PDA

View Full Version : Behringer voeding, is het wat?



michaelsteen
9 december 2010, 11:32
Hoi Allemaal,

Hebben jullie hier ervaring mee? Iemand dit ooit gebruikt?

http://www.peterverspuy.nl/adapters/behringer/psu-hsb-all-multi-adapter-17948.html

Is voorlopig even voor thuis, en als ik het goed begrijp hoef ik ook geen patch kabeltjes e.d. te kopen en ben ik voorzien. De bedoeling is om er 3 a 4 pedaaltjes op aan te sluiten.

Ben benieuwd, het zou wel een mooie goedkope uitkomst zijn voor thuis:ok:

Nielsje
9 december 2010, 12:30
Ik zou me er niet aan wagen. Behringer heeft niet de beste naam als het gaat om kwaliteit. Nou is dit waarschijnlijk gewoon een pure rip-off van een GodLyke PowerAll of een Visual Sound One Spot (en daar kan je weinig fout aan doen denk ik...), maar toch zou ik voor een van die bovenstaande gaan. Ik heb een paar jaar terug een Powerall inclusief een teringzooi aan verloopkabeltjes etc gekocht voor 35 euro bij musicallin.

En Peter Verspuy is altijd te duur.

Olorin
9 december 2010, 12:38
Idd, Behringer heeft nou niet een al te beste naam. Het zou me niets verbazen als dit ding heet wordt en storingen geeft, maar helaas geen eigen ervaringen (ik waag me niet aan Behringer)

jim__
9 december 2010, 12:57
Leuk, weer de standaard opmerkingen van mensen die hem niet geprobeerd hebben, maar afgaan op het merk.

Al ben ik het er absoluut mee eens dat Behringer ook een hoop troep verkoopt (kan het dus wel begrijpen), kun je deze wel proberen. Hij zat bijgeleverd bij m'n pedalboard, en doet keurig wat ie moet doen. Wordt niet warm, ook niet bij optredens en langdurig gebruik. Geen ruis, brom of gekkigheid, al zullen sommige pedalen minder goed samenwerken op 1 voeding (bijvoorbeeld de Line 6 tonecore serie). Dit probleem doet zich echter ook voor bij adapters van andere merken, tenzij er geisoleerde uitgangen zijn zoals bij de duurdere voedingen.

Mocht je overigens aan de duurdere kwaliteitspedaaltjes gaan, zou ik ook een dito voeding erbij nemen. Maar om mee te beginnen is het prima, zeker gezien de bijgeleverde verloopstukjes.

HaroldA
9 december 2010, 12:57
Die piept en knarst flink op een Boss OD-2 iig.

Paar pedaaltjes? -> Ibanez of Boss PSA adapter.
Gigantisch veel vermogen nodig -> Berhringer, One Spot of Powerall en dan maar duimen dat je geen last hebt van hoogfrequente storingen.

michaelsteen
9 december 2010, 13:03
Ik weet dat behringer geen gigworthy spul maakt, uitzonderingen daargelaten. Maar ik vraag me toch af , of het toch niet de moeite waard is om het te proberen voor thuis, en echt puur voor thuis. Als het ding immers niet doet wat die moet doen/ of niet naar behoren, kan ik het ook zo terugbrengen




En Peter Verspuy is altijd te duur.

Dat is zeker waar.


@haroldA: bedoel je dan voor elk pedaal een aparte adapter?

@jim: hmm oke, interessant.. ga het toch maar eens proberen denk ik.

HaroldA
9 december 2010, 13:05
@haroldA: bedoel je dan voor elk pedaal een aparte adapter?

Nee, met een Boss (of Ibanez) adapter kun je nog steeds 5-10 pedalen voeden. Als je er meer dan 20 hebt en je wil per se alles op 1 adapter voeden dan moet je een hoog vermogen adapter hebben zoals de Behringer, Powerall of de 1-spot.

Zoek op dit forum maar eens naar de ervaringen met de 1-spot. Kleine spoiler: hij wordt vaak teruggebracht naar de winkel.

