PDA

View Full Version : London city guitars failliet?



thomas_lc
11 december 2010, 13:57
Ik lees net op www.thehouseofmusic.nl dat london city failliet is en ze hun laatste voorraad verkopen? Weet iemand hier meer van? Dat is toch wel erg jammer, omdat zeker de eerste batches gitaren erg goed waren !

geert1976
11 december 2010, 14:22
Dat ze failliet zijn staat er niet hoor, enkel dat de productie van de Comet is gestaakt en dit kan heel veel redenen hebben, bv licentie issues met Fender, be-eindiging contract tussen grossier en fabrikant in Bamiland etc.
Of wellicht is de vraag naar de Comet dusdanig teruggelopen dat ze daarom de productie staken.

Op de homepage van London City (die dus gewoon actief is) staat ook niet van een faillissement.:ok:

SEAL
11 december 2010, 14:26
londoncityguitars.com is offline...

Kakihara
11 december 2010, 14:28
londoncityguitars.com is offline...

.nl niet, en 't is die die je moet hebben ... London City is een merk van de importeur.

marter544
11 december 2010, 14:28
Ik heb begrepen dat de importeur failliet is..

Kakihara
11 december 2010, 14:31
Ik heb begrepen dat de importeur failliet is..

Dat zou dan wel weer kunnen ... ik geraak niet binnen op jic.nl

Blend
11 december 2010, 14:37
Dat LC failliet zou zijn gaat al een paar jaar de ronde.

Maar misschien is de hype voorbij. De laatste series van LC zijn goed, maar niet super. De allereerste series waren geniaal, van de plaatselijke dealer vernomen. Had met de voorraad van het hout te maken, toen hebben ze de beste stukken geselecteerd.

Maar goed, hij is wel 'n erg openlijke LC fan.

Zometeen kan ik m'n Thinline verkopen voor een goeie prijs, zou niet verkeerd zijn, als ze de status als geniaal kregen.

Iemand kopuh? 600 pleuri, aller aller eerste serie Thinlines.

Hendriks
11 december 2010, 14:41
De Chinezen zijn boos .

vulvasonic
11 december 2010, 14:42
Zou erg jammer zijn. Ik vind de kwaliteit-prijs verhouding waanzinnig. Ik ken geen enkel ander merk binnen die prijsklasse dat zoveel kwaliteit weet te leveren voor zo weinig geld.

geert1976
11 december 2010, 14:43
Ik heb begrepen dat de importeur failliet is..


Dat zou dan wel weer kunnen ... ik geraak niet binnen op jic.nl

JIC Music is inderdaad gefailleerd per 22/10/2010

Naam: GLOBAL MUSIC TRADING (G.M.T) B.V.
Vestigingsadres: Stadhoudersmolenweg 78 7317AW Apeldoorn
KvK-nummer: 08117108
Handelend onder de naam: JIC MUSIC

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
25-10-2010 zut.10.375.F.1300.1.10 Uitspraak faillissement op 22 oktober 2010
Curator: mr. P. Trip
Adres: Postbus 695 7300AR Apeldoorn
Telefoon: 055-5262020
Rechtbank: Zutphen
Rechter-commissaris: mr. P.F.A. Bierbooms
Insolventienummer: F.10/375

michaelsteen
11 december 2010, 14:49
Zou erg jammer zijn. Ik vind de kwaliteit-prijs verhouding waanzinnig. Ik ken geen enkel ander merk binnen die prijsklasse dat zoveel kwaliteit weet te leveren voor zo weinig geld.

Inderdaad, ik heb een comet mk1, 2e hands gekocht. Ik heb ook veel duurdere gitaren, maar die comet wordt zeer vaak bespeeld. Erg jammer.

thomas_lc
11 december 2010, 17:44
hmm t is wel heel jammer zeg misschien nog een paar mooie exemplaren inslaan voor de 'heb' heb toevallig een mooi stratje uit een van de eerste batches speelt echt heel fijn ;)

toneblo
11 december 2010, 17:47
Zou de merknaam te koop zijn en zoja, wat kost ie dan?
Zou best het gedachtegoed van LC verder willen zetten, veel voor betaalbaar..

geert1976
11 december 2010, 18:19
Zou de merknaam te koop zijn en zoja, wat kost ie dan?
Zou best het gedachtegoed van LC verder willen zetten, veel voor betaalbaar..

Die komt wel te koop, de curator zal zoveel mogelijk ten gelde willen maken voor de schuldeisers, dus naast de verkoop van de inventaris, zal die er wel oren naar hebben om de merknaam voor een leuk bedrag te verkopen, maar die krijg je niet voor een paar honderd....

The Running Man
11 december 2010, 20:31
Zou de merknaam te koop zijn en zoja, wat kost ie dan?
Zou best het gedachtegoed van LC verder willen zetten, veel voor betaalbaar..

London Kitty is nog niet geclaimd...........

Hendriks
11 december 2010, 21:41
Mischien hebben ze hun spullen wel te goedkoop verkocht . Ik vind het sneu voor het personeel en leveranciers die nog geld moeten hebben .

toneblo
11 december 2010, 21:49
Mischien hebben ze hun spullen wel te goedkoop verkocht . Ik vind het sneu voor het personeel en leveranciers die nog geld moeten hebben .


Ben je een beetje bekend met de handelswijze van JIC?
Van wat ik heb mogen vernemen hadden ze nogal weinig binding met hun producten en diepe zakken..

