PDA

View Full Version : Gitaristen. Wat doen jullie nu ????



Olorin
9 december 2010, 07:50
Oke. Ik kan vrij aardig tussen de regels door lezen.
Samples zijn er hier ook genoeg.

Maar welk soort muziek spelen GN'ers nu gemiddeld/algemeen?

M.a.w. geef aan welk soort/type muziek jullie maken.

Zelf:

Country
Country-Rock
Rock ('70 - '90)
Pop
Reggea
Blues

Ijselrobo 07
9 december 2010, 07:55
mijn muziekstijl:
Billy Talent
maar af-en-toe ga ik ook los op Pantera of iets vergelijkbaars.

zelf schrijf ik Rock-achtige nummers.

Grtz.
Ijselrobo 07

EuroCinema
9 december 2010, 08:08
Mijn bandje live in actie
http://www.euro-cinema.com/video.html

Samples van onze cd, die in maart uitkomt.
www.euro-cinema.com/audio.html

En dat is een enkel familiefeestje daargelaten ook echt alles wat ik speel: 70s jazzfunk.

universe777
9 december 2010, 08:10
Gitarist in een Deathmetal band. Denk aan Hate Eternal, Morbid angel, Diabolic.

Bassist in een Oldschool Death-Thrash band.

beruk
9 december 2010, 08:17
In volgorde van vaakst:
1.Blues
2.Soul (disco: verslaafd aan Chic ritme partijen....)
3.jazz
4.70 ies rock
5. Kinderliedjes (voor het kroost)

Rembull1980
9 december 2010, 08:34
80ies classic metal & thrash, hard rock en blues licks.

signsofzodiac
9 december 2010, 08:41
Pink Floyd
Moderne rock
Classic rock
Maar....voornamelijk metal/hardrock in de breedste zin (van death metal tot Alice Cooper)

Duhsjaak
9 december 2010, 08:59
Hi
Speel vooral pré Beatles 60's. Uit de tijd dat liedjes nog 2 of 3 minuten duurden.
Heerlijk eenvoudig en gestructureerd.
Leve de lol!!!
Leuk idee trouwens, deze draad!

Vriendelijke groet, Gus

mesaman
9 december 2010, 11:35
ik speel eingelijk geen gitaar

,ik vind ze wel leuk en heb een stuk of 10 fenders/gibson/jems maar doe er eingelijk niets mee. puur voor de sier,t staat wel leuk zn mesa in de woonkamer.

Exi
9 december 2010, 11:52
Ik speel vooral Hard Rock en Metal uit de 80s. Blues gaat er soms ook wel in.
Laatste tijd verslaafd aan Airbourne.

Braddie
9 december 2010, 12:10
Vind het vooral fijn om te improviseren, zo leer je wat Scales kennen en je Fretboard(wat waar zit).
Maar af en toe dan ga ik los op Queen of speel ik wat andere Riffjes(Sweet Child O Mine/Paradise City/Welcome To The Jungle en andere dingen!)

Meneer I.
9 december 2010, 13:05
Vooral pop, classic rock, rock, soul, funk, tikkie country (oude Eagles). Speel dan ook in een Allround Coverband nummers van 60's tot nu.

UnDefined
9 december 2010, 13:23
Met de bands speel ik post-rock en post-metal, thuis (op m'n eigen) speel ik metalcore, hardcore, deathcore en andere core's...
En heel af en toe eens een klassieker :hippie:

Dealer
9 december 2010, 14:42
Blues:) bietje pop achtige dingen ook wel.

