PDA

View Full Version : tremolo arm voor vision gitaar



guitarboy007
11 december 2010, 09:52
Hey !!!


Ik heb al enkele jaren een vision gitaar thuis staan.
Jammer genoeg zit er geen tremolo arm op.

Heb al tremolo's arms gezien van 5mm of 6mm...
Hoe kan ik weten welke tremolo ik moet kopen :???:


grts guitarboy !!!

PS: de brug was al voorzien voorzien om tremolo arm te gebruiken dus moet ik dit niet laten vervangen. enkel het tremolo armpje ontbreekt

ijzerbroot1
11 december 2010, 10:12
Kun je ook vertellen wat voor soort tremolo erop zit? Zoals een Fender of is het een Floyd Rose achtig iets, een Bigsby?

guitarboy007
11 december 2010, 10:51
het is zoals bij fender, hij steunt op de body

Gearjunkie
11 december 2010, 11:03
Hey !!!


Ik heb al enkele jaren een vision gitaar thuis staan.
Jammer genoeg zit er geen tremolo arm op.

Heb al tremolo's arms gezien van 5mm of 6mm...
Hoe kan ik weten welke tremolo ik moet kopen :???:


grts guitarboy !!!

PS: de brug was al voorzien voorzien om tremolo arm te gebruiken dus moet ik dit niet laten vervangen. enkel het tremolo armpje ontbreekt

Meten???????????????

guitarboy007
11 december 2010, 11:14
Meten???????????????

gewoon met een lat het gat meten of zo... :???:

budje
11 december 2010, 11:26
vroeger, in een tijd dat er nog geen internet was, ging de gitaar mee op de fiets de verschillende gitaarwinkels langs, en meestal hadden we dan inmiddels al gevonden of er een tremolo paste (ik bedien de tremelo van mijn strat al jaren met een schroevendraaier, omdat de schroefdraad versleten is en die brug dus eeeeeeccccchhhhhhttttttt niet vervangen wordt)

guitarboy007
11 december 2010, 11:58
vroeger, in een tijd dat er nog geen internet was, ging de gitaar mee op de fiets de verschillende gitaarwinkels langs, en meestal hadden we dan inmiddels al gevonden of er een tremolo paste (ik bedien de tremelo van mijn strat al jaren met een schroevendraaier, omdat de schroefdraad versleten is en die brug dus eeeeeeccccchhhhhhttttttt niet vervangen wordt)



dit was echt het antwoord die ik zocht ... NOT

Noid
11 december 2010, 13:50
Is het een tremolo waar de arm in geschroefd wordt?
Heb je al gemeten welke diameter schroefdraad er in het tremblock zit? Je kunt dit met een boutje met een diameter van 5 en 6 mm snel vaststellen. In geval van geen schroefdraad: de achterkant van een 5 en 6 mm boortje gebruiken om de diameter van 't gat op te meten. Vervolgens de juiste arm kopen en hopen dat de schroefdraad overeenkomt :)

budje
11 december 2010, 14:50
dit was echt het antwoord die ik zocht ... NOT
heethoofdje! ben je al bij een winkel wezen kijken?

guitarboy007
11 december 2010, 14:51
Is het een tremolo waar de arm in geschroefd wordt?
Heb je al gemeten welke diameter schroefdraad er in het tremblock zit? Je kunt dit met een boutje met een diameter van 5 en 6 mm snel vaststellen. In geval van geen schroefdraad: de achterkant van een 5 en 6 mm boortje gebruiken om de diameter van 't gat op te meten. Vervolgens de juiste arm kopen en hopen dat de schroefdraad overeenkomt :)

Zal ik eens proberen

Thanks

guitarboy007
11 december 2010, 14:56
heethoofdje! ben je al bij een winkel wezen kijken?

Heb gisteren een mailtje gezonden naar een muziekwinkel in de buurt.
Die wil wel even kijken wat voor tremolo arm er in moet,

maar zal eerst even proberen met het boutje !

dan weet ik al meteen wat ik moet kopen

Outline
11 december 2010, 15:18
Wat is dat tegenwoordig toch voor instelling dat internet maar de oplossing voor al je problemen moet zijn? Waar is de zelfwerkzaamheid? Waarom pak je desnoods niet de telefoon om de lokale muziektoko te bellen en je probleem voor te leggen? Die kunnen je sneller en doeltreffender helpen dan wij hier.

Ik zou bijna zeggen: wat is er mis met de jeugd van tegenwoordig?...

Bijl
11 december 2010, 21:43
Het gaat een béétje van het originele onderwerp af, maar goed...

Ik ben een tijdje geleden met precies hetzelfde probleem ook zelfwerkzaam geweest, bracht mijn superstrat naar een gerenommeerde zaak waar ik al jaren lang een tevreden klant ben, en na een vakkundige inspectie door het personeel kwam ik met een verkeerde, veel te dure trem arm thuis die nooooit van z'n leven ging passen. EN in de winkel weigerden ze om het ding even in de brug te plaatsen. Logisch, als het niet past...

DUS heb ik toen via internet het merk en type van de brug opgezocht en zo ook de schroefdraad diameter, en toen ook via internet voor 15 euro minder dan de gerenommeerde winkel rekende, een trem arm besteld inc verzendkosten.

Dit geintje heeft dus drie weken geduurd terwijl het ook in drie dagen opgelost had kunnen worden mbv internet. En begin niet weer over jeugd van tegenwoordig want dan beledig je mijn kind.

Maar je verhaal over zelfwerkzaamheid bevat wel een kern van waarheid, internet is een sloper van creativiteit, inventiviteit en originaliteit.

Duhsjaak
12 december 2010, 08:50
vroeger, in een tijd dat er nog geen internet was, ging de gitaar mee op de fiets de verschillende gitaarwinkels langs, en meestal hadden we dan inmiddels al gevonden of er een tremolo paste (ik bedien de tremelo van mijn strat al jaren met een schroevendraaier, omdat de schroefdraad versleten is en die brug dus eeeeeeccccchhhhhhttttttt niet vervangen wordt)

Mag dan zo zijn dat TS er niet happy mee is met dit antwoord. Ik wel.
Ik dacht altijd dat kreativiteit ook telde.
Ik vinnut een briljante oplossing en word hier bijzonder blij van.
Mijn dag is weer zonnig! Want glimlach van oor tot oor.
Vriendelijke groet, Gus

Gearjunkie
12 december 2010, 13:32
Wat is dat tegenwoordig toch voor instelling dat internet maar de oplossing voor al je problemen moet zijn? Waar is de zelfwerkzaamheid? Waarom pak je desnoods niet de telefoon om de lokale muziektoko te bellen en je probleem voor te leggen? Die kunnen je sneller en doeltreffender helpen dan wij hier.

Ik zou bijna zeggen: wat is er mis met de jeugd van tegenwoordig?...

Die laatste zin is wat te generaliserend misschien, maar de rest ben ik het mee eens hoor. Stel dat iemand overtuigend roept dat het 5mm moet zijn, bestel je dat dan zo bij een webwinkel of zo?
Elke muziekzaak heeft bij de kassa een bakje vol met tremolo hendeltjes/pookjes hoe je ze ook noemt. Even twee of drie keer passen en een paar euro afrekenen...