PDA

View Full Version : Bestaat dit?



Ijselrobo 07
13 december 2010, 08:46
hey allemaal,,

na een ergernis tijdens het spelen gisteren, heb ik een vraag..
ik heb op mijn pedaalboard verschillende dingen liggen, even het schema:
Gitaar - Blackstar HT-20C - in de loop: Cry baby classic - Blackstar HT-Dual - Digitech BP-80.
En ik heb nog een footswitch voor de HT-20 van clean naar overdrive te schakelen en vise-versa.

Mijn vraag: bestaat er een apparaat waarmee je, als je op één knopje drukt, 2 effecten ingeschakeld krijgt,
bijvoorbeeld: ik wil de wah-wah en het clean kanaal van de HT-Dual in één keer aanzetten.. kan dit met een-of-ander apparaat?
nog een voorbeeld: ik wil de od van de HT-20 en effect 79 van de BP-80 aanzetten...

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel?

Grtz.
Ijselrobo 07

Rick trodat
13 december 2010, 09:40
JA, dat kan.

1. Of je maakt nog een loop

2. Gaat via midi schakelen

Andere oplossingen zou ik niet weten

marc_o
13 december 2010, 09:45
Dat kan uiteraard. Een goede vriend van me bouwt zulke oplossingen.
Zal niet echt heel goedkoop zijn hoor, maar neem een kijkje op z'n site. Mocht er niet tussen staan wat je precies zoekt, kan hij het gewoon voor je bouwen.

http://www.rramplifiers.nl/content/nederlands/products_loopers.html

Rick trodat
13 december 2010, 10:45
Een midi controller is vrij lastig zelf te maken.

Een looper is heel simpel, zowel actief als passief te maken.

Mitch
13 december 2010, 11:42
Ben ik wel heel nieuwsgierig waarom je nog een HT Dual hebt bij je HT amp en waarom alles in de loop staat?

Ijselrobo 07
13 december 2010, 12:59
Ben ik wel heel nieuwsgierig waarom je nog een HT Dual hebt bij je HT amp en waarom alles in de loop staat?

daar heb ik een paar redenen voor:
- Ik heb een rot hekel aan veel kabels, ik geloof dat er nu bijna 20 meter kabels aan m'n versterker hangt...
- Ik vind het het mooiste klinken als de Dual in de loop hangt.. want eigenlijk is het een crunch pedaal, maar als ik Gitaar --> Dual --> HT-20 doe, dan klinkt de Dual als de od van de versterker.
- Het clean kanaal van de dual is clean met een randje, daarom heb ik de dual ook.
- Alles staat in de loop omdat ik er een hekel aan heb, dat ik bijvoorbeeld:
Gitaar --> HT-Dual --> Versterker --> Cry Baby --> Digitech --> Versterker moet doen, dan heb ik véél meer kabels, dan ik eigenlijk nodig heb.
en ik vindt alles nu goed klinken.

Maar zo'n midi controller, kun je daarmee instellen welke effecten je wilt inschakelen als je bijvoorbeeld op knop 1 drukt?

Grtz.
Ijselrobo 07

marc_o
13 december 2010, 14:19
Ik ben benieuwd hoe dat klinkt, die Dual in de loop....kan me niet voorstellen dat het ideaal is, tenzij hiermee de preamp van je versterker omzeilt wordt... ???

Ijselrobo 07
13 december 2010, 15:25
Ik ben benieuwd hoe dat klinkt, die Dual in de loop....kan me niet voorstellen dat het ideaal is, tenzij hiermee de preamp van je versterker omzeilt wordt... ???

het is eigenlijk heel simpel;
als ik de HT-Dual tussen de gitaar en de versterker doe, dan krijg ik een clean kanaal met een randje, en de overdrive is precies hetzelfde als de overdrive van de HT-20
Als ik de HT-Dual in de loop doe, dan blijft de clean hetzelfde, maar wordt de overdrive erg zwaar, met super veel gain, het klinkt dan alsof ik op een bas speel met een overdrive ertussen.

