PDA

View Full Version : Weten jullie een aardige versterker voor max 700?



benhus
12 mei 2003, 09:53
Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar de beste versterker die ik voor mijn budget(max. 700 eur) kan kopen.
Ik speel nog niet zo heel erg lang dus het hoeft ook weer geen super deluxe te zijn.

Ik vind de band LIVE te gek en zoek iets wat zoveel mogelijk op hun sound lijkt. ( Ik zal met mijn budget dan wel niet ver komen;-) )

Maar als jullie goeie tips voor mij hebben...dan ben ik jullie dankbaar!

iam
12 mei 2003, 10:24
ik verkoop een Fender Vibrosonic buizenversterker voor 650-700 euro
(gelijk aan twin reverb maar met 15" speaker)
je ziet maar :smile:

De Teng
12 mei 2003, 10:57
Je kunt er tweedehands een Tube 50 combo voor kopen, Hughes und Kettner. Ik heb hem zelf gehad en het heeft absoluut het geluid wat je zoekt denk ik. Niet te schreeuwend lead, maar wel erg goed klinkend en een goede clean sound. Volledig buizen.

Ik geloof dat er op marktplaats of gitaarmarkt eentje staat, moet je even zoeken.

elliemark
12 mei 2003, 10:57
Fender ROC PRO 1000 zou ik zeggen....

De Teng
12 mei 2003, 11:06
Seymour op het forum heeft de zijne dus te koop staan op marktplaats lees ik net. Stuur een mailtje en je hebt een topbak!

TuuP
12 mei 2003, 11:35
Peavey Classic 30/50

skabouter
12 mei 2003, 11:48
wat wil je ? wil je ook meteen goed vermogen ?

want iedereen heeft het over combo`s enzo. maar als je vermogen wil moet je echt een stack nemen ofzo. of een combo met veeeeel watt. en dan een 2x12je eronder ofzo.
dat moet ook kunnen voor 700 euro !

Mitch
12 mei 2003, 13:17
Zonder al te veel te spammen (heeft Teng al gedaan :grin: ), de Tube 50 is inderdaad een vrij behoorlijke bak.

Je moet inderdaad eerst afwegen wat je wil: buizentop met los kabinet van 2x12 of 4x12 is een optie waar je grotere optredens mee kan doen, maar of je dat in de praktijk echt nodig hebt is een tweede....
Voor de goede orde: ik doe mijn combo dus ook alleen maar weg omdat ik een andere combo heb gekocht !
Top + kast wordt wel krap voor jouw budget, maar het is met enig zoeken wel te doen.
Nadeel is het transport, voordeel het grotere geluid. Maar in de gemiddelde kroeg is dat bepaald niet nodig. Beetje grotere zaal wordt je uitversterkt via PA.

Laat maar horen als je wil bieden of meer info wil!

benhus
12 mei 2003, 13:47
Op 2003-05-12 10:24, schreef iam:
ik verkoop een Fender Vibrosonic buizenversterker voor 650-700 euro
(gelijk aan twin reverb maar met 15" speaker)
je ziet maar :smile:


Ik heb geen verstand van versterkers. LIVE gebruikt o.a. een '65 Blackface Fender Super Reverb. Lijkt de versterker van de bovenstaande aanbieding qua geluid enigzsinds op de '65 Blackface Fender Super Reverb?

Ik heb er geen verstand van dus ik vraag misschien rare dingen.

En zo'n Tube 50 combo dinges? Hoe staat die in verhouding tot de LIVE sound?

Mitch
12 mei 2003, 13:58
Het is gewoon een enorm veelzijdig kreng !
Hij heeft vier sounds, maar goed: ik wil niet al te veel adverteren, lees anders even de advertentie

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=gitaarbasversterkers&ID=9558

Uitproberen mag altijd.

BLOK182
12 mei 2003, 15:57
Je kan ook eens kijken naar een Engl Thunder 50, ook een leuk bakkie.

U96
12 mei 2003, 16:21
Ik heb een ADA Sidewinder amp staan, splinternieuw. Twee kanalen met clean, crunch, en scheur, 70 watt en bloederig hard.

Kwil 800 ervoor hebben. Als je dat zo leest verklaar je me wellicht voor leip, maar ik wil je graag uitnodigen es te komen kijken.

Jur @ http://www.adadepot.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: U96 op 2003-05-12 16:22 ]</font>

Mitch
12 mei 2003, 19:08
Hé, ik was eerst :grin:

U96
12 mei 2003, 23:51
Há há,

Sorry, maak ik geen punt van....die scheurbak van jou klinkt in ieder geval wat bekender in de oren bij de meesten dus zal wel sneller kopers trekken gok ik :wink:

Jur

Ic3gl0vE
13 mei 2003, 15:46
benhus: je moet er wel rekening mee houden dat je niet alleen met het geluid van live wilt spelen. het precieze geluid kun je sowieso niet krijgen (tenzij je ook alles bewerkt in een studio natuurlijk :smile:) en uiteindelijk wil je waarschijnlijk je eigen sound een keer zoeken. Probeer gewoon van alles uit en kijk wat lekker klinkt