertjes, maar wil je er een keertje een effectpedaaltje tussen zetten, gaat dit ook heel erg goed:ok:

Ijselrobo 07
13 december 2010, 12:49
of gewoon een HT-20 van blackstar?
Heb ik zelf ook en die geeft ook een redelijk mooie clean.

geert1976
13 december 2010, 13:05
of gewoon een HT-20 van blackstar?
Heb ik zelf ook en die geeft ook een redelijk mooie clean.

TS wil een super cleane versterker, daar zou ik de Blackstar niet onder willen scharen:ok:

leejon
13 december 2010, 15:49
ik gebruik n Tech21 Trademark 30, als je geen buis wil, maar wel een fantastisch geluid: zoek niet verder.
Tweedehands voor een prikkie te krijgen en echt bijzonder veelzijdig. :ok:

caliban
13 december 2010, 16:22
Bugera v22, heeft een super clean vind ik, en goedkoop!

KwintEastwood
14 december 2010, 11:14
Ok, bedankt voor de tips to zo ver(sterker:S). Ik zal even iets meer toelichting geven. Ik ben op zoek naar een cleane versterker, die niet al te prijzig is.

Ik heb gelezen dat de Bugera's snel stuk gaan.

De tech21's zijn lastig te vinden. Worden volgens mij in nederland niet veel verkocht.

In eerste instantie ben ik benieuwd of er tot EUR300,-- wat te krijgen valt. Het is voor in huis, dus hoeft niet erg hard. Combo zou handig zijn. Echter als er heel veel verschil in kwaliteit is, kan ik mijn budget oprekken tot EUR500,-- (jee! dertiende maand bijna :) )

Flipkoos
14 december 2010, 11:20
Hard en clean: Yamaha G100 212-III

G.G.
14 december 2010, 11:39
Als het echt alleen om clean gaat vind ik (jaja...vloeken in de kerk) fender deluxe 112 erg lekker. Kost bijna niets, is een oude transistorbak van 90 watt. Gaat knetter hard en is bijna steriel, karakterloos clean.

Daan_B
14 december 2010, 11:41
Ik heb zelf een Fender Blues Deluxe, prachtige clean.
Met wat mazzel voor 500 te krijgen, 2e hands.

stikel
14 december 2010, 16:11
De tech21's zijn lastig te vinden. Worden volgens mij in nederland niet veel verkocht.



Ze zijn er wel degelijk: http://www.bigone.nl/

arcane
14 december 2010, 22:00
De Fender superchamp xd lijkt me ook een prima optie. Onder de 300 euro nieuw, 15 Watt, buizen voortrap, buizeneindtrap, moddeling, ingebouwde fx en diverse super cleane sounds uit te halen.

munkie
15 december 2010, 12:48
Roland Cube 60, gewoon op het cleane kanaal zetten met hooguit een beetje galm erop. Net nog een rep gedaan met een jazztrio. Goed laag voor zo'n klein kastje, blijft clean, is niet over zijn nek te krijgen zogezegd. 2dehands pakweg 175.

KoenStradlin
15 december 2010, 15:24
Ik heb zelf een Fender Blues Deluxe, prachtige clean.
Met wat mazzel voor 500 te krijgen, 2e hands.

+1

Blues Deluxe klinkt idd prachtig clean

driftkop
15 december 2010, 15:59
Kun je wat meer info geven, dat helpt altijd om je een beter passend antwoord te geven.

1. wat is je budget?
2. waar wil je ermee spelen (thuis, band, optredens)?

KwintEastwood
15 december 2010, 16:34
Maar natuurlijk kan ik meer info geven :).. heel fijn om als beginner een beetje mee te profiteren op jullie ervaring :P...

Maar goed.. dus het volgende... ik zoek een versterker die:
- clean mijn gitaarsignaal niet al te veel vervormt.
- Die liefst <300 eur kost, maar eventueel wil ik ook tot <500 eur gaan
- Die ik in eerste instantie een jaartje thuis ga gebruiken
- Ik heb de ambitie om ooit bij een band te gaan, dus eventueel zou het fijn zijn dat ik hem ook in de oefenruimte kan gebruiken.
- In het komende jaar wil ik ook enkele effect bedalen gaan aanschaffen, dus ook dit moet kunnen op de versterker.


Nog even een opmerking on the side... ik zie vaak de Fender :strat:versterkers als suggestie langs komen..... is dit "not done" als ik er een Tokai les paul model in plug:lp:?

Alvast bedankt voor de tips ;) !!

lefthandstrat
15 december 2010, 17:54
ik gebruik n Tech21 Trademark 30, als je geen buis wil, maar wel een fantastisch geluid: zoek niet verder.
Tweedehands voor een prikkie te krijgen en echt bijzonder veelzijdig. :ok:

Hi, ik lees over die Tech 21 inderdaad alleen maar goede recensies. Wat kan jij er in z'n algemeenheid over vertellen? Welke gitaren met welke elementen gebruik je? Pedaaltjes? Muziekstijl(-en)? Ik lees ook continue dat de Tech 21 vergelijkbaar is met elke goede tot zeer goede buizenversterker. Is dat ook jouw mening? Ik ben aan het kijken naar een andere versterker, vandaar de vragen. By the way, "tweedehands voor een prikkie te krijgen" schrijf je........waar? Ik heb gezocht, maar vermoedelijk niet daar waar jij je info vandaan haalt.

michaelsteen
15 december 2010, 18:15
Ik heb een tijd terug op een tech 21 trademark 10 gespeeld.
Dat klonk erg goed voor het geld, maar het is moddeling dus veel toeters en bellen, dat heb je niet nodig als je alleen clean wil spelen. De beste optie is naar mijn mening een 2e hands fender buizen combotje scoren, of een Roland jazz chorus, ook erg mooi clean

Maleco
15 december 2010, 18:37
Nog even een opmerking on the side... ik zie vaak de Fender :strat:versterkers als suggestie langs komen..... is dit "not done" als ik er een Tokai les paul model in plug:lp:?

Boeit echt geen f*ck :)

KwintEastwood
31 december 2010, 13:47
Hallo Allen,

Bedankt voor de hulp. Gister heb ik een nieuwe versterker gekocht met de sound die ik wilde.

Uiteraard heb ik de diverse genoemde merken uitgetest in de winkel. Uiteindelijk is het de Roland 60W bleus cube geworden.

Is een transistor bak, maar het voordeel hiervan vond ik vooral dat je nog een mooi geluid hoort als ie zachtjes staat (handig voor oefenen thuis). Natuurlijk heb ik ook ff een volume test gedaan, en moet zeggen dat hij zonder voledig open te draaien toch al de pijngrens bereikt :blast:.

Echt een vette combo waar ik blij mee ben. Gelijk ff een wazig spece echo pedaaltje gekocht.. helemaal goed. :hippie:

Bedankt voor de hulp!