PDA

View Full Version : Met spoed emg element instaleren



SRV2000
11 december 2010, 18:08
Ik heb nu een EMG element die ik nu moet instaleren !!!
Ik heb daar bij jullie hulp nodig.
ik heb er een beschrijving bij maar kom er niet uit.
gaat om een emg HZ s3
heb de volgende draaden.

red
green
black/white (zitten aan elkaar.

heel erg bedankt

Sjit86
11 december 2010, 18:59
EMG heeft ook een website he, staat precies op hoe het moet.

http://www.emginc.com/content/wiringdiagrams/EMG-S1-S3.pdf

macwilliams
11 december 2010, 19:39
Ik denk dattie al klaar is :D

Sjit86
11 december 2010, 19:50
lijkt er wel op ja

macwilliams
11 december 2010, 19:54
Ik heb net met 'm gesproken op de 0800- MW-HOTLINE. :D

SRV2000
12 december 2010, 10:12
Ik heb net met 'm gesproken op de 0800- MW-HOTLINE. :D
Ik heb de emg element er inzitten, denk volgens schema? Kleur: red op de 5 way switch. En green op de volume (massa) black/white zitten standaard aan elkaar en op de wiring diagram staat aangeven dat
deze nergens aan verbonden word. (Loze draad) alles weer gemonteerd en hij doet het. Ik heb hem
in de brug positie, maar....... de emg klinkt aanzienlijk zachter kwa volume ten opzichte van de midden en hals element. Dit klopt waarschijnlijk niet of wel. Om te omschrijven hoe zacht deze element tegenover de 2 andere elemten klinkt is circa 60% (groot verschil dus)

Liquid_Metal
12 december 2010, 11:58
Ik heb de emg element er inzitten, denk volgens schema? Kleur: red op de 5 way switch. En green op de volume (massa) black/white zitten standaard aan elkaar en op de wiring diagram staat aangeven dat
deze nergens aan verbonden word. (Loze draad) alles weer gemonteerd en hij doet het. Ik heb hem
in de brug positie, maar....... de emg klinkt aanzienlijk zachter kwa volume ten opzichte van de midden en hals element. Dit klopt waarschijnlijk niet of wel. Om te omschrijven hoe zacht deze element tegenover de 2 andere elemten klinkt is circa 60% (groot verschil dus)

Kun je je zinnen niet op een normale manier afbreken?
Weet je zeker dat je de goede wiring te pakken hebt? Welk diagram heb je gebruikt?


Overigens is element een onzijdig woord, dus HET element.

macwilliams
12 december 2010, 11:59
Dat is raar want de emg is high output, het is een stacked element, dus twee spoelen op elkaar gestapeld.

En de draden zouden nu goed moeten zitten.

http://static.zoovy.com/img/guitarelectronics/-/diagrams/color_codes/emg.jpg

het is dus een gestapelde humbucker die in serie geschakeld is en in fase.
Dus dat zou allemaal nu goed moeten zijn. Als je even de multi meter erbij pakt dan zou hij nu ongeveer 11K ohm moeten zijn.

Ik neem aan dat je nu een 250 pot er in hebt zitten?

macwilliams
12 december 2010, 12:03
Kun je je zinnen niet op een normale manier afbreken?
Weet je zeker dat je de goede wiring te pakken hebt? Welk diagram heb je gebruikt?


Overigens is element een onzijdig woord, dus HET element.


Ja is goed, wiring code okay.
Ik hebt 'um gehelpt van via telefoon.
Mssgien niet choed neederlans praat.
Srv = nieddom.

Jaj astoeblief ophauwe?

The Bertman
12 december 2010, 13:05
Als je al geen goed Nederlands kan is het niet gek dat een element aansluiten ook een beetje te moeilijk is.

