PDA

View Full Version : MP1, Replifex en pc. Hoe nu?



Thiez
12 december 2010, 21:05
Ik heb een ADA MP-1 preamp en een rocktron replifex. In de replifex zit een speakersimulator en ik wil dus graag vanuit deze 2 units kunnen opnemen op de pc.
Nu zit in de ADA een line out, maar dan zou ik de replifex in de fx loop moeten zetten, werkt dan de speakersimulator nog wel goed? of moet ik echt vanuit de ada de replifex in en dan vervolgens vanuit de replifex mijn pc in?
En wat voor verbinding kan ik het beste nemen hiervoor met de pc? is een externe geluidskaart noodzakelijk of kan het met zo een simpele plug van jack naar usb?

Solidkick
13 december 2010, 20:14
Beide proberen. In de loop kun je wellicht het speaker sim effect langzaam bijdraaien. Kan best handig zijn.
Om je sound mono in je pc te krijgen ben je met een usb oplossing van 25 eur al klaar (Phonic). Vanaf dat punt is het maar net hoeveel je wilt uitgeven :D

De MP-1 heeft vette sounds man.
De bediening is niet echt geweldig maar zodra je je presets op orde hebt ben je daarvan verlost.

Thiez
13 december 2010, 20:54
Ok bedankt. Binnenkort eens kijken wat ik er van kan maken. En wat rondkijken naar mogelijkheden om het naar de pc te krijgen. Die line6 dingetjes zijn opzich ook niet gek duur 2e hands. Is dat wat?

Het hoeft natuurlijk geen professionele kwaliteit te zijn. Maar gewoon leuke thuis recording kwaliteit. Dat ik voor mezelf wat nummertjes en stukjes in elkaar kan knutselen enzo.

De MP-1 is idd erg gaaf! Heb hem tijdje in de effectsloop van mijn HT5 liggen nu. Vind de standaard presets niet zo gaaf maar zelf gemaakte presets zijn zeker vette sounds uit te halen. Het is ook wel even puzzelen met de gain 1 en 2. Gain 1 geeft beetje zelfde effect als een tubescreamer boost voor je versterker ofzo. Alleen de EQ is even wennen. Niet heel erg subtiel. Hij gaat van 6 naar 9 zonder tussenstanden.

Solidkick
13 december 2010, 22:26
Ik zie net dat dat ding van Phonic zelfs stereo is.
Ken je nagaan....

Ik heb voor thuis zo'n Toneport UX2.
Best ok voor het opnemen van ideetjes, riffs ed.
In mijn vorige thuis setup deed ik alles met rackspul.
Dat klinkt beter maar je hebt wel direct je bureau vol :D

Thiez
14 december 2010, 17:58
haha ja die ampulator enzo was jou thuis setje of niet?

interessander
14 december 2010, 19:26
Ik ga thuis ook met een preamp (peavey rockmaster) de computer in, in mijn geval via een toneport UX1, werkt prima. Mijn preamp heeft geen speakersim dus dat los ik op met impulses.

Ik heb zelf ook een replifex in mijn rack en ik heb die speakersim nooit getest, maar grote kans dat je met impulses een beter geluid kunt krijgen (en je hebt veel meer opties). De VST's en impulses zijn in veel gevallen gratis te verkrijgen, zeker het proberen waard! Voordeel is dan ook dat je de replifex gewoon in de loop van je ADA kunt houden en het analoge pad kunt gebruiken.

Thiez
14 december 2010, 21:21
Ok bedankt, wat zijn impulses precies en hoe pas je ze toe? ik heb even gezocht en het is een soort speakersimulatie en mic plaatsing etc. Maar dit pas je toe in je opnameprogramma of hoe werkt dit?

interessander
14 december 2010, 22:16
Ja inderdaad, als je gewoon even via google een search (http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&hs=zII&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=site%3Agitaarnet.nl++impulses&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=) op het forum doet (gaat soms wat makkelijker zo) dan vind je al een aantal topics met nuttige info.

Thiez
15 december 2010, 16:39
Ok bedankt, eerst maar een een connectie maken naar mijn pc en dan kan ik eens wat gaan spelen met die impulses.