Denk aan Stevie Ray Vaughan voor blues en John Mayer voor blues/pop

sideburns
9 december 2010, 17:08
ik speel eingelijk geen gitaar

,ik vind ze wel leuk en heb een stuk of 10 fenders/gibson/jems maar doe er eingelijk niets mee. puur voor de sier,t staat wel leuk zn mesa in de woonkamer.

tja, ik heb hier thuis een heeeeele mooie poef staan..... en omdat ik niet de beroerdste ben wil ik die best omruilen voor je mesa,

zeg nou zelf, staat toch veel huiselijker zo'n poef !


on topic :

met name rock

Luca P
9 december 2010, 17:11
Ik begon ooit met country, Rock n Roll, Rockabilly, 60's 70's enz....
Dus ook ABBA, ELO, Hall & Oates...eh een beetje radio 10 gold gedoe.
En uiteraard Stray Cats!
Oh en wat Macca, Hollies, Madeleine Peyroux, Beatles, Lang zal die leven...wat dan ook. De laatste tijd eigenlijk doe ik wat lichter jazz werk met leuke akkoordjes. zal de leeftijd wel zijn.
Maar geen: Heavy Metal, Grunge, Hip hop, Hoeba hoeba hop en dat soort sjit.
Triesto en handlangers dus. Daar heb ik niks mee.

Daan_B
9 december 2010, 17:21
60s/pop/rock/psychedelisch/blues:hippie:

Luctor
9 december 2010, 17:51
Jazz in Big Band. En thuis eigenlijk ook jazz.....soms beetje blues erbij.
Af en toe probeer ik wel eens wat rock maar dat wordt steeds minder.

Maleco
9 december 2010, 17:52
Ik heb geen idee wat ik speel,

het ene moment probeer ik wat te soleren,
dan heb ik weer een rock riffje te pakken
Dan doe ik een poging iets van metal te verzinnen wat altijd eindigt in blueslickjes..

Het is altijd wel leuk :)

Midwolda
9 december 2010, 18:12
Meestal zet ik een Internet-radiostation aan met 24/7 blues, en dan piel ik een beetje mee.

heinz3110
9 december 2010, 18:25
Veel rauwe hard/punk/rock tegenwoordig met MeuG, de link in mijn sig verraad al dat we een "vrije schijf" releaseparty hebben op 11 december. Vanaf die tijd kan je gewoon alle 11 tracks downloaden vanaf onze webstek.
Einde van deze reclameboodschap. :)

Verder nog stamppotrock met de Patjepeeers, en in voorgaande bands country en americana , reggae , funk, smartlappen, blues en wat jazzigs.

toneblo
9 december 2010, 18:29
maak hier nu eens een enquette van, en je weet het:

Tetten niet vergeten!:hippie:








OT: Classic rock

LesPaul1612
9 december 2010, 18:53
Veel classic rock en 80's hardrock, maar een beetje blues en softrock mogen er ook wel wezen. Zo lang er maar lekker veel agressie en karakter inzit vind ik het wel fijn:strat:

Rock Bottom
9 december 2010, 19:03
Surf, rockabilly, psychobilly, punk, hardcore, stoner, thrash.

tidalwave_sideburns
9 december 2010, 19:37
Met m'n bandje spelen we psychobilly, met hier en daar wat surf, swing, wat metal voor de gein, en wat al niet.

Thuis speel ik voornamelijk met cd's mee, ACDC en Rammstein vooral, Danzig, ZZ Top, Reverend Horton Heat. In m'n eentje zitten pielen zonder backing track vind ik niet zoveel aan eigenlijk.

Justinschut
10 december 2010, 11:34
ik speel met mn band beetje combi van oude Metallica/Slayer en Children Of Bodom. Heb laatst een akoestische gekocht, maar nog niet zoveel tijd gehad om akoestische nummers te leren, wel wat dingen van The Beatles :)

rudolf
10 december 2010, 12:51
Ik speel gitaar...

Al die termen allemaal.... :lp:

edje kadetje
10 december 2010, 13:27
prog (pink floyd en eigen werk)

Henri H
10 december 2010, 14:03
- (pop-/hard-/sympho-)rock
- old skool metal
- klein beetje jazz/blues

Kun je er niet alsnog een poll van maken?

iFender
11 december 2010, 14:44
Ik speel nu vooral Blues.
Probeer een beetje Jazz te leren, maarja .. :dontgeti:

KwintEastwood
11 december 2010, 14:57
Speel beetje zelfbedachte shit (klinkt best leuk af en toe). Blues / toonladders.
En verder net waar ik tegen aan loop en wat ik leuk vind. Recentste projectjes:
- Nirvana - man who sold the world
- Jack Johnson - Taylor
- Everlast - Whats it like
- Red Hot Chili Peppers - Funky monks

pasqual
11 december 2010, 21:08
prog (pink floyd en eigen werk)

idem, alleen is het eigen werk iets ruiger maar wel geïnspireerd door.

groeten Pasqual.