Olorin
9 december 2010, 13:09
T-Rex ---- Fuel Tank al genoemd.?

Vind ik zelf wel een hele goeie (maar misschien iets tè voor 4 pedaaltjes)

HaroldA
9 december 2010, 13:13
T-Rex ---- Fuel Tank al genoemd.?

Vind ik zelf wel een hele goeie (maar misschien iets tè voor 4 pedaaltjes)

Goh, meen je dat? € 139,- om 4 pedaaltjes thuis te voeden...

Nielsje
9 december 2010, 13:37
T-Rex ---- Fuel Tank al genoemd.?

Vind ik zelf wel een hele goeie (maar misschien iets tè voor 4 pedaaltjes)

.. en het is gewoon een daisy chain in een doosje. Kan je beter de fueltank Junior nemen.

Olorin
9 december 2010, 13:51
Goh, meen je dat? € 139,- om 4 pedaaltjes thuis te voeden...

Ja dat zeg ik toch...... TE

HaroldA: Nee, met een Boss (of Ibanez) adapter kun je nog steeds 5-10 pedalen voeden. Als je er meer dan 20 hebt en je wil per se alles op 1 adapter voeden dan moet je een hoog vermogen adapter hebben zoals de Behringer, Powerall of de 1-spot.

Je begint hier zelf over een voeding voor meerdere pedaaltjes, en daar hoort de T-Rex zeker bij.

HaroldA
9 december 2010, 14:16
Je begint hier zelf over een voeding voor meerdere pedaaltjes, en daar hoort de T-Rex zeker bij.

Nee, ik begin over een adapter met een of meerdere daisy's.

Outline
9 december 2010, 15:03
Ten eerste: Het zou me niks verbazen (eerder als het niet zo zou zijn) dat deze adapter van dezelfde band komt als de Onespot er Powerall. Het komt uit China en daar komen een hoop merken naast elkaar van de band of zelfs van dezelfde band waarbij 1 rechts naar merk A gaat en de ander links naar merk B. En geloof me als ik zeg dat ik daar door m'n werk genoeg ervaring mee heb.

Ten tweede: Behringer heeft geen supernaam maar een hoop mensen kijken ook niet verder dan dat. Bv. de mixers (en ook versterkers): Fame, Phonic Behringer en nog wat andere hebben allemaal dezelfde lay-out en zijn krek gelijk (lopende band-verhaal hierboven) en dan is volgens een hoop mensen de Behringer toch het slechts van allemaal. Hoe kan dat?

Daarnaast is de ervaring in de praktijk heel anders: er zijn een hoop producten van Behringer die gewoon echt goed zijn.

Voorbeeldje: Garbage heeft destijds meerdere tours gedaan met compressor/limiters van Behringer. Niemand die het door had. En da's echt niet het enigste voorbeeld...

Ook bij de geluidsjongens wordt BEhringer erg vaak gebasht maar je wil niet weten hoeveel er stiekem iets van Behringer in het rack hebben zitten...

jim__
9 december 2010, 16:51
Leuker nog: de fcb1010 van behringer (midi footswitcher). Heb hem zelf ook gehad (en leuk door kunnen verkopen), knap apparaat voor het geld. En ik kom hem nog steeds vaak bij andere bands tegen, ook bij de wat professionelere gitaristen.

Nielsje
9 december 2010, 17:20
Ten eerste: Het zou me niks verbazen (eerder als het niet zo zou zijn) dat deze adapter van dezelfde band komt als de Onespot er Powerall. Het komt uit China en daar komen een hoop merken naast elkaar van de band of zelfs van dezelfde band waarbij 1 rechts naar merk A gaat en de ander links naar merk B. En geloof me als ik zeg dat ik daar door m'n werk genoeg ervaring mee heb.

Dude, was pantys verkopen nou niet je werk?

