PDA

View Full Version : Kwaliteit Epiphone Les Paul Standard



eddiep
9 december 2010, 10:55
Hallo,

Na een half jaartje spelen op een Dean Evo XM, heb ik deze afgelopen weekend verkocht voor een goede prijs. Ik wil nu een beter gitaar kopen.

De gitaarwinkel bij mij in de buurt verkoopt geen Epiphone maar heeft wel een mooie Vintage V100 hangen. In de reviews op internet lees ik dat dit een goede gitaar is voor het geld.

Na wat speurwerk op het internet heb ik echter ook een Epiphone Les Paul Standard kunnen vinden voor de zelfde prijs bij Max Guitar (in Nijmegen).
Ik moet nu dus kiezen of ik voor 350 Euro een Vintage V-100 IT koop bij de winkel bij mij in de buurt (Sticks 'n Strings in Venlo) of dat ik voor de Epiphone Les Paul Standard Plain Top Vintage Sunburst ga (ook voor 350 Euro).

Van de V100 heeft de verkoper mij verteld dat deze door hun uitgebreid is geinspecteerd en ik er dus vanuit kan gaan dat deze helemaal in orde is. Ik vraag mij af of ik me bij de Epiphone zorgen zou moeten maken over de qualiteit.

Uit de tests en forumberichten die ik tot nu toe gelezen heb krijg ik vaak de het gevoel dat de V100 inderdaad een goede gitaar is gezien de prijs/kwaliteits verhouding. Er wordt hier echter vaak ervan uitgegaan dat de V100 ook goedkoper is dan de Epiphone. In mijn geval kan ik beide gitaren voor hetzelfde bedrag kopen!

Is er hier iemand die mij een goed advies zou kunnen geven over welke gitaar ik het best zou kunnen kopen?

JohnLord
9 december 2010, 11:37
Ik zou zeggen, ga ze allebei maar eens proberen. Maar als je een LP sound zoekt, verwacht ik dat je met de Epi beter af bent. Die is namelijk van mahonie gemaakt. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Vintage kwalitatief onderdoet voor de Epiphone.

michaelsteen
9 december 2010, 11:37
Ik denk dat beide gitaren ongeveer gelijkwaardig zijn qua kwaliteit. Vintage is goed voor het geld, maar het wordt ook wel heel erg gehyped naar mijn mening. Zelf heb ik een vintage v100 goldtop met p90's daar ben ik voor het geld best tevreden mee.

Koop 2e hands, scheelt je een hoop geld. En als je voor de vintage gaat, bedenk dan wel dat die doorgaans beduidend moeilijker te verkopen is dan een epiphone mocht het toch je ding niet zijn.

Exi
9 december 2010, 11:37
350 voor een V100 vind ik persoonlijk wel veel. Hier in de buurt gaan ze weg voor 300 (en online zelfs <250, maar dat zou ik weer niet doen ivm de kans op het krijgen van een slecht exemplaar).
350 voor die Epi is wel een aardige deal lijkt me. Het is in ieder geval wel een van de betere Epiphones.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik ze beide gaan testen, want ook met Epiphones weet je het nooit.


Maar als je een LP sound zoekt, verwacht ik dat je met de Epi beter af bent. Die is namelijk van mahonie gemaakt.
De Vintage is ook gewoon van mahonie gemaakt hoor.

marco v
9 december 2010, 12:26
Ik kan niet oordelen over Vintage, maar wat betreft de Epiphones stoor ik me altijd aan de pickups. Ik denk dat er nog voldoende alternatieven te vinden zijn die je ook kunt proberen, tokai, burny.
Vooral veel uittesten tot je tevreden bent.

Venlonaer
9 december 2010, 13:32
Hey Eddiep,

Ik kom zelf ook uit Venlo en ik weet dat er ook een PRS SE Santana (als ik mij niet vergis) hangt bij Sticks, dit zijn ook erg leuke gitaartjes! Zou ik zeker ook eens proberen. Ik heb hem nog niet bespeeld maar de Vintage die daar hingen vielen mij een beetje tegen eerlijk gezegd.

Jammer trouwens dat je hier niet wat eerder mee komt, ik heb pas geleden mijn Epi Les Paul Goldtop uit Korea verkocht. Alnico Pro's erin. Was een heerlijk gitaartje:ok:

rupke
9 december 2010, 14:47
Hoi Ed,

Je hebt PM.

Gr. Rupke

macwilliams
10 december 2010, 07:21
Hoi Ed,

Je hebt PM.

Gr. Rupke

Ben je die epi nu al zat?

rupke
10 december 2010, 08:05
Haha,

Nee ik ben hem zeker niet zat. Gisteren nog een paar nummers op gespeeld bij een optreden omdat de snaar van mijn Gibbie brak. gitaartje klinkt lekker en speelt erg lekker, maar ik heb weer een andere gitaar op het oog. Een model waa rik al heel lang naar uitkijk, vandaar.En zoals velen weten (of niet ;-))ruil ik nogal veel van apparatuur (Nocki virus :-))op een aantal dingen na waar ik al heel lang op speel.

Gr. Rupke

The Unforgiven
10 december 2010, 08:13
Voor een Epiphone zou ik op de tweedehands markt kijken, de nieuwere Epiphones worden gemaakt in China, en daar is de kwaliteit over het algemeen wat minder.