PDA

View Full Version : Bad monkey?



Daan_B
10 december 2010, 11:29
Al tijden aan het zoeken naar een leuke OD.
De OD op mijn Blues Deluxe is prima voor slagpartijen, dit is meer een randje dan echt een boost.

De Boss sd1 klinkt wat 'goedkoop', als ik het zo kan omschrijven.

Gezien ik niet meteen 150/200 euro wil uitgeven viel mijn oog op de Bad Monkey.
Heeft er iemand ervaring met dit pedaal?
Hoe zit het met de tonesuck waar ik veel overlees?

Jaren terug had ik wel eens een Digitech, volgens mij klonken ze niet slecht. (Of het was mijn 15 jarige gehoor:soinnocent:)

Fuhgawz
10 december 2010, 11:33
Ik vind de Bad Monkey een leuk pedaal voor weinig. Lekker goed instelbaar en vooral als boost vind ik hem erg nuttig, maar als standalone klinkt hij ook prima. Met tonesuck valt het volgens mij wel mee. Ik heb het in ieder geval nooit opgemerkt, maar ik moet daar ook bij zeggen dat ik het niet echt bewust heb vergeleken.

Wat vind je eigenlijk 'goedkoop' aan de Boss SD-1? Die dingen zijn vanaf de 80's toch echt veel gebruikt om Marshalls over de nek te jagen.

Jan Buurman
10 december 2010, 12:56
Doet de zoekknop het niet meer??? :???:

HaroldA
10 december 2010, 13:05
Doet de zoekknop het niet meer??? :???:

Inderdaad...

Maar toch even reageren: als je een SD-1 goedkoop vind klinken ga je ook niet 100% blij worden van een Bad Monkey.

Mijn tip: MI Audio Blues Pro. 2e hands €80-100,-

Mitch
10 december 2010, 15:18
+1, als de SD1 al goedkoop klinkt dan heb je niets te zoeken bij de Bad Monkey. Dat ding heeft een gedeeltelijk terechte hype door de goede prijs/kwaliteitsverhouding, maar de nadruk ligt op 'verhouding' en niet op 'kwaliteit'.

Daan_B
10 december 2010, 15:23
Hmm, misschien is goedkoop niet het juiste woord..
Laat ik het dan 'droog' noemen;), de sound opzich is niet slecht, hij mist gewoon iets.

Ik wil graag een x op jacht voor een goed/duur pedaal, maar zoek iets leuks tot die tijd.

Is de prijs-kwaliteit verhouding hoger dan bij een Boss?

Mitch
10 december 2010, 16:53
Nee, je hoeft het niet anders te omschrijven, je doet het precies goed. Alleen krijg je daarna een advies dat je niet wil horen :D
De Bad Monkey is een aardig alternatief voor een standaar TS9 omdat -ie een laag regelaar heeft, maar 'beter' of meer 'bijzonder' is het zeker niet. Aardig voor de lage verkoopprijs, maar zeker niet beter dan de gemiddelde Boss of Ibanez drive.

EuroCinema
11 december 2010, 08:06
Eens. Van alle tubescreamer-achtigen spreekt de sound hiervan mij het minste aan. Dan liever een tweedehands Ibanez ts-5 of Ts-7 voor een paar tientjes. Of toch meteen doorsparen voor iets duurders, als je nu toch al weet dat dat er gaat komen.

Jan Buurman
11 december 2010, 12:07
Ik denk dat juist in de TS-situatie de Bad Monkey wel een goede keuze is.
Hij wil geen groot bedrag uitgeven. De gescheiden toonregeling maakt de BM nèt wat variabeler. TS geeft aan later naar een goed/duur pedaal te gaan zoeken (dan denk ik ook aan een BluesPro).
2e hands kopen en eventueel voor het zelfde bedrag de deur uit.
Dus ik zegt: Gewoon proberen die Bad Monkey!!

EDIT: Ik heb er ooit één gescoord voor 25,- op MP. Kan nooit een miskoop zijn voor zo'n bedrag..... toch?

the sure thing
11 december 2010, 12:14
Ik denk dat juist in de TS-situatie de Bad Monkey wel een goede keuze is.
Hij wil geen groot bedrag uitgeven. De gescheiden toonregeling maakt de BM nèt wat variabeler. TS geeft aan later naar een goed/duur pedaal te gaan zoeken (dan denk ik ook aan een BluesPro).
2e hands kopen en eventueel voor het zelfde bedrag de deur uit.
Dus ik zegt: Gewoon proberen die Bad Monkey!!

EDIT: Ik heb er ooit één gescoord voor 25,- op MP. Kan nooit een miskoop zijn voor zo'n bedrag..... toch?Chris Winsemius (CMW amps) heeft 2 Bad Monkeys naast elkaar op zijn pedalboard. Hij "stackt" ze ook.

humbucker
11 december 2010, 12:49
Check de vids van Phil X op youtube ook maar eens, hij gebruikt voor lead ook een badmonkey.

Daan_B
13 december 2010, 11:58
Hmm de reacties worden soms wat tegenstrijdig.

Misschien is het per Bad Monkey wel een verschil..
Mijn conclusie is in ieder geval er een te kopen die ik van te voren getest heb.