Gretsch 5120
11 december 2010, 22:25
Ik studeer eigenlijk Indiase muziek, maar daar heb ik af en toe de balen van en dan stort ik mij op mijn PostRock-project...lange instrumentale nummers dus...slow tot medium tempo....

Thyrif
22 december 2010, 20:22
Ik heb nu een funkrock bandje, en doe zelf ook nog wat progmetal als dreamtheater en opeth.

RB-1
22 december 2010, 21:19
De TS spreekt zowel over GN-ers als gitaristen.
Ik reken mezelf wel tot de eerste , maar niet tot de tweede categorie.

Op gedeelde eerste/tweede plaats staan bij mij banjo en mandoline, op de derde de dobro en op de vierde plaats komt eindelijk de gitaar.

Met de spullen uit deze toolbox maak ik traditionele en moderne bluegrass, een beetje folk en verder een hoop NAM (New Acoustic Music)

Pepe
22 december 2010, 21:34
Nederlandse Poezie op muziek met wereldse invloeden; Vleugje Flamenco vermengd met wat flarden Tom Waits, beetje Dylan hier, wat Deville daar, afblussen met een flinke slok Link Wray en serveren op een stevig Cubaanse bedje.
Flamenco rock'n roll zeg ik meestal.

Demoi-crazy
28 december 2010, 15:45
Vooral het stevigere werk, rock, af en toe en streepje metal...

Ik schrijf ook de muziek voor onze band Magnetism en dat klinkt zo....

http://vi.be/magnetism

tidalwave_sideburns
28 december 2010, 16:06
Nederlandse Poezie op muziek met wereldse invloeden; Vleugje Flamenco vermengd met wat flarden Tom Waits, beetje Dylan hier, wat Deville daar, afblussen met een flinke slok Link Wray en serveren op een stevig Cubaanse bedje.
Flamenco rock'n roll zeg ik meestal.

heb je materiaal online?

Zjef
28 december 2010, 22:37
Momenteel bandloos en ik ben ook niet actief op zoek naar een band, maar ik speel momenteel:

rauwe (delta) blues (denk: Robert Johnson, Skip James...)
postrock (denk: GY!BE, Daturah, Vessels...)
folk (denk: Iers en Bretoens DADGAD stuff)
tussendoor nog wat singer/songwriter gepingel

Vroeger was ik metalhead... :soinnocent: Ik kalmeer met ouder te worden.

Bazzey
29 december 2010, 13:18
Vroeger was ik metalhead... :soinnocent: Ik kalmeer met ouder te worden.

Hier precies hetzelfde,ik kom uit de thrash/deathmetal hoek en heb me sinds een klein jaar helemaal
op techniek gestort en sta nu de laatste maanden bijna alleen nog maar blues te spelen....................:D

sandert1978
5 januari 2011, 10:05
Ik speelde tot ongeveer eind jaren '90 errug veel (instrumentale) rock uit de jaren 80 en 90. Denk aan Van Halen/Satriani/Dream Theater/Bon Jovi.

En na 2000 ben ik me ook weer toe gaan leggen op de blues, soul en jazz. Eric Clapton/Joe Bonamassa/Stones/Joe Pass maar ook Bill Withers en Lou Rawls voor de lol.

Qua acoustisch vooral Mayer/Clapton/R.Johnson en Bluegrass-style.

Eerst kwam je met je met je 8 eenheden volle 19" inch rack, midi-controller en 4x12 cabinet het podium op en nu weer met een Fender HotRod en 1 of 2 pedaaltjes.

Niks blijft zo veranderlijk als een gitarist met continue GAS:rockon:

marc_o
5 januari 2011, 10:16
Ik ben van oorsprong een echte rocker, en dat ligt me ook het best.

