PDA

View Full Version : Compressor



EJPostema
10 december 2010, 14:03
Hoi Allen,

Na jaren op een boss me-50 te hebben gespeeld ben ik nu mijn pedalboard aan het samenstellen.

Ik heb tot zover een boss bd-2 en een maxon od-9 (analog man mod).

Nog niet erg veel dus :P Ik hoop hier nog een marshall Guv'nor aan toe te voege. heb een bod staan op MP (een vintage jaren 80 model).

Ik ben nog redelijk onbekend in pedalen land en zie soms door het bomen het bos niet meer.

Maargoed om het al te lange verhaal een beetje kort te houden. Ik zoek oa nog een compressor.
Nu kwam ik laatst eentje tegen van toadworks. Dit is mij totaal onbekend. klik (http://www.toadworksusa.com/)

Iemand ervaring mee?

Mitch
10 december 2010, 16:58
Wel ervaring met Toadworks, niet met hun compressor.
Maar veel belangrijker: wat wil je precies bereiken met een compressor? Want daar kun je wat verschillende nuances uit halen.

EJPostema
10 december 2010, 18:17
de compressor een klein beetje gebruiken, om het net even een randje te geven en het niet wat strakker te maken.

Dus een klein beetje open zetten

Mitch
10 december 2010, 19:00
Een randje geven doe je met je drives ;) Nee oké, je wil dus subtiel gebruik dus ik neem aan geen vette plop om je chicken picking wat extra aan te zetten!
Subtielere compressors: Exar, RAF, Diamond, Aphex.

Shaggy
10 december 2010, 19:43
de compressor een klein beetje gebruiken, om het net even een randje te geven en het niet wat strakker te maken.

Dus een klein beetje open zetten



Dan bereik je met een xotic rc booster sneller je doel. Ik denk niet dat een compressor je gaat helpen met de boel "open" zetten.

Tankman
10 december 2010, 23:24
Wel ervaring met Toadworks, niet met hun compressor.


Ook hier ervaring met het merk, maar niet met de compressor. Het is wel heel degelijk spul. In ieder geval het proberen waard.

EJPostema
11 december 2010, 12:15
Een randje geven doe je met je drives ;) Nee oké, je wil dus subtiel gebruik dus ik neem aan geen vette plop om je chicken picking wat extra aan te zetten!
Subtielere compressors: Exar, RAF, Diamond, Aphex.

haha, idd. Beetje slecht neergezet, maar wat jij zegt bedoel ik ;)

the sure thing
11 december 2010, 12:41
(...) Subtielere compressors: Exar, RAF, Diamond, Aphex.Ik zou daar de T-rex compnova aan willen toevoegen.

EJPostema
11 december 2010, 18:34
volgens mij is die van toadwork ook wel redelijk subtiel, maar zal even vergelijken op youtube

GitaarLAB
11 december 2010, 18:37
Misschien wil je de Aphex Punch Factory (http://www.aphex.com/products/punch-factory/). Hier de manual (http://www.aphex.com/wp-content/uploads/2010/10/Aphex_1404_1pc_slip.pdf). Dit is 'n puike optische compressor in de vorm van pedaal, specifiek ontworpen om rechtstreeks je gitaar aan te koppelen aan het BEGIN van je signaal-pad. Tevens erg geschikt voor recording! (Zo koop je wat meer functionaliteit voor je centjes, we willen immers niet de economie steunen :punk:)

Ik lees er behoorlijk goede review's over en ook de spec's zijn behoorlijk:

Input Z = Passive: 10MΩ / Active: 50kΩ
Output Z = Instrument: 1kΩ / D.I.: 150Ω
Max Input Level = Passive: 0.6V RMS / Active: 2.4V RMS
Frequency Response = 10 HZ - 30 kHz +/-1dB
Signal to Noise Ratio = 70 dB
Power Consumption = 5mA
Battery Type = 9V
External Power = 5 - 12 VAC / 7 - 17 VDC
Echter volgens de manual: 5 - 24 VAC / 7 - 36 VDC


De enige reden dat ik dat ding zelf niet heb, is omdat er (voor mijn doel/eisen (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=141277)) geen mic-pre-amp in ingebouwd zit. Anders zou ik er alles voor doen om dit ding te bemachtigen (al wil ik 'm nog steeds graag.. desnoods zelf een mic-pre-amp erin bouwen..).
Overigens schijnen veel mensen dit ding terug te brengen omdat ze denken dat ie stuk is... maar dat blijkt ie dan niet te zijn... Echt subtiele compressor dus!!

Succes, en laat je weten wat je gekozen hebt en waarom?

EJPostema
11 december 2010, 19:03
Ik heb op een bod gedaan op de compressor van toadworks

Waarom? Hij klinkt vrij subtiel op youtube. Ook klinkt hij goed naar mijn idee

Ten derde is hij goedkoper dan de andere twee. Dit uiteraard omdat hij 2e hands is. Ook omdat hij tweede hands is kan ik het pedaal met minder verlies doorverkopen mocht hij niet bevallen.

Bedankt voor de tips iig.


Nu sparen voor een wah pedaal en evetueel een boost :'p

Houd me van de straat ;)