SRV2000
12 december 2010, 16:12
Als je al geen goed Nederlands kan is het niet gek dat een element aansluiten ook een beetje te moeilijk is.

met mijn nederlandse taal is niets mis mee. Ik stuurde het bericht met mijn telefoon vandaar. Maar ik heb geen apparaat om HET element te meten.en na mijn weten heb ik het goed aangesloten

Liquid_Metal
12 december 2010, 16:21
met mijn nederlandse taal is niets mis mee. Ik stuurde het bericht met mijn telefoon vandaar. Maar ik heb geen apparaat om HET element te meten.en na mijn weten heb ik het goed aangesloten

Het is idd wel opmerkelijk. Zit 'ie niet veel lager gemonteerd dan je andere element? Overigens, wat ís je andere element?

muziekschuur
12 december 2010, 16:45
Multimeter, doe het zelf. Tussen de 5 euro en 15 euro..

Die zet je op ohm. Dan verschijnt er in je display een 1. Doe je de punten tegen elkaar dan loopt het terug naar 0. Dan meet je de plus en min van een draadje en kun je kijken of er verbinding is. loopt ie terug naar nul is er verbinding. Doet ie dat niet dan is er ergens een breuk.

guitarkid
12 december 2010, 16:51
met mijn nederlandse taal is niets mis mee.


Met mijn nederlandse taal is niets mis. ;)
Sorry SRV, kon het niet laten.....
Hoop wel dat je die EMG goed aan de praat krijgt! Ik kan je daar echter niet zo veel mee verder helpen.
Maar eh...., 0800- MW-HOTLINE nog maar eens...????

Gr. C.

beunklats
12 december 2010, 17:51
Het maakt toch niet uit als je een keer een spelfout maakt, als je het maar begrijp.

Sanderltd
12 december 2010, 18:14
Het maakt toch niet uit als je een keer een spelfout maakt, als je het maar begrijp.

Doed iedereen het nu med opset? :seriousf:

guitarkid
12 december 2010, 18:58
Doed iedereen het nu med opset? :seriousf:

Wad....? :seriousf:

macwilliams
12 december 2010, 19:36
Clöødsakkèh.

macwilliams
12 december 2010, 19:43
Als je al geen goed Nederlands kan is het niet gek dat een element aansluiten ook een beetje te moeilijk is.

Even hierop inhakend wil ik toch even zeggen dat ik mensen ken die heel erg taalblind zijn maar technisch erg goed hun vak verstaan.

Er is ook geen link tussen taal en gevoel voor techniek.

Noid
12 december 2010, 21:23
Even hierop inhakend wil ik toch even zeggen dat ik mensen ken die heel erg taalblind zijn maar technisch erg goed hun vak verstaan.

Er is ook geen link tussen taal en gevoel voor techniek.Ach joh, hij zit gewoon te trollen. (hoe moet het anders met die 6,7 miljard mensen op deze aardkloot die het NL niet vaardig zijn :) ?). Gewoon negeren. Inhoudelijk heb je overigens helemaal gelijk, dat er geen enkele verband is tussen het een en het ander.

SRV2000
13 december 2010, 09:43
Als je al geen goed Nederlands kan is het niet gek dat een element aansluiten ook een beetje te moeilijk is.


Ach joh, hij zit gewoon te trollen. (hoe moet het anders met die 6,7 miljard mensen op deze aardkloot die het NL niet vaardig zijn :) ?). Gewoon negeren. Inhoudelijk heb je overigens helemaal gelijk, dat er geen enkele verband is tussen het een en het ander.

nee ik kan die link ook niet leggen. Ik ben idd taalblind, in vele gevallen is dat erg vervelend, maar de meesten begrijpen mij gelukkig wel. Als ik thuis ben en ik wil iets posten dan haal ik de tekst meestal door de spellingscontrolle van.words. Maar ik post nu.via mijn mobiel en t9 is nogal lastig voor mij, bedankt voor jullie begrip

@mcwilliams: moet je binnenkort nog een keet in friesland zijn? Koffie staat klaar;)

macwilliams
13 december 2010, 09:52
Dan neem ik m'n soldeerstation mee en de multimeter:ok:

SRV2000
13 december 2010, 15:10
Dan neem ik m'n soldeerstation mee en de multimeter:ok:

te gek!!! Stuur anders maar even een pm Met je nummer er bij.die heb ik niet meer

Rock Bottom
13 december 2010, 16:43
Zoveel gezeik altijd over off topic gelul maar dat de taalpuristen mogen altijd hun gang gaan.
Al aan het voorbereiden op het taalgebruik van evt kleinkinderen?