Op dit moment ben ik gitarist in 2 bandjes

Gitarist in een coverband: genre pop en rock, typisch top 100 spul, erg leuk om te doen, met serieus goede muzikanten

Gitarist in een Alice in Chains tribute-band (sinds een week), en dat is echt in mijn straatje.

Philippe
7 januari 2011, 09:52
Speel het liefste hard rock/heavy metal, van Guns 'N Roses tot Machine Head.
Thuis pingel ik ook graag freaky pink floyd dingetjes met phasers, strobe, delays en dat soort dingen.

Met de band schrijven we vooral hard rock in de stijl van airbourne/the exploited e.a.

rensiemetal
10 januari 2011, 22:24
Speel vooral metal, hardrock en bluesrock.

mesaman
11 januari 2011, 00:12
ik ben geïnspireerd door een dikke slager(duitse muziek geen deathmetal) gitarist die op een knal groene gitaar (jem) aan het spelen was en het ging hem zo makkelijk af,hoefde geen eens een snoer in! Hansie Hinterseer marc pircher en natuurlijk udo wenders hebben het muzikale vuur verder opgevoerd.momenteel haal ik mn inspiratie vooral bij auke en ellen!
dat hardrock en metal vind ik gewoon lawaai van mensen die hun muzikale spectrum extreem hebben weten te beperken en dit hun persoonlijke ontwikkeling laten stagneren.

Daan_B
11 januari 2011, 00:16
Wederom een bassist die er bijna niet is.
De oefenruimte wisselde laatst van eigenaar, dus we moeten een nieuw contract opstellen etc. Daarom zit ik er aan te denk eerst wat op te nemen met de drummer (hele goede vriend, ken hem al 15/19 jaar) en vervolgens audities te doen.

Verder heb ik laatst nog een leuk 60s achtig iets geschreven, op het keyboard. Daar ben ik nu druk mee in de weer, wat experimenteren enzo, wel erg leuk trouwens!:hippie:

Muzieknono
11 januari 2011, 07:59
Flamenco, blues.
:B

Henri H
11 januari 2011, 08:52
ik ben geïnspireerd door een dikke slager(duitse muziek geen deathmetal) gitarist die op een knal groene gitaar (jem) aan het spelen was en het ging hem zo makkelijk af,hoefde geen eens een snoer in! Hansie Hinterseer marc pircher en natuurlijk udo wenders hebben het muzikale vuur verder opgevoerd.momenteel haal ik mn inspiratie vooral bij auke en ellen!
dat hardrock en metal vind ik gewoon lawaai van mensen die hun muzikale spectrum extreem hebben weten te beperken en dit hun persoonlijke ontwikkeling laten stagneren.Jij bent ook een rare zeg! :dontgeti:

Augusti
13 januari 2011, 18:39
Rock/metal/hardrock/bleus dat is het zowat.
Ik ga dit jaar ook werken aan een solo CD met gastmuzikanten, kan ik mij eens concentreren in andere stijlen (hoop ik)

TimoSomers
15 januari 2011, 03:09
Rock, metal, funk, blues, pop, hiphop (:D).

In den beginne veel nu-metal (limp bizkit, linkin park etc) toen gewoon veel rock/metal, daarna satriani, malmsteen, vai and such, toen veel eigen nummers geschreven en meer onbekendere gitaarhelden ontdekt (Buckethead!, andy james) toen van de supertechnische shit meer naar de feeling (marcus deml, jeff kollman, richie kotzen) en veel funk en sinds ik zing voor m'n eigen nummers ook veel pop gaan waarderen en nu ben ik hier :D.
Overigens gaat het wel altijd door zegmaar, ik luister nogsteeds alles, er komt alleen maar meer shit bij.

EDIT: Maar qua spelen speel ik eigenlijk al een dikke 3 jaar eigen zooi, met afentoe een nummertje ertussendoor van iemand anders voor de leuk.

Bijl
23 januari 2011, 00:21
Ik speel mijn eigen antwoord op de vraag "wat klinkt heftig en hard?"