Ik zie tubescreamers staan. Ik kreeg een aanbod van een Ts7 tonelock series. Dit is een tubescreamer, maar wel erg goedkoop.

Zou dit een goede keus zijn, of klinkt het echt minder tegenover een 'echte' TS?

Nielsje
13 december 2010, 12:12
Daar kom je vanzelf achter, toch?
De ToneLok's zijn qua bouwkwaliteit verdraaid netjes, of het geluid je van de TS7 bevalt, dat moet je zelf uitzoeken. Ze zijn niet duur 2e hands, en ook prima weer te verkopen. Ik vind een 'echte' ts-808 te duur voor het geluid, maar hey, wie ben ik?

Fender83
14 december 2010, 09:38
Ik gebruik nu sinds een maand een Bad Monkey, en hij bevalt mij prima.
Dat wil zeggen: ik gebruik hem als overdrive op mn cleane kanaal van een Hiwatt, en daar vind ik hem erg geschikt voor. Heb hem vergeleken met de ibanez tubescreamer, en daar doet ie niet echt voor onder, en hij kost geen drol.
Je zou de BM ook kunnen instellen met meer gain als vette distortion, maar daar is is niet geschikt voor imho..t geluid wordt een beetje een zooitje dan.

Mitch
14 december 2010, 13:29
Hmm de reacties worden soms wat tegenstrijdig.

Misschien is het per Bad Monkey wel een verschil..
Mijn conclusie is in ieder geval er een te kopen die ik van te voren getest heb.

Ik zie tubescreamers staan. Ik kreeg een aanbod van een Ts7 tonelock series. Dit is een tubescreamer, maar wel erg goedkoop.

Zou dit een goede keus zijn, of klinkt het echt minder tegenover een 'echte' TS?
Zoals bij iedere TS variant zijn de verschillen minimaal. De TS7 is 'as good as any' zou ik zeggen.
Dat je van de Bad Monkey verschillende verhalen krijgt is omdat smaken verschillen :D De grap is dat het makkelijk is om te roepen dat je een pedaal goed vindt dat je zelf hebt of zeggen dat je 't niks vindt omdat je 'm zelf niet gebruikt. Om een advies te geven, gebaseerd op je eigen ervaring, maar los van je eigen smaak, is niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik heb zelf zoiets van: als je de SD1 een beetje 'goedkoop' vindt klinken, dan word je van een Bad Monkey niet veel wijzer. Maar da's maar een idee.

caliban
14 december 2010, 14:13
Zit een Bad Monkey dichter bij een tubescreamer dan een Boss SD1?

FruscianteFan
14 december 2010, 14:29
Vraagje aan TS: heb je die Boss overdrive op dit moment? Als dat namelijk niet zo is, denk ik dat je prima een BM kunt aanschaffen (en dat baseer ik op wat ik in dit topic lees). Als je wel al een overdrive hebt, zou ik voorlopig even m'n GAS-aanval de kop indrukken en wachten tot je wel wilt beginnen aan je echte zoektocht naar de perfecte overdrive.

pasqual
14 december 2010, 22:55
ik heb zelf 2 Bad Monkeys: 1 als lichte overdrive ( klein randje of als gain boost ) en de tweede om het lichte randje te veranderen in een crunch. dus niet als distortion of vette gain want daar klinkt een bad monkey te "netjes" voor. ook heb ik een muff fuzz die erg rafelig klinkt maar i.c.m. de BM erg vet klinkt.
maar een BM is toch net iets anders als een TS. je zou ze eigenlijk allebei moeten hebben. maar als betrouwbare goed klinkende overdrive zonder bijgeluiden is een BM erg geschikt en ze kosten vrijwel niets. marktplaats: tussen de 25,- en 35,- euro.

groeten Pasqual.

apekop
14 december 2010, 23:47
In zijn prijsklasse is de Bad Monkey de beste overdrive/tubescreamer-achtige vind ik. Anders kom je al bij Beringher uit en dat is toch een pak minder.

Tristan
15 december 2010, 05:09
Zoals bij iedere TS variant zijn de verschillen minimaal. De TS7 is 'as good as any' zou ik zeggen.
Dat je van de Bad Monkey verschillende verhalen krijgt is omdat smaken verschillen :D De grap is dat het makkelijk is om te roepen dat je een pedaal goed vindt dat je zelf hebt of zeggen dat je 't niks vindt omdat je 'm zelf niet gebruikt. Om een advies te geven, gebaseerd op je eigen ervaring, maar los van je eigen smaak, is niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik heb zelf zoiets van: als je de SD1 een beetje 'goedkoop' vindt klinken, dan word je van een Bad Monkey niet veel wijzer. Maar da's maar een idee.

Hmm, het zal m'n smaak wel zijn maar ik kan alleen maar zeggen dat het voor mij de best klinkende goedkope drive is die ik tot nu toe gehoord heb.
Veel beter dan welke Boss dan ook, lekker voor een lichte crunch maar ook voor een Classic Rock rhythm en leadsound, redelijk veelzijdig dus.
Bovendien heeft 'ie nog een aardige direct out waarmee je zo de mengtafel in kan.
Qua sound heeft het niks met een Tubescreamer te maken volgens mij, hij geeft helemaal niet zo'n korreltje op een cleane sound en is ook minder gevoelig voor de amp waarop je hem gebruikt.