RoelSmoel
11 december 2010, 21:53
Ben je een beetje bekend met de handelswijze van JIC?
Van wat ik heb mogen vernemen hadden ze nogal weinig binding met hun producten en diepe zakken..

JIC heeft de laatste tijd voor het failliet gaan veel merken verloren, vanwege een bepaalde manier van handelen, wat ik zo heb begrepen, daardoor zijn ze failliet gegaan, London City hebben ze al een flinke tijd terug verloren.

vulvasonic
11 december 2010, 21:58
Wie is dan de nieuwe importeur van London City?

RoelSmoel
11 december 2010, 22:00
Wie is dan de nieuwe importeur van London City?

Niemand hier in Nederland, en het is volgens mij ook nog waar dat ze nu écht failliet zijn, dus dat zal ook niemand meer worden.

toneblo
11 december 2010, 22:00
Wie is dan de nieuwe importeur van London City?


... goeie vraag, iemand?

RoelSmoel
11 december 2010, 22:07
... goeie vraag, iemand?

Op internet staat dus JIC-Music, maar die doen het niet meer, en die zijn failliet.

Blend
11 december 2010, 22:17
Niemand hier in Nederland, en het is volgens mij ook nog waar dat ze nu écht failliet zijn, dus dat zal ook niemand meer worden.

Ze werden trouwens alleen maar in NL verkocht...

Als ze LC al eerder kwijt waren geweest, dan zouden ze toch wel 'n nieuwe importeur voor gevonden hebben? Lijkt me niet zo moeilijk. LC heeft wel 'n redelijke naam opgebouwd in ons land.

vulvasonic
12 december 2010, 00:18
Ik heb wel contacten die me daar helderheid in kunnen geven, maar ik heb geen zin om ze met dit soort vragen te belasten. :D

speedmusic
12 december 2010, 10:20
zeg dan niets.......

Doet me denken aan mijn kleine zusje van vroeger:
Ik weet het wel maar zeg het niet, lekker puh!

tommus42
12 december 2010, 10:29
:D, kan er helemaal naast zitten, maar is het oude merk London City niet gekocht door 1 of andere ondernemer (die importeur), die met een goede fabriek in China, versterkers en gitaren produceerde?
Tja, maar idd erg goede prijs/kwaliteit, heb een comet mk1 van de eerste serie.

Mitch
12 december 2010, 11:39
Over vijftien jaar gaan dus de tweedehands prijzen omhoog omdat in 2010 al werd gezegd hoe geweldig die eerste series waren :seriousf:
Jongens, waar maken we os druk om? Er staat straks heus wel weer een ander budget merk klaar. Qua prijs zijn ze sowieso al ingehaald door de Thomann meuk en een lage prijs is nu eenmaal belangrijker voor verkoopcijfers dan kwaliteit. Als een LC voor 250 een heel redelijke gitaar is dan kopen mensen tóch dat ding in Duitsland of de Aldi voor onder de 100E.

Ik heb wel eens een paar van die LC's gehoord en ze waren wat beter dan de Squiers voor dezelfde prijs destijds, maar is het nu ineens een feit dat alleen de eerste series geweldig waren en die daarna minder? Misschien onterecht, maar ik krijg er acuut een napraat-gevoel bij.

geert1976
12 december 2010, 12:28
Over vijftien jaar gaan dus de tweedehands prijzen omhoog omdat in 2010 al werd gezegd hoe geweldig die eerste series waren :seriousf:
Jongens, waar maken we os druk om? Er staat straks heus wel weer een ander budget merk klaar. Qua prijs zijn ze sowieso al ingehaald door de Thomann meuk en een lage prijs is nu eenmaal belangrijker voor verkoopcijfers dan kwaliteit. Als een LC voor 250 een heel redelijke gitaar is dan kopen mensen tóch dat ding in Duitsland of de Aldi voor onder de 100E.

Ik heb wel eens een paar van die LC's gehoord en ze waren wat beter dan de Squiers voor dezelfde prijs destijds, maar is het nu ineens een feit dat alleen de eerste series geweldig waren en die daarna minder? Misschien onterecht, maar ik krijg er acuut een napraat-gevoel bij.

De eerste series zijn heel goed geweest, maar daarna werden ze minder, dat is mij ook verteld door muziekzaken die deze gitaren verkochten.

Maar Mitch heeft wel een punt, dat hoe goed een gitaar ook is, er wordt, met name door starters, vaak alleen naar de prijs en model gekeken, meer niet.

Muziekzaken in Nederland hebben door de economische situatie te lijden en daarnaast moet ze zich ook nog verweren tegen de Duitse invasie van Duitse online grootgrutters.
En als het bij de muziekzaken slecht gaat, werkt dit ook door naar de grossiers die de instrumenten etc. leveren.

Ik ben bang dat JIC niet de laatste zal zijn die omvalt....

tommus42
12 december 2010, 13:01
Best zin om een gitaarhandeltje op te zetten, staat er niet een fabriekje werkloos te wezen:D?

vulvasonic
12 december 2010, 13:21
@Mitch; Ik prees London City al de hemel in lang voordat ze zo gehypt werden. Ze zullen het dan allemaal wel van mij hebben. Ik ben geen pietlut en een schoonheidsfoutje vergeef ik snel (ook bij de hele dure jongens) en misschien is mijn gehoor niet zo fijngevoelig als dat van echt grote jongens, maar de gitaren van London City laten zich echt niet vergelijken tot gitaren uit de Jack & Danny categorie, of Aldi & Lidl meuk, of Richwood & Vintage (ja, zelfs Vintage).

