PDA

View Full Version : boss gt8 Adapter kwijt:(



SRV2000
13 december 2010, 05:41
Hallo mensen

vrijdag had ik een optreden en toen ik mijn boss gt 8 Terug in de flightcase zou leggen merkte ik dat de adapter verdwenen was. Vermoedelijk kon iemand die erg goed gebruiken. Ik heb hem destijds 2e hands gekocht zonder boekjes dus weet ik ook niet hoeveel volt hij gebruikt. Ik heb woensdag weer een optreden en heb daar de boss ook bij nodig. Kortom kort dagje, iemand nog tips of alternatieven? Heel erg bedankt

guus-25
13 december 2010, 07:24
Kijk ff hoeveel volt de gt8 gebruikt: AC 14 Volt
Koop in een of ander klussers winkeltje een adapter;)

SRV2000
13 december 2010, 07:49
Kijk ff hoeveel volt de gt8 gebruikt: AC 14 Volt
Koop in een of ander klussers winkeltje een adapter;)

oke er staat wel ac op de boss maar niet hoeveel volt,en aangezien ik er geen beschrijving er bij heb wou il toch het zekere weten.maar het is dus 14 volt? Zijn de adapter aansluitingen gelijk? Of toch voor de zekerheid de boss even mee nemen? Ac is dat +/- of -/+ anders had ik het via internet opgezocht maar zit nu op mijn werk

alvast bedankt

edje kadetje
13 december 2010, 08:23
uit de manual:

Power Supply
AC 14 V; Supply AC adaptor (BOSS BRC series)
Current Draw
650 mA

Ik zou de Gt8 zeker even meenemen voor het formaat van het stekkertje.

Succes!

SRV2000
13 december 2010, 12:09
uit de manual:

Power Supply
AC 14 V; Supply AC adaptor (BOSS BRC series)
Current Draw
650 mA

Ik zou de Gt8 zeker even meenemen voor het formaat van het stekkertje.


Succes!

Hey super!!! kijk daar hebben. We wat aan, en een beetje electronica zaak heeft zulk iets wel liggen?

dml
14 december 2010, 10:42
Of een elektronicazaak een 14V wisselspanningsadapter heeft liggen, betwijfel ik. Maar wees gerust, 12V hebben ze meestal wel liggen en daar doet 'ie het ook mee. Bijna geen enkele gewonden trafo levert exact de opgegeven spanning. Ik gebruik voor mijn GT8 een 12V ~ trafo zonder problemen, hij levert net geen 14V.......

SRV2000
14 december 2010, 11:39
Of een elektronicazaak een 14V wisselspanningsadapter heeft liggen, betwijfel ik. Maar wees gerust, 12V hebben ze meestal wel liggen en daar doet 'ie het ook mee. Bijna geen enkele gewonden trafo levert exact de opgegeven spanning. Ik gebruik voor mijn GT8 een 12V ~ trafo zonder problemen, hij levert net geen 14V.......

daar ben ik heel blij om want ik heb de hele wereld afgebeld en geen 1 heeft een 14 v liggen. Wel 12 en 15 maar een.12v ac adaptor werkt dus ook? Is de aansluiting een beetje een makkelijke maat?

dml
14 december 2010, 12:17
Ja, 12V werkt ook. Maar op voorhand de spanning even meten kan geen kwaad.
Gewoon je GT-8 meenemen naar de elektrozaak, kunnen ze er zo een passend adapterplugje bij zoeken. Stukje kabel ertussen solderen en klaar ben je. Polariteit hoef je geen rekening te houden want is wisselspanning.

SRV2000
14 december 2010, 16:37
Ja, 12V werkt ook. Maar op voorhand de spanning even meten kan geen kwaad.
Gewoon je GT-8 meenemen naar de elektrozaak, kunnen ze er zo een passend adapterplugje bij zoeken. Stukje kabel ertussen solderen en klaar ben je. Polariteit hoef je geen rekening te houden want is wisselspanning.

dankje ik heb een 12v adaptor gehaald.de bijpassende plug viel niet mee aangezien dit een moeilijke maat was,maar na even zoeken toch gelukt.heb de boss meegenomen en na wat soldeer werk doet hij het weer. Nog niet op de versterker zelf geprobeerd maar.dat zal dan ook wel goed zijn.

In ieder geval erg bedankt voor jullie informatie

SRV2000
14 december 2010, 17:45
dankje ik heb een 12v adaptor gehaald.de bijpassende plug viel niet mee aangezien dit een moeilijke maat was,maar na even zoeken toch gelukt.heb de boss meegenomen en na wat soldeer werk doet hij het weer. Nog niet op de versterker zelf geprobeerd maar.dat zal dan ook wel goed zijn.

In ieder geval erg bedankt voor jullie informatie

Edit:

Ik heb hem thuis even getest maar hij blijkt niets te doen :S
Alles brand ook niet zwak gewoon zoals het hoord.
Als ik de volume helemaal open schroef van mijn versterker ( Vox Ac 30 ) en dat is hard !!!! dan hoor ik heel zacht geluid uit mijn versterker.
Heb morgen een optreden en het klokje tikt gewoon door. baal als een stekker of in dit geval adaptor
:???:

Nog maar een keer een edit plaatsen ;)

Ik heb de orginisatie van het evenement waar wij die vrijdag hebben gespeeld opgebeld.
Ik heb hem uitgelegd dat ik mijn adaptor die avond ben kwijt geraakt en dat hij vermoedelijk door een ander is mee genomen.

En dat klopt !!!

We speelde die avond in afwisseling met een andere band.
De gitarist van die band speelde over een Boss GT10 ( jullie voelen hem al aankomen )
Toen de gitarist druk aan het inpakken was zag hij daar de boss gt adaptor liggen en was er vanuit gegaan dat deze adaptor van hem was.
Eenmaal toen hij aangekomen was en het spul had uitgepakt kwam hij er achter dat hij 2 adaptors had, kortom ook die van mij :S
Hij heeft toen contact met de orginisatie opgenomen en heeft gemeld dat als iemand een adaptor kwijt was dat hij hem dan had.
Hij woont hier circa 16 km vandaan en brengt hem morgen middag bij mij thuis ( en word hartelijk ontvangt met een kopje koffie )
Waarom mijn nieuwe adaptor niets doet is een raadsel het is gewoon een 12V AC 1M dat moest voldoende zijn, ook zit er een bijpassende plug op.
wel 15 euries lichter maar mijn optreden voor morgen kan gewoon doorgaan.

Dan kom je er pas achter dat als je in een top 100 band speelt je niet zonder effecten kunt.

edje kadetje
14 december 2010, 20:58
Oprecht blij dat het allemaal voor niks is geweest!

Succes met je optreden!