PDA

View Full Version : Oxford speaker



freddie bassman
12 december 2010, 21:52
ik heb een jaren 60 oxford speaker, 12 inch op de kop getikt en wou hier n kasje voor maken voor thuis en eventueel in de studio.

Kan ik deze opblazen met een 50 watt bassman?



Stef

nico verduin
12 december 2010, 22:36
ik heb een jaren 60 oxford speaker, 12 inch op de kop getikt en wou hier n kasje voor maken voor thuis en eventueel in de studio.

Kan ik deze opblazen met een 50 watt bassman?



StefAls je een type opgeeft dan kunnen we de vraag beantwoorden.

master99
13 december 2010, 17:54
Kan ik deze opblazen met een 50 watt bassman?
Stef

Dat ligt er aan hoeveel springstof je gebruikt !

.. ik zou beginnen met een halve doos strijker.

Een explosieve groet,
Erik

Mr.Jay
14 december 2010, 18:20
ik heb een jaren 60 oxford speaker, 12 inch op de kop getikt en wou hier n kasje voor maken voor thuis en eventueel in de studio.
Kan ik deze opblazen met een 50 watt bassman?

Makkelijk. Zou het al een T moeten zijn, die zaten in TwinReverbs, maar omdat ie zo oud is haalt die echt geen 50W meer en een Bassman geeft wel 70Watt voluit.

freddie bassman
15 december 2010, 00:26
Volgendsmij komt hij uit een bandmaster

op de magneet staat: X12L6N-XH712
en op t staal aan de rand staat: 12L6N-23 465-402

http://fotos.marktplaats.com/kopen/b/96//UY1zirT0HZc07ZG6YOm4A==.jpg

Mr.Jay
15 december 2010, 07:24
L is de zwakste. En dan eentje??
die zijn 20Watt ongeveer, dus die gaat er geheid snel aan. Zonde........
M = uit de Bassman en die moesten het met zijn 2-en redden.

freddie bassman
15 december 2010, 20:58
Dus t is leuk voor thuis maar als ik er 50 watt voluit op wil laten blazen moet ik er minstens 3 a 4 hebben?

Mr.Jay
15 december 2010, 21:12
Een 50Wbassman geeft zo ongeveer op 3 tot 4 al zijn 40-50Watt, hou daar rekening mee.

freddie bassman
17 december 2010, 17:45
Hij klinkt heerlijk al zit er n goeie ''brom'' in. De kleine ligt te slapen dus kan t volume niet opdraaien om te kijken waneer de speaker gaat vervormen.


En iemand nog tips? Dichte of open kast voor maken?



Stef

nico verduin
17 december 2010, 18:14
Hij klinkt heerlijk al zit er n goeie ''brom'' in. De kleine ligt te slapen dus kan t volume niet opdraaien om te kijken waneer de speaker gaat vervormen.


En iemand nog tips? Dichte of open kast voor maken?



StefBrom zit in de amp niet in de speaker.....

freddie bassman
22 december 2010, 11:08
Heb m nou goed getest, kon de versterker bijna helemaal open draaien en nog geen vervorming van de speaker. Goed zal t wel niet zijn dus denk dat k m mooi gebruik voor thuis.
Wel lekker geluid, veel midden en hoog, ik hou er wel van!

Mr.Jay
22 december 2010, 11:12
Heb m nou goed getest, kon de versterker bijna helemaal open draaien en nog geen vervorming van de speaker. Goed zal t wel niet zijn dus denk dat k m mooi gebruik voor thuis.
Wel lekker geluid, veel midden en hoog, ik hou er wel van!

Je hebt wat mazzel dat de amp niet zijn volle vermogne geeft omdat je er 8 ohm op aansluit i.p.v. 4 ohm. Maar die speaker trekt dat echt niet geloof me, die gaat eraan.
Effetjes volgas is wat anders dan wanneer dit langer gebeurt en de spoel van de speaker overhit raakt.

freddie bassman
22 december 2010, 11:43
Normaal speel ik idd over een van mijn 2 8ohm speaker kasten maar deze speaker is tog 4 ohm?

Mr.Jay
22 december 2010, 12:24
Normaal speel ik idd over een van mijn 2 8ohm speaker kasten maar deze speaker is tog 4 ohm?

lijkt me heel sterk, ze zijn bijna altijd 8 ohm.
Even nameten.....

Mr.Jay
23 december 2010, 08:59
Even nagekeken :
een Oxford "L" is peak power rating 30Watts, RMS rating is more realistic and is usually about half of the peak rating.

Tel daarbij nog de ouderdom op. Check ook goed of de speaker reeds scheurtjes in de randen van de ophanging heeft, iets wat vrij normaal is na jaren.