PDA

View Full Version : weg geluid...



Mazie
9 december 2010, 18:52
ik weet niet of dit nou een dubbele post is maar ik kan de andere post niet lezen, ik post dit bericht dus maar nog een keer.

Ik wilde zojuist even gaan spelen op mijn Fender Blues Deluxe maar er kwam nauwelijks geluid uit, alleen bij het volle volume kwam er een klein beetje geluid uit, wat is het probleem. Eer gister deed hij het nog op en top...

Alvast bedankt,
Grt. Nick

beunklats
9 december 2010, 19:41
Nieuwe buis.

Buzzel
9 december 2010, 19:47
Kijk even of alle buizen nog goed branden, als ik zoiets hoor denk ik eigenlijk meteen dat er iets mis is met de buizen.

Waarschijnlijk weten de echte technici op dit forum wel een oplossing.

G.G.
9 december 2010, 19:59
Ook alle domme dingen al gechecked? Kabeltje in je gitaar ingang, brakke volume pot in je gitaar? etc...

Mazie
9 december 2010, 20:52
misschien een nieuwe buis, geen idee heb deze versterker nu ongeveer 1 of 0.5 jaar, moeten buizen zo snel al worden vervangen, is mijn eerste buizen versterker en heb me daar dus niet echt in verstand van.

Ja ik heb ook al met andere gitaar geprobeerd, precies hetzelfde probleem....

zal dus wel aan de buizen liggen

ps. hoe zou je kunnen zien dat het aan de buizen ligt??

guitarguru
9 december 2010, 21:37
Ander gitaarsnoer ook al geprobeerd?

Mazie
9 december 2010, 22:27
jep, dat is het ook niet... :(

heb zojuist ook even gekeken of de buizen branden, die branden allemaal volgens mij...

tommus42
9 december 2010, 22:40
Zit er een effectlus op de blues deluxe? Kun je kijken of het in de voorversterker zit.
Bromt ie nog wel als vanouds?

jerome
9 december 2010, 22:43
Heb je nog effecten ertussen staan?
Zo ja, haal die er even tussenuit en kijk of je dan wel geluid hebt

Mazie
9 december 2010, 22:48
ja alles er af, gewoon direct op m'n gitaar aangesloten, meerdere gitaren geprobeerd meerder snoeren... buizen lijken gewoon te branden...

alles doet het alleen het is allemaal bijna geruisloos, er komt nog maar heel weinig geluid uit...

Ijselrobo 07
10 december 2010, 07:17
probeer eens een kabeltje in de effectsloop te hangen, dus bij jou versterker is dat een kabeltje in de "Preamp Out" en dan de andere kant van het kabeltje in de "Power Amp In".

Grtz.
Ijselrobo 07

Edit: heb je ook beide input's geprobeerd, en de footswitch niet perongeluk in een verkeerde ingang gestoken?
ennu: Dit (http://www.scubaninja.com/forsale/fender-blues-deluxe/images/full/IMG_8260.jpg) is toch dezelfde als jou amp hé?

big dooley
10 december 2010, 08:25
dat buizen opgloeien wil nog niet zeggen, dat ze perfect werken... die gloed is afkomstig van de gloeispiraal binnen in de kathode, om deze zo te verhitten, dat er electronen afgestaan worden... is er iets in de buis kapot, blijft die gloeispiraal gewoon werken....

almarvk
10 december 2010, 09:04
preamp buisje kapot?

tommus42
10 december 2010, 09:47
Heb je een andere voorversterker, of een pedaaltje met boost? Die zou ik aansluiten op de effectlus return.
Anders moet je spanningen gaan meten vermoed ik.

Mazie
10 december 2010, 12:21
probeer eens een kabeltje in de effectsloop te hangen, dus bij jou versterker is dat een kabeltje in de "Preamp Out" en dan de andere kant van het kabeltje in de "Power Amp In".

Grtz.
Ijselrobo 07

Edit: heb je ook beide input's geprobeerd, en de footswitch niet perongeluk in een verkeerde ingang gestoken?
ennu: Dit (http://www.scubaninja.com/forsale/fender-blues-deluxe/images/full/IMG_8260.jpg) is toch dezelfde als jou amp hé?

ja dat is hem, heb zojuist geprobeerd met me effect pedaaltje de preamp in en out gedaan, geeft alleen maar meer ruis en minder geluid...

zjanke
10 december 2010, 13:20
misschien een nieuwe buis, geen idee heb deze versterker nu ongeveer 1 of 0.5 jaar, moeten buizen zo snel al worden vervangen, is mijn eerste buizen versterker en heb me daar dus niet echt in verstand van.


Als het ding nog geen jaar oud is heb je waarschijnlijk nog garantie. Bon zoeken en ding terugbrengen naar de winkel, dan mogen zij het oplossen :ok:

Mazie
11 december 2010, 15:02
Goed plan, ik ga in de kerst vakantie even naar de winkel

Bedankt allemaal:cheerup: