PDA

View Full Version : Mijn optreden op de Leeuwarden guitar night



Matthijs24
11 december 2010, 19:15
Hallo,

Ik speel nu denk ik 3 jaar gitaar. En ik had op aanraden van mijn muzieklerares een filmpje ingestuurd naar een youtube-contest die bij de Leeuwarden Guitar Night hoorde, die voor de 2e keer plaatsvond. Ik dacht er verder niet meer aan, hoe groot is de kans dat je wint? Toen kreeg ik bericht: Ik had gewonnen. Ik mocht in de pauze van de show spelen in de foyer. Ik kreeg een prijs (een Britzum gitaarkabel ter waarde van €300,-) en mocht twee nummers spelen met achtergrondmuziek. Ik had niet vaak opgetreden en nu ineenkeer voor honderden mensen. Het was leuk. Dit is het filmpje van mijn optreden:

http://www.youtube.com/watch?v=9dGX36BXCgE

Als je het ook wilt zien, de uitreiking:
http://www.youtube.com/watch?v=73iKIkSDrds

Groet,
Matthijs

beruk
11 december 2010, 19:22
Sjeezus een gitaarkabel van €300?
:???:





:ok::ok:
Je hebt em dik verdiend! Schitterende toon en feel...:rockon:

Matthijs24
11 december 2010, 19:47
Superbedankt!:)
Ik probeer vooral in het eerste nummer (While my guitar...) eerst gewoon goed te spelen en later in het nummer wat meer los te gaan.

beruk
11 december 2010, 19:50
Let goed op je zuiverheid, je zat af en toe nét niet lekker op de toon.

Matthijs24
11 december 2010, 19:54
Zal ik doen, bedankt;). Ik was zoooo zenuwachtig:seriousf:.

Solidkick
12 december 2010, 00:02
een Britzum gitaarkabel ter waarde van €300,-

Die kerels kwamen 2 jaar terug met een prototype bij ons langs.
Zag er niet uit (leek wel een bootkabel) maar klonk wel erg goed.

Lekker solowerk gast!

Duhsjaak
12 december 2010, 09:11
Hi
Gefeliciteerd met je prijs! Ik gun je je prijs van harte.

Persoonlijk vind ik het altijd een beetje hilarisch die hype over die kabels. Kijk eens in je gitaar om te zien door wat voor een flutkabeltjes het signaal loopt, zolang het in je gitaar is (meestal niet eens afgeschermd ook) en je snapt wat ik bedoel.

Maar goed.... alles dat het geluid beter maakt is meegenomen. En op examens en dit soort momenten lever je altijd dingen af waarover je achteraf niet top tevreden bent. Who cares? Geniet ervan.

Fijn weekend!
Gus

Rinze
12 december 2010, 09:16
Mooi gespeeld en erg lekker geluid! Je hebt in die drie jaar goed je best gedaan, mooi man.

Solidkick
12 december 2010, 11:41
Persoonlijk vind ik het altijd een beetje hilarisch die hype over die kabels.

Het gaat erom wat je hoort.
Iets dissen omdat er een hype omheen hangt is net zo kortzichtig als blind (of doof :D ) de hype te volgen.

budje
12 december 2010, 12:51
klinkt goed man, zeker voor de relatief korte tijd dat je speelt!


En we delen nog dezelfde achternaam ook...

arnoldtims
12 december 2010, 12:59
speel heel wat langer en ben denk ik meer dan 2 keer ouder maar kom nog niet in de buurt van wat jij speelt.
Ik hoor heus nog wel wat foutjes hoor maar ik vind je sound erg lekker.
Wat ik erg goed vind is dat je een lekker blues sound in je vingers hebt en een volwassen gitaar geluid niet heel veel gain wat je vaak hoort.
Wat ben ik blij dat jonge gasten de blues in leven houden en gvd nog veel beter dan ik lol

Matthijs24
12 december 2010, 13:11
Dankjewel mensen!
Is wel grappig, ik had net mijn nieuwe versterker gekregen en toen ik thuis kwam kreeg ik gelijk de mail waarin stond dat ik gewonnen had en diezelfde week nog mocht spelen. En in diezelfde periode kreeg ik ook weer mij eerste gitaarles. Toen ik net begon met spelen had ik een half jaar les. Toen ben ik er vanaf gegaan en het 2 en een half jaar zelf gaan leren. Ik heb nu weer gitaarles, zo blijf ik mezelf meer ontwikkelen.

