PDA

View Full Version : fender super champ xd mid



fender89
10 december 2010, 22:44
Ik vind het een goede versterker. Het enige wat ik mis is een mid regelaar! Iemand hier een oplossing voor?

Midwolda
10 december 2010, 23:03
Een EQ pedaaltje?

fender89
10 december 2010, 23:10
ik heb daar aan gedacht maar werkt het?! en welke eq is dan het meest geschikt? er zijn verschillende eq op de markt en met verschillende sporen. Enig idee hoe dit zit?

Midwolda
10 december 2010, 23:23
Ik zou er gewoon een Boss GE-7 oid tussen zetten. Dan kun je je ingangssignaal net zo kleuren als je wilt
en hou je het volle profijt van de versterker en de ingebouwde effecten waar je blijkbaar tevreden mee bent.

Er zijn veel van dat soort pedaaltjes te krijgen, van Behringer EQ700 naar MXR 6-band naar Boss EQ-20.
Persoonlijk vind ik een GE-7 simpel, goed, betrouwbaar, en waar voor je geld.

Tankman
10 december 2010, 23:26
De GE-7 snoept verschrikkelijk veel van je geluid weg. Ik vind de MXR 10-band equalizer de beste dat momenteel aangeboden wordt. Heerlijk pedaaltje. Ik gebruik hem af en toe voor AM-radio effectjes en van tijd tot tijd voor een zware mid scoop als ik weer in een nu-metal bui ben. Geluk is dat niet TE vaak. :seriousf:

Midwolda
10 december 2010, 23:30
Het leuke van een EQ pedaal is dat je bij kunt stellen wat hij zelf wegsnoept... ;)
Die MXR ga ik ook nog eens proberen, ben wel gecharmeerd van wat ze daar maken.

Tankman
10 december 2010, 23:37
Ja...maar als je alles vlak hebt staan, zou hij hetzelfde moeten klinken als wanneer hij uit staat. De MXR doet dat wel. De GE-7 klinkt dan totaal anders. Niet de bedoeling, niet die van mij iig. :ok:

Maar de MXR 10-band is zeker een aanraden. Ik heb de GE-7 2 weken uitvoerig getest, zowel thuis als in de oefenruimte, maar vond hem echt niet prettig klinken. Kon er vrij weinig mee. Vervolgens een weekje met de 6-band gedaan, maar die was me te beperkt. Met de 10-band kun je gewoon zoveel meer.

fender89
10 december 2010, 23:51
Over MXR ben ik zeer tevreden. Ik heb namelijk de stereo chorus van ze en de sound is echt geweldig.
Ik heb net gekeken naar mxr eq en ze hebben er 2 namelijk de MXR M-108 10-Band Equalizer en de MXR M KFK 1 Kerry King 10-Band Equalizer.

wat is het verschil tussen deze 2?

Tankman
11 december 2010, 00:01
Ik dacht dat de enige verschillen waren dat de Kerry King EQ uiteraard de Kerry King Graphics heeft en 2 outputs ipv de reguliere 1.