PDA

View Full Version : Memory boy voor kerstmis?



Tommeke90
10 december 2010, 12:37
Ik zou mezelf graag een memory boy kopen voor kerstmis. (elke reden is goed ;) )
Heb de Boss DD3 al, maar zou de memory boy erbij willen voor de chorus/vibrato. & als je de delay uitzet heb je dan toch ook een chorus/vibrato pedaal? (het is niet daarvoor, maar kan wel is handig zijn denk ik)

Speel vooral alternatief,.. zoals (arctic monkeys)

Iemand ervaring?

ghost-rider2006
10 december 2010, 12:42
op de site kijken van electro harmonix
kan je zien wat de mogelijkheden zijn in een filmpje


greetzzzz:gitarist::gitarist:

Tommeke90
10 december 2010, 12:49
op de site kijken van electro harmonix
kan je zien wat de mogelijkheden zijn in een filmpje


greetzzzz:gitarist::gitarist:

Die filmpjes werken niet bij mij :mad:

ghost-rider2006
10 december 2010, 12:49
oeps hoe komt dat nou toch

DemolitionColorScheme
10 december 2010, 13:03
Als je geen delay gebruikt krijg je, inderdaad, een chorus of vibrato, maar het klinkt niet zo goed als een standalone chorus of vibrato pedaal. Dat je het even weet.

Tommeke90
10 december 2010, 13:31
ah ok, dat wou ik weten.
maar daarom wou ik het niet ook niet gebruiken. maar leek me wel handig om af & toe mee te spelen :)

rocker_71
10 december 2010, 18:56
Heb hem gehad, vond hem niet zo bijzonder. Best veel ruid ed. De chorus en vibrato vond ik niet echt bruikbaar. Leek met een bepaalde settinhg wel of je gitaar vals stond. Sorry, not my cup of tea.
(Die DD3 staat overigens wel weer op mijn lijstje)

Indiedennie
10 december 2010, 21:11
Ik heb een BOSS RV-3 en een memory boy en de memory boy springt er wel uit voor Arctic Monkeys enz.
De modulatie is niet te regelen met de trimpots binnenin,dat dacht ik namelijk wel en dat is zn einde geworden.

Dirk_Hendrik
10 december 2010, 21:26
Als je geen delay gebruikt krijg je, inderdaad, een chorus of vibrato, maar het klinkt niet zo goed als een standalone chorus of vibrato pedaal. Dat je het even weet.


Dara sluit ik me volledig bij aan. Sterker nog, ik heb de chorus/vibrato settings van m'n DMM nog nooit serieus gebruikt.

sjaak1990
10 december 2010, 22:26
Het modulatie gedeelte is veel te overdreven, onbruikbaar, terwijl ik van aanwezige effecten houd. Het delay gedeelte is best lekker, alleen hij mist wat power. Verder veel gezeik gehad, heb 2 kapotte gehad...nu geld terug want de betrouwbaarheid ging nergens over.

robert-gitarist
10 december 2010, 23:32
Oei oei, niet al te beste ervaringen dus met de Memory Boy! :( :dontgeti:

Iemand die wat kan vertellen over de Memory Toy dan? Ik twijfel een beetje tussen een Toy en een Boy (ai, klinkt dat ff fout :seriousf: ;) ). Het is niet zo dat ik een (analoge) delay nodig heb maar stiekem heb ik wel een beetje gas voor de Toy gezien de prijs. Gas...een slechte eigenschap soms :makeup:

Tommeke90
10 december 2010, 23:36
Ik heb hem vandaag getest in de winkel. Het was wel stom dat de man in de winkel er niks van kende.
Het was op het eerste zicht ook niet echt mijn ding.
Is de memory man dan zoveel beter?

DEA100MKIV
10 december 2010, 23:59
Kan je nou niet gewoon meerdere merken testen.. ???
Ik zou er een paar verschillende naast mekaar zetten!
De beste te duur ? Dan nog maar even sparen !..
Het kan dat Steve Vai (voorbeeld) het fx goed vind , maar als jij hem
zo zo vind dan zoek je toch verder.. ?

Jij moet er op spelen wij niet !




en anders kunnen wij straks een goedkoop pedaaltje scoren

DemolitionColorScheme
11 december 2010, 04:12
Is de memory man dan zoveel beter?
Ja. Niet om als een snob te klinken, maar die prul dingen zoals de Memory Toy, de Boy en de Deluxe Memory Boy zijn niet vergelijkbaar met de èchte Memory Man.


Het modulatie gedeelte is veel te overdreven, onbruikbaar, terwijl ik van aanwezige effecten houd. Het delay gedeelte is best lekker, alleen hij mist wat power. Verder veel gezeik gehad, heb 2 kapotte gehad...nu geld terug want de betrouwbaarheid ging nergens over.
Klopt. De EHX betrouwbaarheid is nooit veel geweest, maar tegenwoordig al helemaal niet. Betreffende de modulatie, die is ook niet zo prettig bij deze nieuwe Memory-line, maar houdt in gedachten: a little goes a long way. Een klein streepje modulatie kan al meer dan genoeg zijn.

driftkop
11 december 2010, 05:22
Ik heb nu een Carbon Copy van MXR, ik vind die veel beter dan de Memory Toy die ik een paar maanden geleden heb uitgeprobeerd. Veel mooier geluid, en beter in te stellen. YMMV.