Soms word er ingezoomd en dan zie je dat mijn rechterhand een beetje raar staat, dat komt omdat ik verlamd ben geweest. Rechter hand helemaal verlamd, links een beetje. Ik kon langer dan een half jaar geen gitaar spelen!!:mad:, jullie kunnen je wel voorstellen hoe het is:seriousf:. Toen weer veel opnieuw leren enzo en ik ben sneller genezen dan ze dachten:cheerup:. Nu speel ik weer lekker:blast:.

Ik moet denk ik vooral eraan werken om andere dingen te spelen, ik heb het gevoel alsof ik teveel herhaal enzo. Theorie en techniek moet ook nodig verbeterd worden, daarom heb ik weer gitaarles:strat:

Matthijs24
12 december 2010, 13:19
speel heel wat langer en ben denk ik meer dan 2 keer ouder maar kom nog niet in de buurt van wat jij speelt.
Ik hoor heus nog wel wat foutjes hoor maar ik vind je sound erg lekker.
Wat ik erg goed vind is dat je een lekker blues sound in je vingers hebt en een volwassen gitaar geluid niet heel veel gain wat je vaak hoort.
Wat ben ik blij dat jonge gasten de blues in leven houden en gvd nog veel beter dan ik lol

Bedankt voor het grote compliment! Nu ben ik benieuwd hoe je speelt, ik kan me niet voorstellen dat ik beter dan jou speel.

arnoldtims
12 december 2010, 13:31
Bedankt voor het grote compliment! Nu ben ik benieuwd hoe je speelt, ik kan me niet voorstellen dat ik beter dan jou speel.

het verschil met jou is dat ik nooit les gehad heb en ook heel erg weinig oefen.
Ben gewoon lui denk ik maar genoeg smoesjes hierbij een linkje.
http://www.youtube.com/watch?v=qD5qa3i5Juw

Matthijs24
12 december 2010, 14:10
Heerlijke blues man! Nu is het helemaal een compliment dat je het zei, ik vind je heerlijk spelen. In tegenstelling tot mezelf.

muziekschuur
12 december 2010, 16:40
Probeer eens een drumstukje te maken met tempo wisselingen. En daar dan mee mee spelen. Lukt je dat niet pm mij dan, dan mail ik je een mp3. (Maar eerst zelf proberen).

Daarop dan soleren. Dan ga je met sprongen vooruit. Al is dit al van een onwijs niveau.. genoten.

rufus
12 december 2010, 17:22
Man hier maak je een boel mensen depri mee:supercool:!
Ik hoop binnen 20 jaar ook zo te spelen.

Lodedsvd
12 december 2010, 19:21
woow, nog een klein jaar te gaan en ik zou dit ook moeten kunnen :crazyhappy: damn strak!

Duhsjaak
13 december 2010, 00:26
@Solidkick
Dissen?
Niet mijn koppie thee.
Effe goed lezen graag.
Er staat in mijn post: Ik gun je je prijs van harte.
Lijkt mij duidelijk geen dis. Lijkt mij duidelijk een compliment. Net als de rest van de post.

Ik relativeer alleen de technische staat van de meeste gitaren van de meest bejubelde gitaarfabrikanten. Waaronder de F fabriek waarop TS speelt.
Lijkt mij helder. En ik sta hierin echt niet alleen. Zie vele klachten hierover in dit forum.

Kortzichtig? Blind? Doof?
Ik moet zeggen: Je bent behoorlijk bijdehand.
Iets meer zelfreflectie zou geen kwaad kunnen. Met andere woorden: Iets milder zou best betamelijk zijn.

