PDA

View Full Version : M'n "nieuwe" 69 Tele Thinline MIJ ("Ex-Dweezman")



'78 Custom Deluxe
12 december 2010, 20:40
Zoals door Dweezman in een paar topics eerder beschreven heb ik met hem van gitaar geruild.

M'n Tokai Love Rock was prachtig, maar toch niet echt een gitaar voor mij.
M'n 12,5 jarige Mexicaanse Fender Tele maakte veel meer speeluren dan de Tokai.Blijkbara ben ik een Tele-Man ;-)

Onlangs struinde ik wat over Marktplaats en kwam toen ineens Dweez's z'n Tele Thinline tegen. M'n allereerste gitaar was een Fenix Thinline en ik had altijd toch nog wel de wens om weer eens een mooie Thinline te bezitten. Zodoende een ruilvoorstel gedaan.

Na wat heen en weer mailen uiteindelijk in het donker en vrieskou in de wachtruimte van een stationnetje op het platteland van Friesland beland, alwaar we na wat socializen en een korte inspectie van elkaars gitaren definitief van koffer + inhoud wisselden. Eerste keer "om de nek" voelde als "thuiskomen".. ha! Speelt en klinkt prima op m'n Tweed Deluxe.
Moet nog even gaan beoordelen of ik de humbucker (SD Little '59) erin houd. Is me eigenlijk wat te compressed en bassig. Heb de originele brugpup erbij gekregen, dus dat scheelt.

Vandaag even wat plaatjes geschoten:

http://img502.imageshack.us/img502/4057/dsc00609k.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/8747/dsc00620xe.jpg

Zo, nu eerst maar weer es even spelen!

vulvasonic
12 december 2010, 20:51
Geil ding. En die Little '59 is het eerste wat ik er op zou laten zetten, dus da's helemaal perfect. Gefeliciteerd!

ieme
12 december 2010, 20:52
Mooi ding!!! Grtz

Mitch
12 december 2010, 21:09
Heel fraai en ook nog met de juiste zadels! Helemaal af!

macwilliams
12 december 2010, 21:18
Mooie gieter man :ok:

Dweezman
12 december 2010, 21:35
Zo! Zo'n thinline zou ik ook nog wel eens willen hebben. Mooi!

Mr. Dynamite
12 december 2010, 21:42
Gafe plank!
Ook mooie foto's :crazyhappy:

Venlonaer
12 december 2010, 22:39
Ik vind die finish echt gaaf! Ooit wil ik nog eens een strat in deze finish!! Maar veel plezier ermee maar dat zal vast wel lukken!:rockon:

zeiler
12 december 2010, 23:12
wow!!!

ik vind die Thinline's zo vèt he :o!!! van harte met de gitaar man, moet je heel veel plezier geven ;)!

Duhsjaak
12 december 2010, 23:39
Hi
It's a thin line
Between love and hate.....

Van harte.
Ik ben altijd een beetje verliefd op Thin Lines. Sinds ik Curtis Mayfield op zo'n ding zag spelen is het nooit meer helemaal over gegaan. Zeg 1970 of zo. Dus het kan nog komen.

Ik snap alleen niet warom halstarrig wordt vastgehouden aan dat bakje. Niemand zet er nog zo'n kapje op en je haalt (zonder kapje) altijd je poten er aan open.
Verders.....
100% Beauty!!!

En een prachtruil. Match made in heaven. Als je het mij vraagt. Die Tokai vond ik ook al uiterst plezierig.
Er zit wel een Angelsaksisch accent in mijn bericht volgens mij....

Veel plezier ermee.
Vriendelijke groet, Gus

Fender75
13 december 2010, 09:21
D'r zit allemaal kwijl op mijn toetsenbord....

Da's een indicator dat er iets moois te zien is...Gefeliciteerd!:noob:

Basileia
13 december 2010, 09:31
Wil je alsjeblieft nooit meer een foto posten van die gitaar? Ik ben niet zo productief als ik elke keer een kwartier kwijlend naar het scherm zit te staren, en ik wordt geacht te studeren;)

Ukeloeder
13 december 2010, 09:44
Van ruilen komt huilen? Wat een onzin! Zie je hier maar weer.
Van harte geTeleciteerd.
Ben benieuwd wat je op termijn besluit wat betreft de hum in de brug.

Pepe
13 december 2010, 12:55
oei, daar heb je die amp weer... kwajongen!

'78 Custom Deluxe
13 december 2010, 18:41
Sorry voor het veroorzaken van kwijl, afleiding, jaloezie..enz. hahaa ;-)

Kan er ook helemaal niets aan doen dattie zo mooi is en de foto's zo goed gelukt zijn..

Maar bedankt voor de complimenten en felicitaties. Uiteraard ben ik zeer in m'n nopjes!!

@ Pepe: tja heb ik zelf ook elke keer als ik de kamer in loop :-P ;-)

Buzzel
13 december 2010, 18:47
Geweldig! :cheerup:

vulvasonic
13 december 2010, 20:10
Ik snap alleen niet warom halstarrig wordt vastgehouden aan dat bakje. Niemand zet er nog zo'n kapje op en je haalt (zonder kapje) altijd je poten er aan open.
Verders.....
100% Beauty!!!

Vriendelijke groet, Gus

:eek:

Wacht even......

Lees ik het nu goed en pleid jij werkelijk vóór het gebruik van die vermaledijde asbak?!?! :dontgeti:

Nog even los van het esthetische aspect, maar waarom zou je zónder zo'n bak je handen open raggen?
Toegegeven, ik DACHT zelf ook altijd dat dit een risico was, maar vanaf het moment dat ik ze zelf ben gaan bespelen heb ik er nooit last van gehad. En geloof me, ik spaar mezelf niet.
Het grootste nadeel van de asbak is echter je beperkingen mbt je rechter hand technieken. En dan met name het dempen van de snaren (palm muting). Dát is DE reden waarom je die asbakjes nooit in het wild tegenkomt. :)

richwoodplayer
13 december 2010, 20:16
shiiiiit!
mijn volgende gitaar word zowiezo een telecaster!

'78 Custom Deluxe
13 december 2010, 21:52
:eek:

Wacht even......

Lees ik het nu goed en pleid jij werkelijk vóór het gebruik van die vermaledijde asbak?!?! :dontgeti:

Nog even los van het esthetische aspect, maar waarom zou je zónder zo'n bak je handen open raggen?
Toegegeven, ik DACHT zelf ook altijd dat dit een risico was, maar vanaf het moment dat ik ze zelf ben gaan bespelen heb ik er nooit last van gehad. En geloof me, ik spaar mezelf niet.
Het grootste nadeel van de asbak is echter je beperkingen mbt je rechter hand technieken. En dan met name het dempen van de snaren (palm muting). Dát is DE reden waarom je die asbakjes nooit in het wild tegenkomt. :)

Ik snap em ook niet helemaal. Heb het bakje niet in bezit, zou het verschil wel es willen merken (voelen/horen), qua looks vind ik het in ieder geval niet geweldig. Bovendien zou het me volgens mij ook in de weg zitten omdat ik redelijk veel bij de brug speel.

niekb
13 december 2010, 22:07
http://img689.imageshack.us/img689/8747/dsc00620xe.jpg

Zo, nu eerst maar weer es even spelen!

Mooi setje!