PDA

View Full Version : Boss DS-1



Matthijs24
9 december 2010, 16:19
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van dit enorm bekende pedaal! Ik vind het een fijn en goed pedaal. Kwaliteit voor een lage prijs. Nu jullie:cheerup:

robert-gitarist
9 december 2010, 16:25
Ik heb er 2, een oude uit Japan en een oude uit Taiwan ;) Tsja als stand alone overdrive voor een amp vind ik hem absoluut niet lekker. Veel te schel en bovendien mist ie echt enorm veel laag (bass). Beetje jammer. Voor de rest, als boost vind ik hem heerlijk en ik heb nog een klein versterkertje hier staan en daar klinkt ie heerlijk op eigelijk. Niet te veel gain, level hoog en tone redelijk laag, toch krijg ik dan wel en mooi vol geluid. Zodra ik hem voor een buizenbak zet met redelijk wat gain en tone op +/- 12 uur krijg ik echt geen prettig distortion geluid er uit.

EuroCinema
9 december 2010, 16:28
De toon van dit pedaal moet je nooit boven negen uur zetten. Kwestie van je oren volgen. Hou je je daaraan, dan heb je een lekker lompe punkscheur voor weinig.

Matthijs24
9 december 2010, 21:51
Aha. Ook mensen die dit pedaal echt vaak gebruiken en er superblij mee zijn?

carbon_hill
9 december 2010, 22:38
Ik heb net voor het eerst in jaren weer even m'n DS-1 er bij gepakt. Moet zeggen dat hij beter klinkt dan ik me kon herinneren, maar zodra ik hem vergeleek met m'n Blackstar HT-dual hoorde ik toch meteen het gebrek aan warmte. Als booster voor m'n big muff / blackstar crunch kanaal werkt hij wel heel goed merkte ik, misschien dat ik hem daarom nog wel een plaatsje op m'n pedalboard zal gunnen :)