PDA

View Full Version : Carnavalshit gemaakt. Nu de Mastering - Waar?



Guinness
12 december 2010, 21:55
Hallo, ik heb met een paar vrienden een carnavalshit geschreven en opgenomen. We hebben dit in onze home recording studio opgenomen. Nu willen we dit inderdaad gaan uitbrengen en willen dit extern laten masteren. Wie weet waar we dit het beste kunnen laten doen? Een studio wat hier ervaring in heeft zodat het ook op de radio gedraaid gaat worden. Want we willen natuurlijk wel wereldberoemd worden beneden de grote rivieren.

The Bertman
12 december 2010, 22:53
Wat denk je te bereiken met masteren? Als het maar om 1 nummer gaat, is het makkelijk, gewoon compressor erop, beetje platter maken, en level op -0,1 db houden. Kan je zelf.

barno
12 december 2010, 22:58
ff googlen op mastering studio's.
professionele mastering maakt trouwens een groot verschil tov wat demomastering in een gewone studio. (op voorwaarde dat je opnames goed gemixt zijn uiteraard)

Guinness
12 december 2010, 23:42
Het is wel goed gemixt. We hebben wel vaker opnames gemaakt en dat gaat wel goed. Maar het gaat op de radio gedraaid worden en in cafe's enzo (hoop ik). Dus zoek ik iemand die dat goed kan want goede mastering is geeft het net een beetje extra kracht. Ik heb al op internet gezocht maar daar zitten volgens mij ook veel goed bedoelende hobbyisten bij ben ik bang. Het gaat inderdaad om 1 nummer.

Arvoitus
13 december 2010, 02:16
Vreemd, ik dacht dat ik hier net een reactie had geplaatst ...

Ik weet een studio in brabant/limburg die redelijk vaak voor carnaval liedjes de opname, mix en master verzorgt. Het is niet zo'n grote of bekende studio, maar die kerel heeft goede apparatuur, weet waar hij over praat en heeft goede referenties.
Wat hij vraagt weet ik niet, maar je kan altijd contact met hem opnemen. Ik zal hem je site doorsturen via de pm.

Ries89
13 december 2010, 20:17
Amsterdam Mastering is natuurlijk de grote bekende in Nederland (Darius van Hefteren) staat ook leuk als je het op de radio probeert te pluggen.

Sander de Gier heeft ook een goede naam als mastering engineer en een succesvolle studio.

Of anders misschien The Masters. Maarten de Boer is een erg goede engineer met veel ervaring.

Ik heb zelf goed contact met de Excess Studio's (www.excess.nl) kan daar ook vragen of Hans een offerte voor je wilt maken. PM me dan even met wat de bedoeling is.

guhlenn
14 december 2010, 09:04
Ik weet neit of Marlstone ook mastering doet, maar ze hebben iig de contacten, ook met de radio. Zeker in deze categorie wat centjes waard, denk je niet?

Han S
14 december 2010, 10:33
Als het een goede opname is die goed is gemixed, is het masteren een eitje.
De kwaliteit van een mastering engineer komt pas echt tot uitdrukking bij een matige opname met een matige of slechte mix.

Op de radio gaat hij door een Optimod die het helemaal platwalst, of bij een regionale radio door een goedkopere comprssor limiter die ook nog vaak verkeerd is ingeregeld.

Mastering doe ik meestal zelf, na een aantal zeer teleurstellende ervaringen met mensen die wel veel geld vragen, maar er weinig van bakten.

Hoe je het doet? Met de oortjes en een paar goede plugins.

El Capitain
20 december 2010, 02:09
http://www.themasteringfactory.nl/

Goede ervaringen mee. Gebruik zijn oren en kennis, mijns insziens.

erwin_ve
21 december 2010, 10:38
Sander de Gier heeft ook een goede naam als mastering engineer en een succesvolle studio.




Sander de Gier bouwt gitaren, Sander van der Heide mastert.

Ries89
21 december 2010, 16:30
Sander de Gier bouwt gitaren, Sander van der Heide mastert.


SHiiit, tenminste iemand die scherp is! *schaamt diep*

Guinness
22 januari 2011, 19:46
Hier is tie dan:
http://www.youtube.com/watch?v=4nKAXpBTuMk
Dat het een grote hit mag worden.

TimoSomers
22 januari 2011, 23:35
Haha vette (s)hit!

Laga
23 januari 2011, 00:20
en waar hebben jullie het nu laten masteren uiteindelijk?

Guinness
23 januari 2011, 00:24
Haha vette (s)hit!
Dank je wel.

We hebben het laten masteren bij Maarten de Boer van The Masters.

erwin_ve
23 januari 2011, 12:45
Haha ik versta er geen bal van behalve: prikkelinmenaad.

Geen standaard carnaval(s)hit. Vond het wel grappig...