Ik wens TS nogmaals 'many happy returns'.
Vriendelijke groet, Gus

Solidkick
13 december 2010, 19:57
Iets milder zou best betamelijk zijn.


Ok Gus! :cheerup:

the_trooper
14 januari 2011, 13:00
Beetje late reactie maarja, zie het nu pas...

Ongelooflijk dat je zo speelt na 3 jaar les. Dan ben je echt een aanstormend talent waarvan we nog vaak gaan horen hoop ik.
Erg lekker soepel en met gevoel gespeeld. Wou dat ik het kon.

Marcel

Henri H
14 januari 2011, 13:38
15 jaar! Toen begon ik pas met spelen, en bijna 30 jaar later kan ik echt nog steeds niet zo spelen als jij, complimenten!

Hoewel, met een gitaarkabel van €300,- zou het misschien lukken.... ;)

caliban
14 januari 2011, 14:42
Kijk eens in je gitaar om te zien door wat voor een flutkabeltjes het signaal loopt, zolang het in je gitaar is (meestal niet eens afgeschermd ook) en je snapt wat ik bedoel.

Klopt helemaal.
Goed gespeeld trouwens, TS! Enige wat ik kan opmerken is dat je op het begin de zenuwachtigheid merkt, maar die gaat naar het einde wel weg, te begrijpen!

B0UDEWIJN
14 januari 2011, 14:52
Erg mooi gespeeld :ok: alleen maar goede woorden daarvoor ;)

Je video van Angelina is ook cool, die speel ik zelf ook op dit moment, en het is nog een hele uitdaging:makeup: Jouw take is erg goed gespeeld, met leuke eigen interpretaties.

Complimenten!

BibixMusic
14 januari 2011, 16:20
Gaaf hoor!

Als je een keer zang nodig hebt.. Let me know (:

Arvoitus
14 januari 2011, 17:15
Soms word er ingezoomd en dan zie je dat mijn rechterhand een beetje raar staat, dat komt omdat ik verlamd ben geweest. Rechter hand helemaal verlamd, links een beetje. Ik kon langer dan een half jaar geen gitaar spelen!!:mad:, jullie kunnen je wel voorstellen hoe het is:seriousf:. Toen weer veel opnieuw leren enzo en ik ben sneller genezen dan ze dachten:cheerup:. Nu speel ik weer lekker:blast:.
Mijn complimenten! Als je zoiets hebt meegemaakt en toch na 3 jaar spelen dit kan neerzetten dan neem ik daar toch wel even mijn virtuele petje voor af.

stikel
25 januari 2011, 21:18
Vanmiddag toevallig z'on Britzum kabel vergeleken met een normale standaard kabel. Wat een verschil. Echt een paar klassen beter. Leuke prijs voor een leuk optreden. (thanks for the points;))

ateng
26 januari 2011, 00:21
Let goed op je zuiverheid, je zat af en toe nét niet lekker op de toon.

Dat valt reuze mee zijn zuiverheid... begin een beetje zenuwachtig maar dat was gauw over.
Mooie bends en heel melodieus gespeeld dus petje af voor 3 jaar spelen.

smullie
26 januari 2011, 10:38
:ok:
Heeeel knap... Ik maak me niet de illusie dat ik überhaupt ooit zo goed zal kunnen spelen...

Ik heb er met heel veel plezier naar geluisterd! :hippie:

BTW: 15 jaar oud... 8-| Verbazend, man!

airwin
25 januari 2013, 18:04
Matthijs,

ff terug in de tijd maar ik zie dat jij een Britzum kabel hebt.

Hoe vind je die?

Greetz,
AirWin

harrie-beton
29 januari 2013, 15:29
Dit is al een ouder bericht.

Heb je google al geprobeerd? Los daarvan, deze kabel is gemaakt in het vuur van de Doemberg. 350 euro voor koperdraad ingestraald door Jomanda en Diederik Stapel.