Nee, ik heb niet iedere London City getest. Ik heb er een stuk of zes door m'n handen laten gieren en die deden geen van allen onder voor gitaren in de prijsklasse van €700,- tot €1100,- (strats en tele's).

Theoretisch is het mogelijk dat ik net de enige 6 goede LC's heb getest en de paar honderd beroerdste stratocasters en telecasters uit voorgenoemde prijsklasse (waaronder 3 van mijn eigen strats - niet de Tele), maar die theorie is niet erg geloofwaardig. Ik schat die dingen echt hoog in en ik zou het oprecht erg jammer vinden als het merk zou verdwijnen.

Het is i.m.o. de beste keus voor een startende gitarist om mee te beginnen (en niet op zo'n kutgitaar van de Lidl, of een Jack & Danny's, of Ben & Jerry's en meer van die rotzooi). :)

toneblo
12 december 2010, 13:21
Wat mij nu aanspreekt in het hele verhaal is:

Ik voel er wel wat voor om de hollansche glorie niet te laten vallen..
Romantische gedachte:
Kunnen we dit niet behouden, desnoods een aantal liefhebbers c.q. mensen met een passie voor gitaar en amps...?
Valt toch best wel over na te denken om dit een tweede kans te geven?

Het moet toch mogelij zijn om op kleine schaal een puike prijs/kwaliteits verhouding neer te zetten?

Mitch
12 december 2010, 13:29
Feitelijk een derde kans, London City wás natuurlijk al een oude merknaam. Maarreh... Hollandsch glorie? Waar kwamen die gitaren vandaan dan :seriousf: Aziatische productie met een merknaam, bedoeld voor de Nederlandse markt, sja... kan wel kwaliteit zijn geweest hoor, maar je meot het ook weer niet groter maken dan het is.
@vulv: ik zei ook juist niet dat het vergelijkbaar was met de <100E hype van dit moment, maar wilde alleen de concurrentie aangeven. Als jij ze zeer acceptabel vond dan zegt mij dat meer en ook als ik van geert hoor dat er meerdere winkeliers zo eerlijk zijn geweest in hun oordeel over hun verkoopwaar.

toneblo
12 december 2010, 13:46
In de derde ronde is het wellicht toch intressant om eens te kijken of de productie niet in eigen huis kan geschieden, en de kwaliteit iets omhoog kan...
Zeg maar: Niet "boutique" maar "Boetiek"... als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik zie hier al een aantal zelfbouwers die boven gemiddeld werk af leveren, voor de kleinere schaal en toch nog redelijk betaalbaar lijkt mij dat toch een invalshoek..

toneblo
12 december 2010, 13:48
maar je meot het ook weer niet groter maken dan het is.


Niet brutaal bedoeld: Stel dat het zou kunnen, Waarom niet?

tommus42
12 december 2010, 17:15
Het leuke van een flinke oplage (uit China) zijn de toevalstreffers. Toevallig stukken hout van op zich brieke kwaliteit, die goed samen werken.
Misschien dat ze bij de toegenomen vraag de kwaliteitseisen lager hebben gesteld, was mij niet bekend dat de latere minder zijn.
Maar de elementen zijn ook goed, alles relatief natuurlijk, maar er is wel iemand bezig geweest die er een beetje verstand van heeft.

llRobinll
12 december 2010, 17:35
ik heb een London City Spitfire MK2, ik ben vrijwel zeker dat hij van de allereerste serie is (het serial number aan de achterkant van de hals is eraf gesleten, weet iemand mischien waaraan je het nog meer kunt zien?). Iemand een idee hoeveel hij op dit moment waard is?

muziekschuur
12 december 2010, 17:39
Website alive en kickin

http://www.londoncityguitars.nl/

RoelSmoel
12 december 2010, 17:40
Website alive en kickin

http://www.londoncityguitars.nl/

Maar klik eens op een vlaggetje..

toneblo
12 december 2010, 17:40
ik heb een London City Spitfire MK2, ik ben vrijwel zeker dat hij van de allereerste serie is (het serial number aan de achterkant van de hals is eraf gesleten, weet iemand mischien waaraan je het nog meer kunt zien?). Iemand een idee hoeveel hij op dit moment waard is?


...Vraag dat over 10 jaar nog eens..





Ze zullen voorlopig niet veel meer waard worden, het is wel enigzins zo als Mitch stelt, het blijft budgetworks..
Maar geef het een aantal jaar, dan kan er zomaar 50,- bovenop..

Jan H
17 december 2010, 16:45
Ben je een beetje bekend met de handelswijze van JIC?
Van wat ik heb mogen vernemen hadden ze nogal weinig binding met hun producten en diepe zakken..


Ik ben inderdaad wel bekend met London City en hun handelswijze.
Als ik jou was zou ik pas iets neerpennen als ik zelf iets zeker weet en niet van "Horen zeggen" zoals jij, als je niet zeker bent....schrijf dan geen prietpraat is mijn advies!:sssh:

London City is inderdaad failliet.

Een van de dingen die daar debet aan is is waarschijnlijk het feit dat ze vorig jaar de ziel van het bedrijf hebben weten weg te werken....Harold Koenders.

