PDA

View Full Version : Roadworn telecaster pickups



Paulio
10 december 2010, 20:25
Hee!

Ben een tijdje in het bezit van een Roadworn telecaster, bevalt goed tot nu toe!
Zit alleen met een probleempje, ik krijg het maar niet voor elkaar om de elementen lekker op elkaar af te stellen. Als ik de bridge pickup zo afstel dat ie lekker klinkt, lukt het niet om het nekelement ook goed te krijgen. Als ik het nekelement zo instel dat zn output ongeveer gelijk is aan de bridge pickup klinkt de neckpickup ontzettend dof vergeleken met de bridge. Iemand bekend met dit probleem?

gr/ Paul

Little Jimmy
17 december 2010, 12:49
Paul,

Het probleem klinkt mee bekend in de oren.
Ik los dit op door een hele kleine ingreep in de bedrading. Hierdoor kan je ervoor zorgen dat de neckpickup niett over de toneknop gaat. Hij zal iets meer output hebben en iets mee sprankelen. Als je bijgevolg je dan de tone knop iets terug draait dan haal je het scherpe geluid wat uit je brugpickup en je neck kan voluit gaan. Hierdoor is de tonebalans veel beter. Wel even opletten dat je de hoogte van de pickups een klein beetje moet bijstellen. De neckpickup een klein beetje lager zetten en de brug wat verhogen. Als je het eens wil proberen zal ik wel effe uitleggen wat je ervoor meot doen. greetz