PDA

View Full Version : Hoe kom ik aan dit basgeluid



sloopkogel
13 december 2010, 10:51
Ik hoorde een nummer van The Ventures ( Penetration ) en dit is nou precies het basgeluid wat ik zoek. Maar hoe realiseer ik dat? Ik heb een Fender JazzBass '62 met een Hevos versterker/speakers en een line 6 POD.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet gebruiken om deze sound te krijgen?
Ik heb de mp3 online gezet zodat je het kunt beluisteren.
Het gaat om de eerste 5 seconden waarbij je het goed kunt horen.....
Iemand een idee?

Link verwijderd wegens virus en bedankt daarvoor.

Thanx...

Steven Otto
13 december 2010, 11:32
Zou je misschien Dropbox.com willen gebruiken? :)
1. Ik heb weinig zin om naar een een timertje te kijken
2. Die site ondersteunt niet Safari

sloopkogel
13 december 2010, 11:48
Zou je misschien Dropbox.com willen gebruiken? :)
1. Ik heb weinig zin om naar een een timertje te kijken
2. Die site ondersteunt niet Safari

Kerel, bedankt voor de tip van Dropbox.....ik wist niet eens dat die bestond....
ik heb een account aangemaakt......en de mp3 daarin gezet...
Diot is de link:

http://dl.dropbox.com/u/16726059/11Penetration.mp3

Hoop van je te horen

vincent136
13 december 2010, 12:14
1. Plectrum
2. Precision bas
3. Beetje drive en/of buizen pre-amp

Niet echt wat je nu hebt dus. Maar Hevos is wel waanzinnig. Als je een goed drive pedaal aanschaft die heel subtiel je sound wat kleurt en de treble wat dichtdraait en op het halselement op je jazz speelt moet je ook wel in de buurt komen denk ik.

Maar voor echt zo'n oldskool geluid.. tjah, Ampeg koelkast en top, pbasje met flatwounds en een plectrum. Maargoed dat is heel wat anders dan je nu hebt.

sloopkogel
13 december 2010, 12:25
1. Plectrum
2. Precision bas
3. Beetje drive en/of buizen pre-amp

Niet echt wat je nu hebt dus. Maar Hevos is wel waanzinnig. Als je een goed drive pedaal aanschaft die heel subtiel je sound wat kleurt en de treble wat dichtdraait en op het halselement op je jazz speelt moet je ook wel in de buurt komen denk ik.

Maar voor echt zo'n oldskool geluid.. tjah, Ampeg koelkast en top, pbasje met flatwounds en een plectrum. Maargoed dat is heel wat anders dan je nu hebt.

Ik moet dan maar eens aan de slag met de Line 6 bass POD.
Daar zitten ook allemaal stacks in....ik zal eens gaan spelen met de drive...
Dank je wel voor je uitleg......en bedankt voor dropbox.......erg handig tooltje.....

Dit zijn mijn luidsprekers: http://dl.dropbox.com/u/16726059/compactzwart.jpg
En dit mijn eindtrap: http://dl.dropbox.com/u/16726059/400dfront.jpg

Greetz

The Bertman
13 december 2010, 12:40
Plectrum, en een demper! Ouwe bassen hadden vaak een demper, een stuk schuimrubber wat over de brug lag. Eigenlijk het zelfde als muten met je handpalm.
Meestal kon je het ding in- en uitschakelen met een soort handeltje, en meestal werkte dat voor geen meter. :D

Han S
13 december 2010, 15:00
Als je nou nog eens een link post, kijk dan eerst even of er geen virus onder ligt als ADSPY/AdSpy.Gen3 "Trojan".

Mijn computer ligt nu uit elkaar en hij wordt gedefragmenteerd. Gelukkig heb ik meerdere computers.

Arvoitus
13 december 2010, 16:07
Ligt jouw pc er nu uit omdat er mogelijk een virus met die website/bestand is meegekomen?

Terminus
13 december 2010, 16:49
En defragmenteren gaat ook prima met de computer in elkaar (en helpt niet tegen virussen).

Han S
13 december 2010, 17:49
Ik heb twee zonen met een IT opleiding en er wordt meteen een HD bij gehangen, zelf doe ik niks aan die zooi, maar er zat wel degelijk een virus onder die link, werd ook meteen gemeld en de PC ging compleet uit z'n dak.

Dus uitgezet op de harde manier, stekker er uit en verder gegaan met een andere PC waar ik nu nog mee werk. Die andere PC waar ik meestal op werk wordt momenteel op gang geholpen.

The Bertman
13 december 2010, 19:49
Zou ik toch eens een virusscanner gaan gebruiken.

HaroldA
13 december 2010, 19:59
Zo'n demper, worden die niet meer aftermarket verkocht?



Zou ik toch eens een virusscanner gaan gebruiken.

Of een fatsoenlijk OS.

Han S
13 december 2010, 20:10
Zou ik toch eens een virusscanner gaan gebruiken.

Avira had hem binnen een halve seconde in de gaten.

The Bertman
13 december 2010, 21:07
Nou, dat is dan toch prima? Dan zit hij dus niet in je systeem. Ik heb ook Avira, en ik heb af en toe een melding, maar nooit infecties.

Einzeln
13 december 2010, 21:33
Dat geluid krijg je met een shortscale.

Roman
14 december 2010, 08:21
lullig Hans, maar aan die link ligt het niet. Je zegt zelf dat Avira het heeft gesignaleert. is die dan ook daadwerkelijk gecleaned?

en defragmenteren is een proces wat ik je sowieso aanraad om vaak uit te voeren; het zel al je data op de disk weer nejes achter elkaar. Staat idd los van virusbesmettingen.

dus, zo wat.

Han S
14 december 2010, 10:27
Dat virus was niet door Avira heen gekomen, maar deed erg zijn best om dat wel te doen, dus heb ik hem meteen op de keiharde manier afgesloten. Mijn zoon heeft de hele boel meteen maar uit elkaar gehaald, de dikke laag stof verwijderd, een extra HD er in gehangen en de hele boel gedefragmenteerd.

Een grote beurt zeg maar. Maar er zat dus wel een virus in die link en als je geen goede scanner hebt ben je de lul.

HaroldA
14 december 2010, 10:32
Maar er zat dus wel een virus in die link en als je geen goede scanner hebt ben je de lul.

Nee, als je Windows (en/of IE?) gebruikt ben je de lul. Ik kan die link zo vaak openen als ik wil, er gebeurt toch niets.

Han S
14 december 2010, 10:34
Ik heb die link verwijderd, wat jij opent is een andere.

HaroldA
14 december 2010, 10:39
Ik heb die link verwijderd, wat jij opent is een andere.

Nee, ik ben op de originele link geweest, Windows virussen werken gewoon niet op Linux. :ok:

Maar volgens mij zijn we al lang genoeg off-topic gegaan?

jannest
14 december 2010, 12:51
ff een reactie OT

zou dit stuk doorlezen

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=125228