Harold was zeker geen zakkenvuller, maar een man die ergens voor stond, niet alleen voor zijn bedrijf maar ook voor zijn personeel, het product de mensen om hem heen, en zijn klanten!
Een mens zoals hij moet je tegenwoordig met een lamp zoeken, en als er iemand is met het hart op de juiste plaats is het Harold wel!:ok:
Ik vindt het daarom (ondanks dat Harold nu niet meer in "zijn" bedrijf zat) ontzettend sneu voor hem dat zijn geesteskindje nu op de fles is.

Harold is enkele jaren geleden gefuseerd met iemand anders....en die stap had hij nooit moeten doen.

Jammer erg jammer.:(

In de tijd dat Harold er nog was was er een enorme kwaliteits controle (door hem), vele reizen heeft hij gemaakt vanuit Nederland naar China om het kwaliteitsproces te begeleiden en te bewaken.
De gitaren werden in dezelfde fabriek gemaakt waar ook Burns werdt gemaakt, na Harold (zijn noodgedwongen vertrek bij LC) zijn ze bij deze fabriek vertrokken en kon je inderdaad merken dat de kwaliteit achteruit ging.

De éérste serie's waren fantastisch, en voor diegenen die niet weten waar die aan te herkennen zijn, kijk maar eens naar de achterkant van de kop van zowel de Strat als de Tele....deze waren niet afgeschuind (op last van Fender hebben ze dat toen moeten doen) ze hadden ook geen echt serie nummer zoals bij de latere serie (daarvan waren de eerste trouwens ook niet slecht).
De éérste serie had gewoon een stickertje met een serienummer achter op de hals geplakt zitten net boven de body van de gitaar.

Echt vast zaten die dingen niet en ze werden dan ook snel verloren b.v.b bij het poetsen of zo, lieten ze gewoon los!

Ben maar zuinig op deze want de kwaliteit is ongeevenaard.

En als laatste.......de jongens die daar werkte.....het personeel, dat waren ook geen zakkenvullers maar buitegewoon bekwame aardige mensen waarvoor ik het erg vindt dat ze hun baan hebben verloren, ze hebben er samen met Harold hard voor gewerkt om London City op de kaart te krijgen en ze hebben ons laten mee profiteren om voor weinig geld een top gitaar te bespelen.;)

Harold, Ik ben Trots op je en op "Jou" jongens.:ok:
Ik hoop dat er nog eens een dag komt dat je er weer induikt en terug komt met wederom een Top product....mijn vertrouwen heb je!;)

Groetjes Jan.

Pepe
17 december 2010, 17:57
Ja, Koenders heeft weer wat nieuws opgezet blijkbaar.
Was Farida ook geen "ding" van hem?

jan jansen
17 december 2010, 21:19
Ja, Koenders heeft weer wat nieuws opgezet blijkbaar.
Was Farida ook geen "ding" van hem?

Ik heb nog een farida ``telecaster``.Alleen de kop is anders gevormd maar verder zit ie heel goed in elkaar en voor het geld wat ie kostte beter dan menig andere kloontele...,

JJ

Greenhobbit
17 december 2010, 22:03
wist altijd al dat ik er 1 wilde kopen, wat ontzettend jammer! :(
Hoef nu in ieder geval niet meer te twijfelen tussen gitaar en versterker, wordt dus versterker

toneblo
18 december 2010, 07:33
Ik ben inderdaad wel bekend met London City en hun handelswijze.
Als ik jou was zou ik pas iets neerpennen als ik zelf iets zeker weet en niet van "Horen zeggen" zoals jij, als je niet zeker bent....schrijf dan geen prietpraat is mijn advies!:sssh:

London City is inderdaad failliet.

Een van de dingen die daar debet aan is is waarschijnlijk het feit dat ze vorig jaar de ziel van het bedrijf hebben weten weg te werken....Harold Koenders.

Harold was zeker geen zakkenvuller, maar een man die ergens voor stond, niet alleen voor zijn bedrijf maar ook voor zijn personeel, het product de mensen om hem heen, en zijn klanten!
Een mens zoals hij moet je tegenwoordig met een lamp zoeken, en als er iemand is met het hart op de juiste plaats is het Harold wel!:ok:
Ik vindt het daarom (ondanks dat Harold nu niet meer in "zijn" bedrijf zat) ontzettend sneu voor hem dat zijn geesteskindje nu op de fles is.

Harold is enkele jaren geleden gefuseerd met iemand anders....en die stap had hij nooit moeten doen.

Jammer erg jammer.:(

In de tijd dat Harold er nog was was er een enorme kwaliteits controle (door hem), vele reizen heeft hij gemaakt vanuit Nederland naar China om het kwaliteitsproces te begeleiden en te bewaken.
De gitaren werden in dezelfde fabriek gemaakt waar ook Burns werdt gemaakt, na Harold (zijn noodgedwongen vertrek bij LC) zijn ze bij deze fabriek vertrokken en kon je inderdaad merken dat de kwaliteit achteruit ging.

De éérste serie's waren fantastisch, en voor diegenen die niet weten waar die aan te herkennen zijn, kijk maar eens naar de achterkant van de kop van zowel de Strat als de Tele....deze waren niet afgeschuind (op last van Fender hebben ze dat toen moeten doen) ze hadden ook geen echt serie nummer zoals bij de latere serie (daarvan waren de eerste trouwens ook niet slecht).
De éérste serie had gewoon een stickertje met een serienummer achter op de hals geplakt zitten net boven de body van de gitaar.