Maar ik zal de HT-20 met het hele pedaalboard meenemen naar de stat meeting, als je daar dan ook bent, dan kun je live horen hoe dat klinkt ;)

Squier4ever
13 december 2010, 16:12
het is eigenlijk heel simpel;
als ik de HT-Dual tussen de gitaar en de versterker doe, dan krijg ik een clean kanaal met een randje, en de overdrive is precies hetzelfde als de overdrive van de HT-20
Als ik de HT-Dual in de loop doe, dan blijft de clean hetzelfde, maar wordt de overdrive erg zwaar, met super veel gain, het klinkt dan alsof ik op een bas speel met een overdrive ertussen.

Maar ik zal de HT-20 met het hele pedaalboard meenemen naar de stat meeting, als je daar dan ook bent, dan kun je live horen hoe dat klinkt ;)

Lijkt me echt kut. Sowieso staan drive en wah pedalen erom bekend dat ze voor je versterker veel lekkerder klinken, en is de Digitech BP-80 echt een schijtapparaat. Als ik je een tip mag geven: gooi de Digicrap in de prullenbak en gooi die andere pedalen eens tussen gitaar en amp, met de wah als eerste. Moet jij eens opletten dat dat veel dikker klinkt.

marc_o
13 december 2010, 16:27
het is eigenlijk heel simpel;
als ik de HT-Dual tussen de gitaar en de versterker doe, dan krijg ik een clean kanaal met een randje, en de overdrive is precies hetzelfde als de overdrive van de HT-20
Als ik de HT-Dual in de loop doe, dan blijft de clean hetzelfde, maar wordt de overdrive erg zwaar, met super veel gain, het klinkt dan alsof ik op een bas speel met een overdrive ertussen.

Maar ik zal de HT-20 met het hele pedaalboard meenemen naar de stat meeting, als je daar dan ook bent, dan kun je live horen hoe dat klinkt ;)


Ik zal niet op de meeting zijn, heb iedere dag een strat meeting......er staat er 1 in m'n woonkamer namelijk :)

Als jij het mooi vindt, dan IS het ook mooi...maar ontopic, kijk maar eens op de site van RR, hij kan je vast en zeker helpen...het is wel handwerk, dus verwacht niet dat je klaar bent voor 2 tientjes.

Mitch
13 december 2010, 16:34
Ja, beetje dubbelop inderdaad. Maar ook die wah in de loop? Het komt vaker voor hoor, maar het blijft een zeldzaamheid.
Kijk, de HT Dual heeft voor zover ik het kan beoordelen dezelfde opbouw als de pre amp van de versterker. Het lead kanaal is sowieso al wat donkerder gevoiced dan kanaal 1. Als je die dus vóór de pre amp zet krijg je dubbelop dezelfde filtering en wordt het wel heel erg boomy. Maar een pedaal in de loop dat eigenlijk hetzelfde is als de pre amp van je versterker? Tenzij je exact die sound wil, maar anders is het qua veelzijdigheid niet echt logisch.

marc_o
13 december 2010, 16:37
Ooit (lang geleden) gebruikte ik een pre-amp in de loop van een Engl, maar wanneer je dat deed, werd de preamp van de Engl gebypassed (wat ziet dat woord er raar uit), en dat werkte prima.
Een wah in een loop, dat zou ik persoonlijk ook niet doen, maarja, ik heb het resultaat niet gehoord...

Ijselrobo 07
13 december 2010, 17:34
Als jullie op deze link (http://www.youtube.com/user/Guitaro1994) klikken, komen jullie op mijn youtube kanaal, daar staan een aantal video's op van mij die wat nummertjes speelt...
alleen de kwaliteit is misschien niet héél goed, maar dat komt omdat ik dit heb opgenomen met mijn telefoon, een Sony Ericsson Satio.

Buzzel
13 december 2010, 18:41
Klik (http://www.loop-master.com/product_info.php?products_id=35) misschien zoiets??

RoelSmoel
18 december 2010, 22:06
Als je het kanaalvolume van de het clean kanaal volledig open zet, en de oversturing net zo hoog, en dan gaat spelen met het mastervolume krijg je ook clean met een randje.
Ik heb die HT-Dual eens een weekje mogen proberen, maar ik vind de oversturing van de versterker veel dikker en veel meer laag hebben, opzich fijner dan de HT-Dual, en het voegde ook niet heel veel toe, als je ook nog eens met je volumepotmeter gaat spelen.

Hierbij weer een nutteloze post van mij:soinnocent: