PDA

View Full Version : Hoe gebruiken jullie de Xotic EP Booster??



PT1989
12 december 2010, 21:05
Hoe gebruiken degene die een EP booster van Xotic hebben hem...
Staat hij bij jullie altijd aan??
In combi met welke pedalen???

PT1989
13 december 2010, 23:11
nobody?? plus tien tekens

DemolitionColorScheme
13 december 2010, 23:39
Niet. Die ging snel weer op Marktplaats. Ik vond het eigenlijk totaal niet echt een boeiend design, om eerlijk te zijn. Ik vond hem aardig met de treble DIP switch aan als ik clean speelde, maar zodra dat in dirt moest vond ik het al snel schel en iel worden.

peter_heijnen
14 december 2010, 17:15
Ik heb hem als laatste in de keten, bepaalde pedalen willen wat 'knijpen' als je de ep ervoor zet. Hij staat bij voorkeur altijd aan.

Lex81
21 januari 2011, 16:26
Ik heb hem als laatste in de keten, bepaalde pedalen willen wat 'knijpen' als je de ep ervoor zet. Hij staat bij voorkeur altijd aan.

Wat bedoel je precies met 'knijpen'?
Ik neem aan dat de EP booster niet bedoeld is voor met overdrive channels of padelen te werken, omdat DCS het ook al over schel heeft. Of vat ik dit verkeerd op?

Pepe
21 januari 2011, 17:33
Bij sommige pedalen zoals de zendrive en klon werkt het prima ervoor, de MP Sweet Honey gaat er inderdaad geknepen door klinken.

Ik geloof niet dat de dipswitches boosten maar eerder eraf halen. Je originele geluid klinkt wat euh.. lekkerder. Dun hoog wordt wat ronder, dikker en warmer en in het mid gebeurt ook wat.
Als boost pedaal is het te HiFi waardoor een amp met van nature veel hoog al snel wat rafeliger gaat worden.