Echt vast zaten die dingen niet en ze werden dan ook snel verloren b.v.b bij het poetsen of zo, lieten ze gewoon los!

Ben maar zuinig op deze want de kwaliteit is ongeevenaard.

En als laatste.......de jongens die daar werkte.....het personeel, dat waren ook geen zakkenvullers maar buitegewoon bekwame aardige mensen waarvoor ik het erg vindt dat ze hun baan hebben verloren, ze hebben er samen met Harold hard voor gewerkt om London City op de kaart te krijgen en ze hebben ons laten mee profiteren om voor weinig geld een top gitaar te bespelen.;)

Harold, Ik ben Trots op je en op "Jou" jongens.:ok:
Ik hoop dat er nog eens een dag komt dat je er weer induikt en terug komt met wederom een Top product....mijn vertrouwen heb je!;)

Groetjes Jan.

... je geeft zelf ook al aan dat de "stap" die hij nooit had moeten nemen een cruciaal ding was..
Dat is wat ik bedoelde.. niet de directe medewerkers.
Verder heb ik een hoop respect voor die gepassioneerde mensen!

Jan H
18 december 2010, 10:44
... je geeft zelf ook al aan dat de "stap" die hij nooit had moeten nemen een cruciaal ding was..
Dat is wat ik bedoelde.. niet de directe medewerkers.
Verder heb ik een hoop respect voor die gepassioneerde mensen!

Ik begreep al (mede door het lezen van je andere berichten) dat je het niet verkeerd bedoelde toneblo...het was ook geen aanval op jou maar meer een antwoord in het algemeen waarin ik bedoel te zeggen dat dat we niet zo snel iets moeten roepen als we niet zeker zijn van dingen, daardoor voorkomen we dat we (vaak onbedoeld) iemand schaden/pijn doen.
Mocht ik je geraakt hebben bied ik daar graag mijn verontschuldiging voor aan, ik heb het zeker niet zo bedoeld.

Fijn weekend

Groetjes Jan

munkie
18 december 2010, 11:54
Zeker weten: LC = straks Tokai/Fernandes/Jap Squier enz. Blijven hypen jongens :ok:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/LC%20Comet%20mk1/100_0455.jpg

toneblo
18 december 2010, 12:02
Ik begreep al (mede door het lezen van je andere berichten) dat je het niet verkeerd bedoelde toneblo...het was ook geen aanval op jou maar meer een antwoord in het algemeen waarin ik bedoel te zeggen dat dat we niet zo snel iets moeten roepen als we niet zeker zijn van dingen, daardoor voorkomen we dat we (vaak onbedoeld) iemand schaden/pijn doen.
Mocht ik je geraakt hebben bied ik daar graag mijn verontschuldiging voor aan, ik heb het zeker niet zo bedoeld.

Fijn weekend

Groetjes Jan

Niets aan de vijf vingers hoor jan!;)
Ik heb gewoon een hart voor mensen die goede kwaliteit voor een realistische prijs aan passie koppelen.
Vind het dan ook vaak jammer om te vernemen dat er al snel een tweede handelspartner in het verhaal betrokken wordt.
Wat ik weet van JIC, is dat het soms nogal onverschillig kon zijn en dat terwijl ze een aantal merken hadden, waarvan de recenties niet slecht waren.
In mijn ogen beseften ze niet helemaal waar ze mee bezig waren..
Maar goed, het is gelopen zoals het gelopen is, niets aan te doen.. ( of misschien nog wel?! )

remmiedepemmie
18 december 2010, 12:07
Is er ergens een overzicht van de geproduceerde series met de bijbehorende serienummers voor zowel de Spitfire als de Comet?

Flipkoos
18 december 2010, 12:28
Joepie, ik heb een MKII zonder afvlakkingen en inclusief serienummer-stickertje! Ooit voor een paar tientjes gekocht.
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071016.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071029.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071025.jpg

Die gaat nú de koffer in en wordt bewaard als pensioen....:supercool:

macwilliams
18 december 2010, 12:53
Morgen staat er geen LC meer op MP....
Overmorgen is de hype voorbij.

En dan blijken die dingen geen enkele vintage waarde te hebben.

:D

Jan H
18 december 2010, 12:58
Zeker weten: LC = straks Tokai/Fernandes/Jap Squier enz. Blijven hypen jongens :ok:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/LC%20Comet%20mk1/100_0455.jpg

Dat is het eigenlijk nu al, zeker voor wat betreft de eerste serie's telecasters van LC, nooit eerder kwam er een telecaster zo dichtbij the real thing als juist deze Comet.
Mooie tele heb je........maar heb je de elementen veranderd? Dat zou jammer zijn want de orginele zijn werelds!;)

Groetjes Jan

Jan H
18 december 2010, 13:00
Is er ergens een overzicht van de geproduceerde series met de bijbehorende serienummers voor zowel de Spitfire als de Comet?

Voor zover ik weet niet!:(

Jan H
18 december 2010, 13:02
Joepie, ik heb een MKII zonder afvlakkingen en inclusief serienummer-stickertje! Ooit voor een paar tientjes gekocht.
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071016.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071029.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/P7071025.jpg

Die gaat nú de koffer in en wordt bewaard als pensioen....:supercool:

Lucky you......ben er maar zuinig op, mooi en goei stratje!

Pepe
18 december 2010, 13:06
Zeker weten: LC = straks Tokai/Fernandes/Jap Squier enz. Blijven hypen jongens :ok:[/IMG]

In Nederland dan, voor de rest van de wereld is het een van de dertien in dozijn Chinese kopieën. En een hype in Nederland.. zolang het niet teveel mag kosten he.

Jan H
18 december 2010, 13:06
Morgen staat er geen LC meer op MP....
Overmorgen is de hype voorbij.

En dan blijken die dingen geen enkele vintage waarde te hebben.

:D

Wedje leggen?
Diegene die dat denken hebben nooit goed naar de gitaar gekeken of er op gespeeld....nee zeker weten dat dit collectors worden in de nabije toekomst.
Er zijn vroeger wel meer merken geweest die we destijds hebben weggedaan voor een appel en een ei, en daar kunnen we ons nu nog mee voor de kop slaan.;)

macwilliams
18 december 2010, 13:13
Wedje leggen?
Diegene die dat denken hebben nooit goed naar de gitaar gekeken of er op gespeeld....nee zeker weten dat dit collectors worden in de nabije toekomst.
Er zijn vroeger wel meer merken geweest die we destijds hebben weggedaan voor een appel en een ei, en daar kunnen we ons nu nog mee voor de kop slaan.;)

Ik help het je hopen, het is een tof merk en die ene die ik in mijn handen heb gehad was van goede kwaliteit gezien de kostprijs.

Persoonlijk:
Ik weet ook door die ene die ik heb vastgehad dat ik er geen een zal kopen voor mezelf. De hals staat me helemaal niet aan.

Pepe
18 december 2010, 13:41
De mannen van The String in Amsterdam waren er destijds enthousiast over dus ik riedel over een paar van die dingen en inderdaad, niet slecht maar een veel te dunne neck die niet zou misstaan op een Ibanez RG. Niet slecht moet je relatief zien natuurlijk, het blijft budget. Je maakt me blijer met een Mex classic dus waar hebben we het over maar in de wereld van Staggs en andere meuk, it rules big time.

geert1976
18 december 2010, 14:29
De nekjes van die LC's zijn mij veel te dun, ik kan daar helemaal niets mee.
Doe mij maar een goede honkbalknuppel van Gibson:)

Qua Fenders wil ik ook het liefste de dikkere nekken.

MIM Fenders wordt ik ook niet zo blij meer van eigenlijk, daarvan vind ik de afwerking en de elektronica soms ook erg twijfelachtig.

thomas_lc
18 december 2010, 18:03
De nekjes van die LC's zijn mij veel te dun, ik kan daar helemaal niets mee.
Doe mij maar een goede honkbalknuppel van Gibson:)

Qua Fenders wil ik ook het liefste de dikkere nekken.

MIM Fenders wordt ik ook niet zo blij meer van eigenlijk, daarvan vind ik de afwerking en de elektronica soms ook erg twijfelachtig.

Tsjah iedereen z'n smaak he;) Ik vind de necks van london city's juist heel lekker spelen

barno
18 december 2010, 18:23
toevallig gisteren nog op een lc stratje gespeeld in een winkel, neck is niet mijn ding, dunnetjes en met een radius die aanvoelde als 12" ook geen echt stratgevoel. voelde aan als een cheapo (dikke lak) maar naar het schijnt was de eerste reeks dus pakken beter

macwilliams
18 december 2010, 21:20
Tsjah iedereen z'n smaak he;) Ik vind de necks van london city's juist heel lekker spelen

Als ik een gitaarnek vast heb moet ik het zelfde gevoel hebben als wanneer ik sta te pissen. M'n duim & vingertoppen moeten elkaar dus niet kunnen raken.

Ieder z'n meug natuurlijk maar geen gelakte saté stok aan een broodplank voor mij.

Ik heb net de thinline versie in mijn handen gehad.

Ook niet.

geert1976
18 december 2010, 22:26
Als ik een gitaarnek vast heb moet ik het zelfde gevoel hebben als wanneer ik sta te pissen. M'n duim & vingertoppen moeten elkaar dus niet kunnen raken.

Ieder z'n meug natuurlijk maar geen gelakte saté stok aan een broodplank voor mij.

Ik heb net de thinline versie in mijn handen gehad.

Ook niet.

Ik ben het hier volledig mee-eens ghe ghe,

De neckjes van LC zijn mij veel te dun, qua afwerking waren die oudere exemplaren best ok, de latere waren beduidend minder.

Qua geluid vond ik ze ook dunnig overkomen trouwens, ik vind de CV serie van Squier in dat opzicht beter, de halzen zeker....

robert-gitarist
18 december 2010, 22:55
Als ik een gitaarnek vast heb moet ik het zelfde gevoel hebben als wanneer ik sta te pissen. M'n duim & vingertoppen moeten elkaar dus niet kunnen raken

Signature waardig!! :seriousf:

macwilliams
18 december 2010, 23:51
Ik ben het hier volledig mee-eens ghe ghe,

De neckjes van LC zijn mij veel te dun, qua afwerking waren die oudere exemplaren best ok, de latere waren beduidend minder.

Qua geluid vond ik ze ook dunnig overkomen trouwens, ik vind de CV serie van Squier in dat opzicht beter, de halzen zeker....

ik heb er nog nooit eentje in geplugd dus over het geluid kannik geen oordeel geven. Ik dacht dat dat wel okay zou zitten. Ook niet dus.