We hebben het hier helemaal niet over de mixers van Behringer etc.
We hebben het hier over de FX gerelateerde producenten van Behringer, en die zijn gewoon troep. Alles is van plastic, het valt echt al uit elkaar als je ernaar kijkt. Het geluid is matig, het spul is alleen interessant als je 15 bent en weinig geld hebt.
Komt bij dat alles wat Behringer produceert kopies zijn van andere merken, gewoon jatwerk.

zoon van Piet
9 december 2010, 17:54
We hebben het hier over de FX gerelateerde producenten van Behringer, en die zijn gewoon troep.

Ik ben zwaar pedalofiel en hou van goed en professioneel spul. En Behringer pedalen horen daar inderdaad niet bij. Al schreef ik hier wel ooit een lovend verhaal over het Behringer stempedaal van mijn zoon. En dat ding is twee jaar later totaal afgetrapt, maar doet het nog steeds..

Meer to the point: ik speel tegenwoordig vaak 'akoestisch'. En krijg dan meestal te maken met Behringer D.I.s. En ik heb er nog nooit een slechte tussen gehad...

Zo'n voedingkje komt idd gewoon uit een enorme fabriek - niet eens een muziekspulfabriek of een behringerfabriek, maar gewoon een electronicafabriek in een niet nader genoemd land waar de mensen spleetogen hebben en met ruim een miljard zijn.. het zal net wezenlijk verschillen van de voedinkjes van andere merken

En aan zo'n ding valt weinig te kopiëren.. voedingen zijn geen jatwerk. Ik vind het een tikkie hypocriet om in een effectenforum over jatwerk te beginnen.. wde effectenwereld is vergeven van het jatwerk! ;)

HaroldA
9 december 2010, 18:04
Komt bij dat alles wat Behringer produceert kopies zijn van andere merken, gewoon jatwerk.

Als de voeding goed gejat is van 1-spot of de powerall, dan moet je 'm zeker niet kopen! ;)

Outline
9 december 2010, 19:50
Dude, was pantys verkopen nou niet je werk?

We hebben het hier helemaal niet over de mixers van Behringer etc.
We hebben het hier over de FX gerelateerde producenten van Behringer, en die zijn gewoon troep. Alles is van plastic, het valt echt al uit elkaar als je ernaar kijkt. Het geluid is matig, het spul is alleen interessant als je 15 bent en weinig geld hebt.
Komt bij dat alles wat Behringer produceert kopies zijn van andere merken, gewoon jatwerk.

Niels, textiel (waaronder sokken) komt tegenwoordig ook uit China. Mede doordat er geen oneerlijke belasting meer op zit (lees: importheffingen). Daarom is de textiel tegenwoordig zo goedkoop. Daarvoor heb ik in het gereedschap gezeten en daar komt al jaren de bulk van uit China. Vandaar de ervaring. En laten we geen bomen daarover op gaan zetten.

En vandaar dat je me mag geloven als ik zeg dat die Behringer-adaptor gewoon uit dezelfde fabrik komt als de OneSpot en Powerall. Dat spul wordt gewoon door al die fabrikanten extern ingekocht. Of denk je serieus echt dat daar 100en fabriekjes staan die allemaal zowat precies hetzelfde spul maken? Het is dat ik nu op m'n mobiel zit en dat niet lekker werkt anders had ik even 'n paar van die grote electronica-fabrikanten hierin geplakt. Die maken oa ook de adapters van Nokia. En geloof me maar dat de Boss/Ibanez en alle anders standaard bijgevoegde adaptors uit China komen. Anders pak er maar 'ns 'n paar in de hand en kijk maar 'ns goed.

Behringer kopieert niet alles. Zoals ik eerder al zei: Behringer deelt veel ontwerpen met andere fabrikanten in dezelfde en iets duurdere price-range. Daarnaast heeft Behringer ook enkele eigen ontwerpen die door anderen gecloond zijn. En behalve dat: hoeveel producten (in die pricerange) zijn niet afgeleid van andere?

muziekschuur
9 december 2010, 19:57
Ik zeg Harley Benton Powerplant. Zitten alle kabeltjes bij die je nodig hebt. 35 euro bij Thomann. Is geen reklame. Is gewoon een mooi doosje tegen een heel lage prijs.