PDA

View Full Version : Powercity Vs. Londoncity



freddie bassman
11 december 2010, 00:31
Zijn er verschillen? Zoja, wat?




Stef

nico verduin
11 december 2010, 08:31
Niet echt. Beetje dezelfde structuur en opzet. Castle is er ook een uit die tijd. Wat luxere uitvoering maar voor de rest niet echt anders.

tommus42
11 december 2010, 11:13
Volgens mij gebruiken al die London City's hetzelfde merk transformatoren.

toneblo
11 december 2010, 11:30
Welke dan?

tommus42
11 december 2010, 12:22
LC huismerk:D
De oude klinken goed, maar zijn kwetsbaar, heb ik begrepen.
De nieuwere weet ik niet.

nico verduin
11 december 2010, 12:23
LC huismerk:D
De oude klinken goed, maar zijn kwetsbaar, heb ik begrepen.
Waren ze.... Als ze nu nog niet uitgefikt zijn, heb je een redelijke kans dat ie het gewoon blijft doen.

toneblo
11 december 2010, 12:32
ben benieuwd naar die met die pertinax zijkanten, welk merk was dat, iemand?

nico verduin
11 december 2010, 13:30
ben benieuwd naar die met die pertinax zijkanten, welk merk was dat, iemand?Geen idee... ken alleen die blokken hout.... Nou mogelijk was die Castle met een blok kunststof :seriousf: konden ze hem duurder verkopen....

The Running Man
11 december 2010, 17:13
Niet echt. Beetje dezelfde structuur en opzet. Castle is er ook een uit die tijd. Wat luxere uitvoering maar voor de rest niet echt anders.

En laten we Donell niet vergeten....
De budget lijn waarin point to point tot in het extreme werd doorgevoerd.
Helemaal geen board meer maar vrij hangende bedrading en onderdelen. :rockon::rockon:

toneblo
11 december 2010, 17:23
... en dan lees ik net dat de handels-eigenaar nu weer failliet is, einde lC verhaal...
Kan iemand mij aan die naam helpen, London City?!

nico verduin
11 december 2010, 18:23
... en dan lees ik net dat de handels-eigenaar nu weer failliet is, einde lC verhaal...
Kan iemand mij aan die naam helpen, London City?!De curator?:crazyhappy:

guitarnijboer
11 december 2010, 19:18
ben benieuwd naar die met die pertinax zijkanten, welk merk was dat, iemand?

Het zelfde type trafo's werd destijds ook gebruikt door Maygra (MultiTone) en zijn best goed. De reden van het kapotfikken van de trafo's lag m.i. niet aan de trafo's zelf, maar een (door huisvrouwen) slecht in elkaar gesoldeerde eindtrap in combinatie met een 2AT hoogspanning zekering. Regelmatig versterkers gezien die zwart gefikt waren bij de eindbuisvoeten. En als de zekering dan te zwaar is gaat er wat anders stuk.

Het bias circuit was ook niet erg bedrijfszeker vanwege de goedkope instelpotmeter... bias weg, zekering springt niet... you do the math.

toneblo
11 december 2010, 21:03
Het zelfde type trafo's werd destijds ook gebruikt door Maygra (MultiTone) en zijn best goed. De reden van het kapotfikken van de trafo's lag m.i. niet aan de trafo's zelf, maar een (door huisvrouwen) slecht in elkaar gesoldeerde eindtrap in combinatie met een 2AT hoogspanning zekering. Regelmatig versterkers gezien die zwart gefikt waren bij de eindbuisvoeten. En als de zekering dan te zwaar is gaat er wat anders stuk.

Het bias circuit was ook niet erg bedrijfszeker vanwege de goedkope instelpotmeter... bias weg, zekering springt niet... you do the math.

Ja, dat is me allemaal bekend.
Maar nu het merk van die trafó's en heeft iemand nog een setje voor mij in de aanbieding?

toneblo
11 december 2010, 21:04
De curator?:crazyhappy:
Ik ga toch es ff informeren..

Frits van Mourik
11 december 2010, 23:49
De trafo's van de groene LC's waren van A.C.E.M. , Castelfidardo, Italië.
Dat bedrijf bestaat nog steeds.
Deze trafo's waren voorzien van beschermkappen met bevestigingsoortjes en flyleads als aansluitingen.
en werden op het alu chassis gemonteerd met boutjes M4, godbeterd.
Door schokken & stoten tijdens transport werd dan ook het chassis nogal 'es lelijk verwrongen
of werd een trafo zelfs van het chassis losgetrokken.
Het "typenummer" voor zowel de PT als de OT was "W 100"...:dontgeti:

De -nog- oudere trafo's uit de zwarte & grijze LC's waren van Product X... nooit de fabrikant kunnen achterhalen.
De DEA 100 mK zoveel PT was een 3119A (soms mèt screen), de OT een 3119B (goh).
"Open" trafo's met soldeerterminals. Ook hier was de mechanische bevestiging overigens k*t.

freddie bassman
12 december 2010, 21:57
Dus qua sound zit er dus weinig verschil tussen de PC en de LC?

toneblo
12 december 2010, 22:00
De trafo's van de groene LC's waren van A.C.E.M. , Castelfidardo, Italië.
Dat bedrijf bestaat nog steeds.
Deze trafo's waren voorzien van beschermkappen met bevestigingsoortjes en flyleads als aansluitingen.
en werden op het alu chassis gemonteerd met boutjes M4, godbeterd.
Door schokken & stoten tijdens transport werd dan ook het chassis nogal 'es lelijk verwrongen
of werd een trafo zelfs van het chassis losgetrokken.
Het "typenummer" voor zowel de PT als de OT was "W 100"...:dontgeti:

De -nog- oudere trafo's uit de zwarte & grijze LC's waren van Product X... nooit de fabrikant kunnen achterhalen.
De DEA 100 mK zoveel PT was een 3119A (soms mèt screen), de OT een 3119B (goh).
"Open" trafo's met soldeerterminals. Ook hier was de mechanische bevestiging overigens k*t.


Zouden dat Prova transformatoren kunnen zijn Frits?

Frits van Mourik
15 december 2010, 00:49
Zouden dat Prova transformatoren kunnen zijn Frits?

Nou, daar zou ik m'n knuistjes niet voor in het vuur durven steken...
I.i.g, Radio Twenthe ( in Den Haag, hihi ) levert nog Prova PT's en OT's.