De afwerking vond ik echt prima, kwam zeer geloofwaardig over.
Effe een setje aktieve emg's er in en HOPPA:blast:


Signature waardig!! :seriousf:
:D

djnenm
25 december 2010, 14:50
oh wat jammer dat ze failliet zijn :(
Ik heb er 2 staan een comet en een spitfire, beide zeer leuke gitaartjes...

macwilliams
25 december 2010, 15:04
Dan zou ik ze maar goed bewaren. Die worden vast veel waard. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon18.gif

LaszloVersteeg
28 december 2010, 12:55
Gister op een london city mk I telecaster gespeeld. Erg fijn dingetje! Klinkt erg mooi, en speelt als een tet!
Als ik m'n geld niet nodig had voor m'n 2 daagse vakantie had ik 'm meegenomen!

dr.distortion
28 december 2010, 13:03
check this: http://www.muziekwessing.nl/shop/snaarinstrumenten/electrisch.html

Zijn ze door gegaan onder de naam Chevalier?

vulvasonic
28 december 2010, 13:11
check this: http://www.muziekwessing.nl/shop/snaarinstrumenten/electrisch.html

Zijn ze door gegaan onder de naam Chevalier?

Dat zou je inderdaad denken. Goh...., maar ik vind 'Chevalier' een stuk amateuristischer klinken. Ik heb vele malen liever een stoere London City dan een laffe Chevalier. :chicken:

Flipkoos
28 december 2010, 13:41
Waarschijnlijk niet....

Misschien verklaren de reacties bij dit filmpje iets...

http://www.youtube.com/watch?v=w0YCuRpfwvA

D-string
28 december 2010, 14:14
check this: http://www.muziekwessing.nl/shop/snaarinstrumenten/electrisch.html

Zijn ze door gegaan onder de naam Chevalier?

Als deze (http://www.muziekwessing.nl/shop/snaarinstrumenten/electrisch/chevalier-comet-i-but.html) echt een "5-Standen schakelaar" heeft, zijn er toch aanpassingen gemaakt.

... of zou dit een foutje zijn?

Bram+
28 december 2010, 14:27
Grote kans dat het gewoon een foutje is.

MeneerJoost
16 januari 2011, 17:13
*schamen doet*

arcane
16 januari 2011, 19:13
http://www.muziekwessing.nl/shop/snaarinstrumenten/electrisch/chevalier-spitfire-ii-but.html

Aja, witte slagplaat... :soinnocent:

thomas_lc
17 januari 2011, 00:43
Die zwarte slagplaat waardeer ik toch steeds meer op mijn eigen london city :hippie:

Tone-Zonemedia
23 september 2011, 07:56
Ik heb uit zeeeer goede en directe bron vernomen dat London City gitaren en versterkers vanaf begin volgend jaar weer te koop zijn. Het merk is overgenomen door een nieuwe eigenaar, die de lijn van de vorige serie London City's gaat voortzetten, met verbeteringen op gebied van de elementen etc. Kan iedereen dus binnenkort weer een fantastische strat of tele kopen voor weinig :punk:

guitarkid
23 september 2011, 08:44
Ik heb uit zeeeer goede en directe bron vernomen dat London City gitaren en versterkers vanaf begin volgend jaar weer te koop zijn. Het merk is overgenomen door een nieuwe eigenaar, die de lijn van de vorige serie London City's gaat voortzetten, met verbeteringen op gebied van de elementen etc. Kan iedereen dus binnenkort weer een fantastische strat of tele kopen voor weinig :punk:

Kan het zijn dat ik hier de nieuwe importeur/eigenaar van harte welkom mag heten op dit forum....? ;)
Zo niet, dan ook van harte welkom! :)

rpl
23 september 2011, 09:15
Dan zal mijn LC Thinline wel eens een collector's item kunnen gaan worden :chicken:

Nagramoth
23 september 2011, 09:39
Ik heb uit zeeeer goede en directe bron vernomen dat London City gitaren en versterkers vanaf begin volgend jaar weer te koop zijn. Het merk is overgenomen door een nieuwe eigenaar, die de lijn van de vorige serie London City's gaat voortzetten, met verbeteringen op gebied van de elementen etc. Kan iedereen dus binnenkort weer een fantastische strat of tele kopen voor weinig :punk:

Indien je zelf die "directe bron" bent, waarom jezelf hullen in die zaaddodend bedekte termen? Wie A zegt moet ook Sociaal zeggen. ;) Wie ben je, wat doe je (behalve uitgeverij/DTP), en is de deal omtrent LC al 100% rond?

En als je de bron niet bent, dan lijkt het mij dat je met deze mededeling willens & wetens een embargo breekt van iemand in je directe omgeving.

rijsberman
23 september 2011, 11:32
Ik heb uit zeeeer goede en directe bron vernomen dat London City gitaren en versterkers vanaf begin volgend jaar weer te koop zijn. Het merk is overgenomen door een nieuwe eigenaar, die de lijn van de vorige serie London City's gaat voortzetten, met verbeteringen op gebied van de elementen etc. Kan iedereen dus binnenkort weer een fantastische strat of tele kopen voor weinig :punk:

Kewl. Jezelf registreren, speciaal voor een dit bericht. :ok:

guitarkid
23 september 2011, 12:26
Kewl. Jezelf registreren, speciaal voor een dit bericht. :ok:

Nou ja, we hebben ons natuurlijk allemaal een keer geregistreerd om een bericht te plaatsen, dus dat is op zich niet zo vreemd.... En het kan natuurlijk heel goed zijn dat er geen enkel ander belang is dan ons te laten weten dat LC doorgaat. Wat m.i. goed nieuws is! Ik ben benieuwd naar ToneZone's reactie.