Dirk_Hendrik
11 december 2010, 09:45
[quote=DemolitionColorScheme;2529191
Klopt. De EHX betrouwbaarheid is nooit veel geweest, maar tegenwoordig al helemaal niet. [/quote]

Het bizarre is dat EH de laatste jaren eindelijk z'n kwaliteit onder controle leek te krijgen... tot ze met die nano dingen aan de slag gingen en ze weer terug bij af lijken.

EuroCinema
11 december 2010, 10:38
Ik heb nu een Carbon Copy van MXR, ik vind die veel beter dan de Memory Toy die ik een paar maanden geleden heb uitgeprobeerd. Veel mooier geluid, en beter in te stellen. YMMV.

De Toy doet z'n naam eer aan, het is gewoon leuk speelgoed voor weinig. Ik vind vrijwel elke delay te glad/lief/geproduceerd klinken, maar deze is wel lekker rauw of zo. Een leuke aanvulling op een Boss omdat je twee uitersten in huis hebt dan. Maar als je 'm meer dan 1 of 2 keer op een avond gebruikt, zou ik voor een "echte" Memory Man gaan.

Jan Buurman
11 december 2010, 11:41
Ik heb de Toy op mijn board gehad maar is er weer van af. Ik stel zeer weinig eisen aan een delay en gebruik hem sporadisch dus ik dacht dat de Toy voldoende zou zijn. Ook prijstechnisch.
Toch staat nu mijn H2O weer op mijn board. Ik vind de Toy niet lekker reageren en "goedkoop" klinken. Helaas kan ik door mijn oppervlakkige delay-knowhow dit niet verder onderbouwen.... een gevoelskwestie dus..

DemolitionColorScheme
11 december 2010, 13:23
Het bizarre is dat EH de laatste jaren eindelijk z'n kwaliteit onder controle leek te krijgen... tot ze met die nano dingen aan de slag gingen en ze weer terug bij af lijken.
Ja, klopt. Je hoort echt constant horror-verhalen over de Nano / XO series.

Dirk_Hendrik
11 december 2010, 15:37
Wat gezien de prijs ook niet zo raar is eigenlijk. Zulke prijzen betekenen dat je ergens moet bezuinigen en wat is gemakkelijker dan bezuinigen op iets dat je toch al niet kon? Kwaliteitscontrole dus. :soinnocent:

DemolitionColorScheme
11 december 2010, 15:43
Wat gezien de prijs ook niet zo raar is eigenlijk. Zulke prijzen betekenen dat je ergens moet bezuinigen en wat is gemakkelijker dan bezuinigen op iets dat je toch al niet kon? Kwaliteitscontrole dus. :soinnocent:
Agreed. Wellicht zullen ze dat binnenkort goed merken als de sales zakken door deze verhalen en gaan ze weer over op betere kwaliteitscontrole. Wie weet.

titzenpitzer
11 december 2010, 15:52
Kijk ook eens naar de malekko 616. Wel een stukje duurder (ik dacht rond de 150euro) maar kan ook zeker niet mis zijn.

Heb de memory boy ook om bovenstaande redenen weggedaan: modulatie te extreem en onbruikbaar. Heb een korte tijd geleden nog eens de memory boy van een vriend gebruikt en die klonk zelfs anders...

Herman
11 december 2010, 16:11
Ik heb zelf een Memory Toy en een DD7. Heb de Memory Toy er destijds bij gekocht voor analoge sounds, en vooral ook voor oscilatie (en dat doet 'ie als de neten!)

De modulatie stand gebruik ik best vaak, maar dan idd als heel behoorlijk aanwezig effect. Het schijnt trouwens dat er een trimpotje in zit, waarmee je de heftigheid van de modulatie in kan stellen, misschien is dat nog wel handig om te weten?

humbucker
11 december 2010, 16:24
Ik heb ook een Boy, doet prima wat ie moet doen en ik ben er dus ook heel tevreden over. De modulatiesounds zijn inderdaad redelijk extreem, maar die gebruik ik dan ook alleen om wat Radiohead-achtig te freaken, heb er namelijk nog een CE-2 naast voor een echte chorus sound.

Prima pedaaltje voor z'n geld!

sjaak1990
11 december 2010, 21:09
Betreffende de modulatie, die is ook niet zo prettig bij deze nieuwe Memory-line, maar houdt in gedachten: a little goes a long way. Een klein streepje modulatie kan al meer dan genoeg zijn.

Klein streepje vond ik ook niks, het werd te onvoorspelbaar, en leek vals. Kreeg daar geen lekker geluid uit.
Delay kon ik wel leuke dingen mee...was daar redelijk tevreden over voor hij kapot ging.

Al deze opties voor dit geld kunnen duidelijk niet goed samen.