PDA

View Full Version : Line 6 - HD 500



LaszloVersteeg
12 december 2010, 22:31
Vrijdag bij gear - pro geweest, en daar heb ik na anderhalf jaar sparen de HD500 gekocht.
Echt heel tof! De presets die er op staan zijn bijna allemaal crap, behalve een paar synth geluid die wel leuk zijn.

Nou ben ik bezig om mijn eigen geluiden te maken. Clean is me al gelukt, maar een flinke metal sound kan ik niet mooi krijgen. Het klinkt heel raar, niet echt straight in your face. Ik heb al vanalles geprobeerd, de cabs uitzetten, volledige versterker gebruiken of alleen de pre-amp(op de 500), de output instellingen heb ik ook al veranderd, maar het mag niet baten.

Ik plug m'n gitaar in de HD500, die gaat in de input van m'n line 6 HD75. Is natuurlijk niet het beste, dat weet ik ook, maar voor nou is dit m'n enige mogelijkheid (via pc spelen gaat niet goed i.v.m. vertraging van het signaal)

Kan iemand mij helpen???

HaroldA
12 december 2010, 22:44
Clean is me al gelukt, maar een flinke metal sound kan ik niet mooi krijgen. Het klinkt heel raar, niet echt straight in your face.

Da's gelijk de reden waarom ik jaren terug mijn Pod Pro (rood 19" apparaat) na een paar dagen al weer terug heb gebracht.

Verder kan ik je niet helpen. Ik hoop voor je dat het je wel gaat lukken, maar als de presets ook allemaal al ruk zijn vrees ik het ergste.

LaszloVersteeg
12 december 2010, 22:56
Ik hoop het ook. Het MOET lukken, want op youtube klinkt het goed, zelfs door een amp.

LaszloVersteeg
12 december 2010, 23:05
Ik las overigens ook ergens iets over de FX loop van de HD500 aan elkaar linken ofzo? Weet niet meer of dat hier was.
EDIT: heb het al gevonden, dat zal niks helpen.

Oja, en de looper werkt niet

(ter verduidelijking. Ik weet dat de HD500 het beste uitkomt als hij direct naar een power-amp gaat, door bijv. de output in de fx return te steken of de 4 kabel methode te gebruiken. Jammer genoeg zit er geen fx loop op de line 6 spider 2 serie. Ik heb ook nog een laney met fx loop, maar die staat in het bandrep. hok, dus daar heb ik thuis niks aan. En hoe stom het ook klinkt, maar mijn vader wilt niet dat ik m'n spider verkoop of laat verstoffen.
Ik kan nog 1 ding proberen, en dat is de output van de HD500 verbinden met de mp3/cd input van m'n spider. Dat kanaal word totaal niet gevoiced en alleen maar uitversterkt. Hopen dat het werkt, want anders moetie terug van m'n vader. En dat zou ik jammer vinden.)

michaelsteen
13 december 2010, 12:29
Heb je al een actieve studiomonitor/floormonitor geprobeerd? Heb je al voor 250 euro. Zoniet, dan zou ik dat eens gaan testen in de muziekwinkel. Is het geld meer dan waard naar mijn mening...even sparen, en je hebt een top geluid.

Je zegt dat je het al weet, maar als je de hd500 recht in een versterker prikt, en dan nota bene ook nog een line 6 versterker! gaat niet werken.

LaszloVersteeg
13 december 2010, 17:26
Vind het wel raar dat spul van line 6 niet zomaar met line 6 samengaat. Had ik toch anders gedaan.

Ik ga het zo op de mp3 input proberen. Dat zou het (tijdelijk) moeten doen volgens line 6 medewerkers.

Op hoop van zegen! I.i.g. Bedankt

Rutger Molenberghs
13 december 2010, 17:41
Je kan hem ook eens aan je stereo hangen. Zo gebruikte ik vroeger mijn POD2.

Niels Verkaik
13 december 2010, 17:47
CD input is een beter idee idd.

Metal geluid ben ik al wel redelijk tevreden over, probeer ander de Engl powerball pre amp met een screamer er voor. De mic keuze is ook erg belangrijk, ik ga vaak voor de 409 of 421 dynamic.

LaszloVersteeg
14 december 2010, 10:26
Op de cd input doet hij het gelukkig goed:)
De mics worden automatisch uitgezet als de cabs uitstaan. Ik vind de cabs namelijk heel kunstmatig klinken, en aangezien ik al via 'n cab speel is dat 'n beetje dubbelop.
Als ik ermee ga opnemen(wat ik rechtstreeks ga doen) dan denk ik dat ik ze wel ga gebruiken.

Hartelijk dank!:D

Hell's Engl
26 januari 2011, 10:17
Zijn er al meer mensen met ervaring met de HD500?

Hoe zijn de effecten ansich? Las dat ze vergelijkbaar zijn met de M9/M13...

Hoe klinkt 't als je de 4 kabel methode gebruikt en dus geen amp en cab simulaties gebruikt, maar meer als pedalboard...?

En hoe zit 't met tonesuck?

Wil 'n multi fx, maar wil niet meer sjouwen! Heb m'n rackje destijds ook daarom weg gedaan..
Ben zelf meer 'n pedalen-man, maar wil geen groot pedalboard meer... Maar heb soms wel wat effecten en presets nodig...
Maar wil zo min mogelijk tonesuck!!


Gr. Joost

Muchachooo
26 januari 2011, 15:14
ik vind die al die digitale Line 6 effecten niks eigenlijk. Krijg bij POD farm met mijn Toneport geen mooie sounds, met de floor POD niet, en ook de HD niet.

doe mij maar stompboxes!

Niels Verkaik
26 januari 2011, 15:30
Ik vind de effecten wel goed.
Veel keus, veel verschillende soorten.
4 cable method ga ik morgen uitproberen, als mn Vox terug is met zn nieuwe fx-loop :cheerup:
ik zal wel posten hoe het me bevalt.

Hell's Engl
28 januari 2011, 05:39
Ik vind de effecten wel goed.
Veel keus, veel verschillende soorten.
4 cable method ga ik morgen uitproberen, als mn Vox terug is met zn nieuwe fx-loop :cheerup:
ik zal wel posten hoe het me bevalt.

En...? al geprobeerd?

patricia
30 januari 2011, 20:08
Ik heb verleden week de nieuwe firmware (1.2) erop gezet,dat viel tegen hoor.
Als ik schakel tussen patches dan hoor je een irritant plofje.
Dus.....terug naar 1.1.
Verder een lekker bakje.