BTW: up-to-date sig, Rijsberman!!! ;)

BamBuFan1
23 september 2011, 16:48
Het feit dat in Nederland de merknaam 'London City' wordt overgenomen zegt natuurlijk niets over het feit uit welke gitaarfabriek(en) die gitaren vervolgens rollen...

guitarkid
23 september 2011, 17:46
Het feit dat in Nederland de merknaam 'London City' wordt overgenomen zegt natuurlijk niets over het feit uit welke gitaarfabriek(en) die gitaren vervolgens rollen...

Daar heb je wel een punt. Ik kan me echter voorstellen dat een nieuwe importeur ze bij dezelfde fabrikant haalt.
Het blijft echter wel stil aan het ToneZone-front.....;)

Brewskie
24 september 2011, 08:27
En als je de bron niet bent, dan lijkt het mij dat je met deze mededeling willens & wetens een embargo breekt van iemand in je directe omgeving.

Misschien zit er wel helemaal geen embargo op. Als de deal bijna rond zou zijn, dan is het verspreiden van dit nieuws een goede manier om een viral te starten, zodat de hype weer opgepakt kan worden. :sssh:

macwilliams
24 september 2011, 09:25
Dan is het dus gewoon spam:seriousf:

Mitch
24 september 2011, 11:24
Twijfelachtig is het wel, maar als je spam vermoedt: gewoon niet bumpen met een post, da's het beste dat je kan doen ná rapporteren.

Pepe
24 september 2011, 11:56
Nee, hoe vaker we hierop reageren, hoe meer.. euh...:chicken:

Lightning.D.
24 september 2011, 18:45
Ik heb geen idee of ze wel of niet terugkomen in de markt, maar na een kennis er een te hebben aangeraden een paar jaar geleden kreeg ik begin vorige week de kans een onverkocht nieuw in de doos exemplaar uit de mk1 serie op de kop te kunnen tikken. Hij is vanmiddag door tante pos gebracht en ik vind het een hele fijne telecaster met een lekker geluid.
C10030810 is het nummer kan iemand me vertellen wat het bouwjaar is? gewoon voor de info, of waar ik de nummers kan terugvinden?

eikendael
24 september 2011, 23:11
Hey London City fans, ik vind het zeer spijtig dat de productie gestopt is van dit topmerk in deze prijsklasse. Ikzelf hen 3 exemplaren van dit merk en vind ze alle 3 super, heb ook andere gitaren, namelijk 2 fenders strats , Burns custom en een squier die mij véél, véél meer gekost hebben. Maar als ik quasi
klankkwaliteit mag kiezen neem ik steeds de MK2 vast omdat die zo een fantastische klank heeft en zéér vlot en soepel aanslag heeft.
Heb 2 maal MK2 Apple Red en 1 maal Tele Comet MK 1
Ik ben van plan om nog één nieuwe aan te schaffen, nog een tele.
Groeten uit België Michael

Outline
25 september 2011, 05:01
Voor wie geïnteresseerd is: Klomp Muziek in Den Bosch heeft er nog 2 hangen, te weten 'n solidbody (geloof Sunburst, €199,-) en 'n naturel Thinline (€399,-).

Dus wie nog een echte wil...

thomas_lc
25 september 2011, 11:48
Beetje duur, aangezien elke winkel die ze nog heeft ze tegen bodemprijzen verkoopt.
In dordrecht staat er nog 1 strat te koop voor 150 ( blackie met maple fret board)

rpl
25 september 2011, 11:59
Voor wie geïnteresseerd is: Klomp Muziek in Den Bosch heeft er nog 2 hangen, te weten 'n solidbody (geloof Sunburst, €199,-) en 'n naturel Thinline (€399,-).

Dus wie nog een echte wil...

Nou breekt mijn klomp :chicken: je kunt met je klompen aan voelen dat deze bedragen best pittig zijn :hide:

Corethron
14 februari 2012, 13:31
Bij een currator wordt nu pas de inboedel van JIC geveild is mij verteld...je kan die dingen van LC ook nog her en der op het net vinden nieuw (van 175 tot ver in de 300 voor dezelfde gitaren dat dan wel)...wel vreemd dat dat allemaal zo laat is. Lijkt me niet dat dit een hernieuwde doorstart is van een of andere Chineese fabriek is eigenlijk...

ps eigenaar van twee blonds, een spit en een een comet...en een constellation :D

Rock Bottom
14 februari 2012, 15:30
Bij een currator wordt nu pas de inboedel van JIC geveild is mij verteld...je kan die dingen van LC ook nog her en der op het net vinden nieuw (van 175 tot ver in de 300 voor dezelfde gitaren dat dan wel)...wel vreemd dat dat allemaal zo laat is. Lijkt me niet dat dit een hernieuwde doorstart is van een of andere Chineese fabriek is eigenlijk...

ps eigenaar van twee blonds, een spit en een een comet...en een constellation :D

Die currator is al een jaar bezig de voraad in delen te veilen. Geen zin om een link te plakken maar bij markplaats gitaren staat ie tussen de topadvertenties.

frekie
14 februari 2012, 19:01
http://www.daanauctions.com/Items.aspx

Kunst, Muziek en Cultuur/Snaarinstrumenten.

Wel even letten op BTW en veilingkosten en vooral de torenhoge VZK. Ik heb een LC tele en jazzbas, beide prima.