PDA

View Full Version : verloop jack naar midi?



spijkie
10 december 2010, 08:21
Hallo allemaal,

Ik heb een marshall vs265 met footswitch om te schakelen tussen de 3 kanalen, de aansluiting van de footswitch op de versterker is een soort van midiaansluiting (lijkt er op).
Nu wil ik via de ampcontroll van mijn Boss GT10 multieffect de kanalen van mijn versterker regelen alleen zit er op de GT10 een jack aansluiting...
Bestaan er verloopstekkers om van jack naar midi te gaan zodat ik de ampcontroll van de GT10 toch kan gebruiken?

http://www.kabelmaxx.nl/media/catalog/product/cache/2/image/500x500/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/c/a/cable-428_6.jpg

http://www.popschoolmaastricht.nl/images/5pdinplug.jpg

nico verduin
10 december 2010, 08:28
Als je de aanslutingen weet van beide kanten misschien wel. Nu weet je niet wat aan waar aangesloten moet worden. Maar het feit dat ze 5 pinnen en GND gebruiken suggereert dat je meer aansluitingen nodig heb als de 2 die op plug zit.

spijkie
10 december 2010, 08:41
Als je de aanslutingen weet van beide kanten misschien wel. Nu weet je niet wat aan waar aangesloten moet worden. Maar het feit dat ze 5 pinnen en GND gebruiken suggereert dat je meer aansluitingen nodig heb als de 2 die op plug zit.

Hallo Nico,

Bedoel je dat ik eerst moet weten wat elke pin regelt? bijv. pin 1 regelt de schakeling naar kanaal A, pin 2 kanaal B enz.

nico verduin
10 december 2010, 08:44
Hallo Nico,

Bedoel je dat ik eerst moet weten wat elke pin regelt? bijv. pin 1 regelt de schakeling naar kanaal A, pin 2 kanaal B enz.Ten eerste ga je van 5 + GND (=6 pinnen naar 2) dus daar heb je gelijk al een probleem. Maar je moet sowieso weten hoe er geschakelt moet worden. Anders kun je niet verder. Het is niet ff een kwestie van doorverbinden. Straks sloop je die VS265 in het schakelgedeelte.

JohnLord
10 december 2010, 08:52
Als je die VS265 met een mono of stereo jack zou kunnen schakelen hadden ze die er bij Marshall wel in gezet lijkt me. Ik geef je weinig kans.

spijkie
10 december 2010, 09:48
Als ik dit zo lees dan gaat dat echt niet lukken ben ik bang voor...

In iedergeval bedankt voor jullie reacties.

The Bertman
10 december 2010, 10:50
Ik heb er jaren geleden iets mee geknutseld, dus ik weet de details niet meer. Maar Midi gebruikt maar twee of drie van de vijf pinnen, waarvan 1 massa. Maar omdat Midi een digitaal protocol is, gaat het met een simpele schakelaar niet lukken.

nico verduin
10 december 2010, 11:33
Ik heb er jaren geleden iets mee geknutseld, dus ik weet de details niet meer. Maar Midi gebruikt maar twee of drie van de vijf pinnen, waarvan 1 massa. Maar omdat Midi een digitaal protocol is, gaat het met een simpele schakelaar niet lukken.Hij heeft het over een soort midi aansluiting. Anders zijn we inderdaad gauw klaar.

muziekschuur
10 december 2010, 11:41
Ik heb een Trace Elliot die ook zo'n aansluiting heeft.

Ik heb even gezocht en dit is de pinout van een Marshall TSL;

So, let's go to the footswitch connector.
Standard DIN 6 pins. Here's the pinout :
1 Clean / Overdrive
2 Crunch/Lead
3 +24V
4 Reverb
5 FX loop
6 Ground

Ik kon de pinout van jouw voetpedaal niet vinden.
Wel kun je die voetpedalen zo standaard kopen...

Neem twee stalen pinnen en sluit steeds twee pinnen kort. Kijk wat dat schakelt en schrijf het op. Dan zou je een DIN-5 naar jack contra kunnen solderen.
Hier heb je een losse DIN-5 connector;
http://www.thomann.de/nl/neutrik_nys322.htm

Hier bijvoorbeeld een originele Marshall voetpedaal.
http://www.thomann.de/nl/marshall_pedl10049_haze.htm
Maar er zijn er meer. Bij de Musicstore hebben ze een paar modellen voor rond de 30 euro. Zoek dan op Fame.
Maar dan kan het zijn dat je opnieuw moet bekabelen.

http://img1.classistatic.com/cps/kj/101031/680r5/552035d_20.jpeg

Hier zie je jouw blijkbaar missende voetpedaal. Marshall kan je uitteraard vertellen wat je nodig hebt. Hoogstwaarschijnlijk heeft dit niets met MIDI te maken.

nico verduin
10 december 2010, 11:49
Dat zou ik ff niet doen. Je weet nu niet wat er allemaal in het pedaal geregeld wordt. Straks fikt iets uit. Eerst een schema zoeken van die VS265. Tenzij je wilt gokken:seriousf:
Facebook poker is dan goedkoper.

spijkie
10 december 2010, 12:13
Even wat onduidelijkheden wegwerken :)

Ik zeg niet dat het een midi aansluiting is maar dat hij daar op lijkt, optisch gezien lijkt het daar op maar kan wel heel iets anders zijn.

Ik ben de voetpedaal niet kwijt en het is inderdaad de voetpedaal die op de foto afgebeeld is.

Ik gebruik mijn GT10 voor de cleane geluiden en eentueel effecten en de overdive pak ik van mijn marshall versterker omdat die toch wat mooier klinkt.
Als ik dus mijn overdrive nodig heb moet ik eerst een kanaal aanklikken op mijn GT10 om een schoon kanaal te krijgen zonder effecten, preamps of wat dan ook van de GT10 en vervolgens moet ik op mijn voetpedaal van marshall de overdrive inschakkelen, dit werkt met live spelen niet lekker...

The Bertman
10 december 2010, 13:53
Sorry, ik had te snel gelezen, ik dacht dat het echte midi was.

HaroldA
10 december 2010, 14:02
Ik heb hetzelfde voor mijn ex-TSL gemaakt icm met mijn ex-G-Major. Werkte perfect! :ok:

Op het forum van TC Electronics stond de beschrijving van de mijne...

Dirk_Hendrik
10 december 2010, 17:47
Sorry, ik had te snel gelezen, ik dacht dat het echte midi was.


Misschien even de topictitel aanpassen. Ik zat me ook de klere te lezen voor ik snapte dat er geen midi in het spel was maar alleen een associatie.